Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaina mahan tt kuvaus

15.07.2016 |

Maha aiemmin ultrattiin ja tähystettiin ei näkynyt mitään. Alamaha koko aika kipeä ja rintakipua. Tekee koko aika pahaa ja voin huonosti. Olen tosi väsynyt.Sitä alilämpöä 32,9-36,2 välillä koko aika. Lääkärit sanoo ei mitään vakavaa kun kaikki kymmenet kokeet kunnossa mitä otettu.10 kuukautta Nämä vaivat + muita. Taas kerran kirjoitettu ja elämä jatkuu epäilen itse lymfoomaa kun perna ylärajoilla.

Kommentit (15)

1/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perna käsitykseni mukaan laajenisi ja sen tunnistaisi ultrassa. Myös imusolmukkeet näkyy ultrassa. Onko verikokeissa tai jossain muussa jotain jonka vuoksi epäilet lymfoomaa? Onko joku arvo viiterajojen ulkopuolella?

Vierailija
2/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa perna oli ylärajoilla joulukuussa. Siinä se on kun kaikki arvot on kunnossa. Olen lukenut että rintakipu ja ihottuma päänahassa joita mulle on tullut liittyisi lymfoomaan. Lääkäri sanoi että veriarvoissa näkyisi syöpä. Ei se kyllä aina näy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Toivottavasti olosi muuttuu paremmaksi.

Vierailija
4/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Ultrassa perna oli ylärajoilla joulukuussa. Siinä se on kun kaikki arvot on kunnossa. Olen lukenut että rintakipu ja ihottuma päänahassa joita mulle on tullut liittyisi lymfoomaan. Lääkäri sanoi että veriarvoissa näkyisi syöpä. Ei se kyllä aina näy

Ei se ihottuman tartte päähnahassa olla. Se ei kerro lymfoomasta mitään. Lymfooman aiheuttama ihottuma voi olla missä vaan eikä sellaista läheskään aina ole. Sen sijaan kutinaa voi olla. Sekin on sellaista epämääräistä; kutinaa voi olla missä kohtaa tahansa. Ei kasvaimen lähettyvillä. Mulla oli kutinaa säärissä eikä siellä todellakaan lymfoomaa ollut. Mutta hyvä että sulla varmisteaan asia. Lymfooma yleensä nostaa kehon lämpöä (niin kuin kaikki muutkin syövät) jopa kuumeeseen asti ja on pysyvää.  Tauti voi olla kyhmyjä lukuunottamatta täysin oireetonkin riippuen miten se on levinnyt; jos on.  Tsempit tutkimuksiin! Toivottavasti ei löydy mitään.  T. Lymfooman sairastanut

Vierailija
5/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita entinen bio-teksti takaisin. Paljon parempi kuin tuo. :)

Vierailija
6/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tuntuu ettei lääkärit ota tosissaan oireitani. Toivonut jo kauan että olo muuttuisi paremmaksi ja selviäisi mikä Mul on

Vierailija
7/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tuntuu ettei lääkärit ota tosissaan oireitani. Toivonut jo kauan että olo muuttuisi paremmaksi ja selviäisi mikä Mul on

Ottaa ne vakavasti, muuten et olisi päässyt tt-kuvaukseen. Olen itsekin ollut, kuvaus on pian ohi ja kuvat ovat tarkkoja. TT-kuvaukseen ei laiteta aivan helposti. Toivottavasti jotain näkyy.

Vierailija
8/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika kirjoitti:

Ei se ihottuman tartte päähnahassa olla. Se ei kerro lymfoomasta mitään. Lymfooman aiheuttama ihottuma voi olla missä vaan eikä sellaista läheskään aina ole. Sen sijaan kutinaa voi olla. Sekin on sellaista epämääräistä; kutinaa voi olla missä kohtaa tahansa. Ei kasvaimen lähettyvillä. Mulla oli kutinaa säärissä eikä siellä todellakaan lymfoomaa ollut. Mutta hyvä että sulla varmisteaan asia. Lymfooma yleensä nostaa kehon lämpöä (niin kuin kaikki muutkin syövät) jopa kuumeeseen asti ja on pysyvää.  Tauti voi olla kyhmyjä lukuunottamatta täysin oireetonkin riippuen miten se on levinnyt; jos on.  Tsempit tutkimuksiin! Toivottavasti ei löydy mitään.  T. Lymfooman sairastanut

Kiitos sinullekin. Minulla kutiaa sääret joudun välillä raapimaan ihan ruville. Maanantaina selviää jos olis jotain mitä ei pitäis

Vierailija
9/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä bio- teksti. En löytänyt vanhaa kirjoittamaan juttua

Vierailija
10/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa ne vakavasti, muuten et olisi päässyt tt-kuvaukseen. Olen itsekin ollut, kuvaus on pian ohi ja kuvat ovat tarkkoja. TT-kuvaukseen ei laiteta aivan helposti. Toivottavasti jotain näkyy.

Tämä sisätauti-lääkäri jolle pääsin 9 kuukautta sen jälkeen kun oireeni alkoi pisti minut tähän mahan tt kuvaukseen.

11/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Hyvä, kun tt-kuva on tulossa jossa selviää tarkemmin.

Veriarvoissa näkyy melko helposti vaikutuksia muissa elimissä, vaikka itse tauti ei normaaliverikokein ilmenisi. Minulla on veritauti, kasvain on leikattu ja alkuun ei näkynyt juuri mitään, eikä nytkään onneksi kuin pari arvoa ole juuri rajojen ulkopuolella. Laboratorioiden lisäksi kliinisellä tutkimuksella lääkärit tietävät melko hyvin tilanteesi ja tutkimukset pernan osalta etenee.

Jos lymfaattisessa järjestelmässä on häiriöitä, kuten lymfoomaa, iho-oireina esiintyviä häiriöitä saattaisi näkyä valkosolujen erittelyissä, esim eosinofiileissa jotka minulla on reagoineet, kun iho-oireita on ollut. Luulisin, että jos ihossa olisi selviä epäilystä herättäviä oireita, olisi ihotautilääkäriä konsultoitu. Tavallisetkin lääkärit tunnistavat epäilyttävät iho-oireet melko hyvin, vaikka eivät lähtisi itse nimeämään niitä.

Suomessa lääkärien ammattitaito ja mahdollisuudet tutkia on huipputasoa. Minun kokemuksen mukaan epäilyt tutkitaan melko helposti, aikataulut voivat olla silti pitkän tuntuiset, mutta sekin menee aikalailla heikompienkin epäilyjen vaatiman aikataulun mukaan.

Vierailija
12/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sisätauti-lääkäri jolle pääsin 9 kuukautta sen jälkeen kun oireeni alkoi pisti minut tähän mahan tt kuvaukseen.

Hyvä, että pääset kuviin. Mitä tiedän, niin suurentunut perna viittaisi esim. hematologiseen syöpään, pian tiedät enemmän.

Vierailija
13/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä bio- teksti. En löytänyt vanhaa kirjoittamaan juttua

No more mr. nice guy. 23 vuotta kuunnellut heviä jne.

Vierailija
14/15 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se rintakipu on?

Vierailija
15/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista se rintakipu on?

Jomottavaa ja poltetta. Ei johdu sydämestä enkä ole loukannut sitä. Refluksia epäiltiin mut ei lääkkeet auta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi