Inhottavin karkki?
Kommentit (168)
Lapsena (90-luvun alussa) kerättiin SM-liigakortteja liigakansioon. Se liigapatukan suklaa oli ihan järkyttävän pahaa, eikä sitä kukaan halunnut syödä. Maistui pahvilta ja vanhentuneelta suklaalta.
Kaikenlaiset hyllyvät jelly-karkit, joita jenkit jostain syystä rakastaa.
Kettukarkit, missä x hedelmä karkit, kaikki marmeladit
Joo, ne halvat joulukalenterisuklaat on ihan järkyttäviä. Näissä on siis se neliön mallinen suklaa ja siinä neliössä jokin pieni kohokuvio.
Aarrearkku-pussista ne pienet ja paksut perhosen ja kotilon muotoiset viinikumi-hedelmäkarkit. Tosi kumisia ja maistuu vaan ydinjätteeltä.
70-luvun salmiakkikarkit myös minulla. Itse en niitä syönyt, mutta isosiskoni söi niitä kavereidensa kanssa yhteisessä huoneesessamme.
Haju oli kertakaikkiaan hirvittävä. Sain pääkipua ja oksensin useita kertoja.
Tuskinpa vanhempani sitä pahaa oloani siihen salmiakkikarkkiin yhdistivät, vaikka kerroinkin mistä se mielestäni johtuu.
Muistan kun väritin värityskirjaa noin neljävuotiaana sängylläni samassa huoneessa, missä isosiskoni ja kaverinsa söivät salmiakkia. Oksensin kirjan päälle.
Tästä kun kerroin vanhemmilleni, he laittoivat minut nukkumaan olohuoneen sohvalle. Olivat sitä mieltä että minulla on oksennustauti.
Hyvä niin. Sain hengittää ja värittää vapaasti. Sen lisäksi oksentelukin loppui. :)
Vain etusivun lukeneena, huomaan, että mulla on suht erikoinen maku.. :)
Viinikumit on perkeleestä. Maut liian pliisut ja tarraa hampaisiin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jambo. Suussani oli yksi paikka takahampaassa. Kävimme noin 10-vuotiaana kaverini kanssa iltaisin Urheiluopistolla.
Ostin kanttiinista Jambon ja kotimatkalla paikkani tarttui tuohon patukkaan. Jumalauta miten kävi kipeää, mutta yritin olla hiljaa, koska kaverini isä kuskasi meitä kotiin sillä kertaa. :(
Jambo oli kyllä paha. Se oli kuin Tupla, mutta siihen oli liitetty kaikki mahdolliset hampaisiin tarrautuvat ainekset. :(
Pahempi kuin mikään toffee.
Inhottava karkki, sanoisin. :)
_mussukka kirjoitti:
Vain etusivun lukeneena, huomaan, että mulla on suht erikoinen maku.. :)
Viinikumit on perkeleestä. Maut liian pliisut ja tarraa hampaisiin liikaa.
Ei maistu myöskään viinikumit. Jotkut niin isojakin, että joskus sellaista syödessäni olen yhtäkkiä tajunnut, et jos se vahingos menisi väärään kurkkuun ja takertuisi, niin voisi käydä heikosti.
Kirsikkaliköörillä täytetyt tummasuklaakonvehdit oli ihan hirveitä.
Vihreät kuulat pitää kakkossijaa.
Ei taida olla varsinaisesti edes mikään karkki vaan joku miesten kurkkupastilli eli Fisherman's Friend.
Haluaisitko kenties yhden Rieseneistäni? No, en!
Vihreät Kuulat ja ne kamalat Pihlaja -kettukarkit, hampaat sulaa jo ajatellessa
Kaikki karkit joissa on ns. poksahdus-elementti eli alkaa kuplimaan ja raksumaan suussa.
salmiakki, lakritsi ja irokarkit
yäääk
Vierailija kirjoitti:
salmiakki, lakritsi ja irokarkit
yäääk
siis irtokarkit
Noitapillit...😷 Mietin aina että kuka niitä syö,niin tympeän makuisia ja usein kovia
Vadelmajauhis? Sellainen pitkulainen vaaleanpunainen kovakuorinen karkki, jonka sisällä oli kirpeää jauhetta.
Taisin olla vähän riippuvainen noihin lapsena. Heti kun oli vähänkin rahaa, niin poljin kioskille ostamaan pelkästään vadelmajauhiksia.
Söin ne sitten kerralla ja suuhan siinä paloi. Illalla teki kipeää suun limakalvoilla, kun harjasi hampaita. :(