Kuinka usein keskimäärin olet sunnuntaina töissä?
Ravintolatyöntekijä, asiakaspalvelija, hoitaja? Itselleni on kerran kuussa su-vuoro eikä lisien leikkaus hirveästi tunnu. Mielelläni n olisin enemmänkin sunnuntaina tähän asti tehnyt.
Kommentit (21)
No en ole sunnuntaisin töissä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, eli suurimman osan sunnuntaista olen töissä. Tuntuisi erittäin paljon jos sunnuntai-lisistä leikattaisiin, sen verran paljon että en sen jälkeen enää olisi valmis uhraamaan yhteisiä vapaapäiviä mieheni kanssa eli kieltäytyisin sunnuntai-töistä.
t.hoitaja
Entisessä työsuhteessa lomittajana kaksi sunnuntaita kuukaudessa tai sitten jopa kaikki.. ja se kyllä tuntuu jos lisät lähtee.
Konsulttina teen töitä oikeastaan milloin vain. Hyvin harvoin olen saanut siitä mitään speciaaleja sunnuntailisiä. kaukomaanmatkatunneista saa korvauksen. Joistakin käyttöönotoista, jotka on ollut pakko tehdä pyhisin, on saanut sunnuntaikorvaukset.
Olen hoitaja kolmen viikon listassa on yksi viikonloppu vapaa.
Viiden viikon kierto, kolme sunnuntaita töissä. Olen linja-autonkuljettaja.
Minä olen hoitaja ja henkilökohtainen avustaja. Töissä joka sunnuntai!
Terveisiä Vartiaiselle, joka luulee olevansa Suomen mahtavin talousguru typerine heittoineen.
N. Joka kuudes sunnuntai on vapaa. Kyllä kirpaisisi lompakossa.
-tarjoilija-
Vierailija kirjoitti:
No en ole sunnuntaisin töissä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, eli suurimman osan sunnuntaista olen töissä. Tuntuisi erittäin paljon jos sunnuntai-lisistä leikattaisiin, sen verran paljon että en sen jälkeen enää olisi valmis uhraamaan yhteisiä vapaapäiviä mieheni kanssa eli kieltäytyisin sunnuntai-töistä.
t.hoitaja
Voitko työsopimuksesi puitteissa kieltäytyä niistä?
Sunnuntaita ja arkipyhiä on varmaankin n.30 vuodessa. Tuntuu palkassa kyllä.
Ehkä 3 sunnuntaita kuukaudessa keskimäärin. Kyllä vaikuttaisi huomattavasti palkkaan
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja kolmen viikon listassa on yksi viikonloppu vapaa.
Näin minäkin, aika karulta tuntuisi, jos lisät pois otettaisiin.
Olen aina pitänyt sitä korvauksena menetetystä ajasta perheen kanssa, siitä että hyvin harvaan tapahtumaan voi osallistua.
Hyvähän ihmisen joka kertoo itse nukkuvansa päiväunet töissä on keksiä älyttömyyksiä, niiden päänmenoksi, jotka harvoin ehtivät istahtaa syömään, koskaan eivät ainakaan ehdi ruokaa lämpimänä syödä.
Näkee muuten kuika kuplassa tällaiset Vartiaiset elävät.
Katseleevat numeroja ja hoksaavat:"Tuostapa onkin hyvä ja helppo leikata!"
On siinä oppi kaatanut pojan ojaan ja ilman käytännön kokemusta vuorotyöläisten arjesta. Tarkoitan siis myös näitä sunnuntailisiä.
Olen töissä lähes joka sunnuntai. Sillä mä elän.
1-2 kertaa kuukaudessa. Kaupan kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.hoitaja
Voitko työsopimuksesi puitteissa kieltäytyä niistä?
Olen hoitaja ja usein pyhät töissä. Jos lisät loppuu siirryn alalle jossa vastuut ei paina. Nykyäänkin alalla valtava työvoima pula VASTUULLISESTA ja AMMATTITAITOISESTI henkilökunnasta. Pyhävuoroihin etsitään porukkaa kissojen ja koirien kanssa. Seuraukset näkyy varmasti pian kun korvaukset tippuu pois. Ainakin hoidon taso tippuu entisestään.
Entisessö työpaikassa olin joka sunnuntain töissä tai yksi vapaa. Osa-aikatyö, pieni palkka, joten ne sunnuntait oli tärkeitä, että sai edes hiukan palkkaa ylös. Enkä olisi tehnyt hommia niin huonolla palkalla (peruspalkkani ilman lisiä) sunnuntaina, kun muut on vapaalla (ja äitienpäivät, isäinpäivät jne... töissä).
T. Pizzeriatyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Viiden viikon kierto, kolme sunnuntaita töissä. Olen linja-autonkuljettaja.
Otetaan tämä esimerkiksi. Jos sunnuntailisä loppuu, niin kyllä silloin työntekijällä täytyy olla oikeus tehdä työaikansa normaalin työajan puitteissa. Jos yhteiskunta menee sunnuntaiksi ja muiksi pyhiksi kiinni, niin se on sitten voi voi.
Ja tämä "ravintolat kiinni sunnuntaina" on minulle ihan utopiaa. Muissa kaupungeissa ravintolat ovat pääasiassa 7pvä/vko auki tai ovat ma tai ti kiinni, kun asiakkaita on näinä päivinä vähiten.
Onko helsingissä tyhmiä yrittäjiä, jos ei nälkäisten turistien, lomalaisten tai vapaalla olevien rahat kelpaa? Onko hinnoitttelu pielessä, jos ei ole varaa maksaa sunnuntailisiä tarjoilijoille ja kokeille? Tai ei kai, jos rahantekopäivänä ollaan kiinni ja hiljaisina arkipäivinä auki.
Asiantuntijana todella harvoin nykyään.
Ainut työ missä olen ollut kolmivuorossa oli HUS:n tekstinkäsittelyn päivystys.
Siellä oli paljon sunnuntaivuoroja ja mikäs siinä koska tykkäsin olla silloin töissä. Muistelen että saattoi olla ihan neljäkin viikonloppua peräkkäin.