Mitä ajattelet ihmisestä joka ei moikkaa eikä kiitä kassamyyjää?
Kommentit (26)
Kiireinen introvertti tai töykeä keski-ikäinen mies.
En ole tulossa kauppaan hakemaan kavereita tai ystäviä.
nimimerkillä en tervehdi
Että se on omissa ajatuksissaan, joku työjuttu painaa mieltä, aviokriisi, mitä nyt voi olla? Tai sitten tyyppi on vain epäkohtelias urpo.
Alkeellisimmatkin käytöstavat puuttuvat tuollaiselta tomppelilta. Koulu jätetty kesken ja harrastuksena ruumiinaukkojen kaivelu.
Riippuu siitä ihmisestä ja hänen olemuksestaan. Itse kiitän aina, mutta ääni pihisee hyvin hiljaa, eikä kukaan kyllä varmaan kuule sanomisiani.
Vierailija kirjoitti:
En ole tulossa kauppaan hakemaan kavereita tai ystäviä.
nimimerkillä en tervehdi
Ahaa. Olet siis tyypillinen suomalainen moukka.
Mä olen joskus tosiaan niin ajatuksissani, että annan varmaan epäkohteliaan kuvan itsestäni. Normaalisti tapoihini kyllä kuuluu tervehtiminen ja kiittäminen.
Ei kiinnosta. Kassatyöntekijä on töissä ja hän saa työstään palkkaa, se riittää vastineeksi tekemästään työstä. Itse kiitän vain välttääkseni vihaisten mammojen katseet.
Että hän on kusipää eikä omista käytöstapoja. Ylimielinen.
En mitään. On typeryyden osoitus luulla varmasti tietävänsä, miksi joku random-tyyppi käyttäytyy kuten tekee juuri sinä hetkenä.
Jos kassapoika kertoo vieressä seisoville kavereilleen (=minua edeltävät asiakkaat) villistä viikonlopusta ja kaameesta muijasta, joka häntä yritti iskeä, mihin väliin sen tervehdyksen sovittaisin? Jätin myös lähtiessä kiittämättä, harkitsen kyllä kiitoksen sanomisten sijasta kasvattavaa puheenvuoroa mutta enpä viitsinyt.
Samoin puhelimessa olevan myyjän jätän huomiotta, olkoonkin että soittelee varmaan työasiassa.
Eli vastaus kysymykseen: jätän myyjän huomiotta, jos hän jättää minut. Muuten tervehdin, hymyilen ja kiitän.
Ihminen jolla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko. Itse olen 16 ja en pysty sanomaan mitään kassalla ja kun maksan kortilla se kortti on vaikea saada kortinlukijaan koska käsi tärisee ja olen koko ostotilanteen ajan punainen :)
ANTEEKSI kun olen epäkohtelias ja törkeä
Mä kävin äsken kaupassa, ja kun tuli mun vuoro myyjä jatkoi juttelua edellisen asiakkaan kanssa (tais olla joku tuttu). Myyjä ei tervehtinyt mua, kertoi vain hinnan, joten mulle jäi siitä huonot fiilikset. Ja kyllä, sanoin väliin 'Hei', mutta enpä saanut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin äsken kaupassa, ja kun tuli mun vuoro myyjä jatkoi juttelua edellisen asiakkaan kanssa (tais olla joku tuttu). Myyjä ei tervehtinyt mua, kertoi vain hinnan, joten mulle jäi siitä huonot fiilikset. Ja kyllä, sanoin väliin 'Hei', mutta enpä saanut vastausta.
Nuo kassat ärsyttää. He ovat töissä ja palvelualalla. Noin ei käyttäydytä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen jolla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko. Itse olen 16 ja en pysty sanomaan mitään kassalla ja kun maksan kortilla se kortti on vaikea saada kortinlukijaan koska käsi tärisee ja olen koko ostotilanteen ajan punainen :)
ANTEEKSI kun olen epäkohtelias ja törkeä
Mullakin on tosi paha (ajoittain en kykene poistumaan kotoani), mutta kyllä silti aina tervehdin ja kiitän. Silmiin en pysty valitettavasti katsomaan ja se kyllä hävettää itseäni.
Pyrin tervehtimään ja kiittämään. Monesti lapset siinä mukana ollessa pälisee niin, että on vaikea keskittyä käyttämään sirupäätettä, mutta yritän ehtiä kuitenkin tervehtimään. Se tuntuu musta tärkeältä.
Kyllä idiootin ja ongelmaisen erottaa. Töykeitä idiootteja ovat yleensä keski-ikäiset miehet. Näkee jo ilmeestä, ettei arvosta myyjiä yhtään.
Epäkohtelias törppö. Itse en voisi mennä asiakkaana kassalle tervehtimättä ja kiittelemättä ostosten jälkeen.