Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vessanpönttö lirisee - Mistä johtuu???

Vierailija
14.07.2016 |

Mun vessanpönttö lirisee koko ajan ja mietin nyt et onkohan se jotain vakavaa? En oo tehny sille mitään eli en oo rikkonu sitä mitenkään... mut silti valuttaa koko ajan itestään vettä pönttöön. Oon koittanu vetää vessan normaalisti useemman kerran, auttaa hetkeks, mut sit alkaa taas lirinä... Oon yrittäny painaa nuppia pohjaan, mikään ei oo auttanu näistä toimenpiteistä... On se joskus aikasemminkin lirissy, mut sit rauhottunu itestään, mut tuntuu nyt et ei lopu tuo. Aamulla täällä oli vesikatkos, oisko se voinu vaikuttaa..... ?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säiliön tiiviste falskaa. Helppo vaihtaa.

Vierailija
2/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sen vesikatkoksen jälkeisen paineenmuutoksen takia varmaan pytyn vesisäiliössä osaset liikkuneet paikaltaan. Ei vaarallista, mutta kuluttaja tietty turhaan vettä jos jatkuu. Soita huoltoon ja kerro että valuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu huolto.

Vierailija
4/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kakkendaalia siinä sulkuhanassa joka laskee vettä vesisäiliöön että se hiljalleen jää valumaan. Vesisäiliössä on ylivuotoputki joka laskee sen pönttöön.

Jos asut osakkeessa tms missä tuollaiset asiat hoitaa taloyhtiö tms niin huoltoon vaan yhteys.

Vierailija
5/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nappi on voinut jäädä pohjaan. Muoviosa irti ja nostaa sisällä olevaa nappulaa ylöspäin.

Vierailija
6/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä huoltoon? Voisinko nyt viikonlopun aikana yrittää tuota korjata kuitenkin jotenkin itse? Vai kerkeekö tuo viikonlopun aikana aiheuttaa vaikka jonkun vesivaurion ja vedet valuu naapuriin? Mun ei tarvii maksaa ollenkaan vettä, vaan vesi sisältyy vuokraan..

Vierailija
7/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimuri falskaa. Avaa kansi ja ravistele osia toiseen asentoon, jos ei lopu niin huoltoon yhteys.

Vierailija
8/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kelluke ei nouse ylös asti, jolloin sen kellukkeen vivun päässä oleva sulku ei mene kiinni ja vesi vuotaa. Tää siis oli keissi mulla joskus pari vuotta sitten.

Korjaa itse. Nosta painonappi sormenpäillä suoraan ylös. Kierrä napin alapuolella oleva napin varsi vastapäivään auki. Poista napin kaulus. Nosta emalikansi pois. Sit vaan katsot missä vika on, se kyllä näkyy melko varmasti, kun ei se mikään avaruusraketti ole...

Vierailija
9/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, täytyy yrittää noita. Mutta jos nekään ei tuota tulosta, voinko odottaa viikonlopun yli ettei tapahdu mitään suurempaa vahinkoa?????

Vierailija
10/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleeko vettä lattialle? Jos ei niin sinne pönttöönhän se sitten lorisee ja viemäriä pitkin pois. Vettä vain turhaan valuu mutta jos et maksa siitä erikseen määrän perusteella niin aivan sama.

Vierailija
11/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu onneks lattioille..

Vierailija
12/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee vaihtaa tai korjata. Maksaa meinaan uuden pöntön hinnan verran vuodessa.

Sinkkumies

Vierailija
13/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuleeko vettä lattialle? Jos ei niin sinne pönttöönhän se sitten lorisee ja viemäriä pitkin pois. Vettä vain turhaan valuu mutta jos et maksa siitä erikseen määrän perusteella niin aivan sama.

Ei se aivan sama ole, koska jos joku tuhlaa vettä taloyhtiössä, niin ensi vuonna vesimaksu nousee.

Sinunkin. Lisäksi jos olet vuokralla, niin eihän se asukkaalle mitään maksa. Win - win tilanne korjauttaa se.

Sinkkumies

Vierailija
14/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat huomenna siis taloyhtiönne huoltoyhtiöön, huoltomiehet laittavat kuntoon ilmaiseksi. Paitsi tietty jos asut omakotitalossa, huoltoyhtiötä ei ole.

Vierailija
15/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne ei jää aina valumaan. Asumme omakoti talossa, mutta tuo sihinä ärsyttää!

Vierailija
16/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pytyn sivusta pitäs löytyy pieni vipu millä voi vääntää sen vesiputken kiinni. Ainakin yöksi kannattaa sulkea, niin ei turhaan valu vettä hukkaan. Huoltoyhtiöön sit aamullavilmoitus.

Vierailija
17/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aivan sama ole, koska jos joku tuhlaa vettä taloyhtiössä, niin ensi vuonna vesimaksu nousee.

Sinunkin. Lisäksi jos olet vuokralla, niin eihän se asukkaalle mitään maksa. Win - win tilanne korjauttaa se.

Sinkkumies

Hei besserwisser, kyse oli siitä voiko odottaa viikonlopun yli vai pitääkö asialle tehdä jotain heti. Tuollaiseen tuskin edes saa putkimiestä vielä huomiseksi kun kyseessä ei ole mikään akuutti hätätila vaan voi odottaa ensiviikkoon.