Kuinka vanha on vanhin elossa oleva lähisukulaisesi?
Kommentit (33)
täyttää pian 93. voi hyvin ja pirteesti. Mulla on outo suku, 7-kymppinen tekee vielä 40h työviikkoa. Itse olen huonommassa kunnossa varmaan kuin noi vanhukset...
Mikä on lähisukulainen? Eno taitaa olla jotain 70, mutta onko se sitten lähisukua?
Yksi toisella sadalla oleva isovanhempi on elossa. Muut, nuoremmat, ovat kuolleet jo yli 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lähisukulainen? Eno taitaa olla jotain 70, mutta onko se sitten lähisukua?
On tietysti. Serkkuun asti voi puhua lähisukulaisuudesta.
Isänisänisä 98 v ja ihan kotonaan asuu yksin ja puuhastelee. Pää terävä kuin partaveitsi, mutta tietysti elimistö jo iän kuluttama. Mutta mitään kroonista pitkäaikaissairautta ei ole.
Äitini on 89 ja tällä hetkellä suvun vanhin.
Taitaa olla äidin 88-vuotias täti. Tädin vanhemmat elivät kumpikin pitkälti yli 90-vuotiaiksi.
3: Eno on lähisukulainen.
Mummo on 90-vuotias. Mummon sisko taitaa olla 92.
Ei ihan minun sukulaiseni mutta miehen isotäti on 100-vuotias
Ei ole isovanhempia enää elossa, ja anoppikin kuoli syksyllä 86v. Omat vanhemmat on vasta vähän yli 60v. Äidin vanhin veli on jo yli 80v. hän on lähin vanhin sukulainen. En tiedä suvustani satavuotiaita ketään, joitain on lähelle päässyt.
Äitini on tasan 80 v. En katso tätiä ihan lähisukulaiseksi mutta on noin 90 v. Yli satasen ei ole kukaan.
Vanhin elossa oleva serkku lähentelee 90 vuotta. Vanhin serkku kuoli viime sodassa.
Isän isä on 72.
Tässä on lähivuosina kuollut kaikki iso-isovanhemmat pois. Vanhin oli 96v.
Moi!
Isäni täyttää syyskuussa 2016 100 vuotta. äitini elokussa 2016 96 vuotta. Molemmat asuvat kotona ja ovat terveitä. Vielä 2013 molemmat ajoivat autolla Suomesta talviasuntoonsa Nerjaan mikä sijaitsee Espanjan etelärannikolla. Kesät he viettävät vieläkin, siis 2016, Turun saaristossa.
93-vuotias mummo kun kuoli reilu puolisen vuotta sitten, niin nyt taitaapi olla toinen mummo, eli 76v. Toisiks vanhin on kait jotain 67-68.
Isäni veli on 92-vuotias.
Isäni on seitsenlapsisen perheen kuopus eli "vasta" 79-vuotias. Olen siis itsekin jo 53v.
Pitkäikäistä sukua kummaltakin puolelta meillä. Äidinäidinäiti eli yli satavuotiaaksi, joka hänen ikäluokassaan oli aivan poikkeuksellista.