Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ICE-merkityistä numeroista hyötyä? Miten ambulanssi saa puhelimesi auki?

Vierailija
14.07.2016 |

Eli suositellaan laitettavaksi kännykän puhelinluetteloon se numero, mihin hädän tullen ambulanssimiehistö soittaa.

Eli tyyliin: ICE Pekka 044 1234 567

Mutta miten ambulanssissa saadaan tajuttoman puhekin auki, jotta saadaan tuo ICE-numero, johon soittaa?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICE = in case of emerency

Eli sieltä pelastuslaitoksen pitäisi saavuttaa potilaan läheinen.

Vierailija
2/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin hätänumeroonkin pääsee soittamaan ilman koodeja ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ICE tiedot kännyn lukitusnäytöllä.

Vierailija
4/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saada auki mitenkään. Tuo on vanhaa tietoa, että olisi hyötyä. Aikaa ei kuluteta siihen, että yritetään saada puhelin auki.

Vierailija
5/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa laittaa puhelimeen ICE tiedot. Huomaat, että ne saa näkyviin vaikka puhelin on lukittuna. Muutenhan niistä ei tosiaan olisi mitään hyötyä.

Vierailija
6/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painamalla "Hätätilanne" ja "SOS-tiedot".

Vierailija
7/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimen ulkokuoreen tai sinne sisäpuolen kanteen kantsii näkyvälle paikalle teipata vahvalla teipillä parin läheisimmän ihmisen  kännynumerot ja koodata ne ICE. In case of emergency.

Vierailija
8/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huaweista en ainakaan pysty soittamaan kuin 112 jos suojaus on päällä. Kuulemma iPhoneissa on jokin systeemi, jolloin myös ICE-numeroihin pystyy soittamaan ohi suojauksen. 

Vierailija
9/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saada auki mitenkään. Tuo on vanhaa tietoa, että olisi hyötyä. Aikaa ei kuluteta siihen, että yritetään saada puhelin auki.

Riippuu kännystä. Mulla känny lukossa jos se on yli 10m päässä mun kellosta, eli jos bluetooth yhteys kännyllä ja kellolla.

Vierailija
10/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia joku moderni puhelin.

Vierailija
11/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhonessa on mahdollisuus laittaa erikseen ICE-yhteystiedot, jotka saa näkyviin ilman suojakoodia. Ne tosin ovat aika mutkan takana (suojakoodi -> Emergency -> Medical ID), joten on hyvin epätodennäköistä, että kukaan niitä osaisi sieltä tiukan paikan tullen kaivaa esiin. Harva iPhonen käyttäjä varmaan edes tajuaa niitä sinne laittaa.

Vierailija
12/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itellä on sormenjälkilukitus, joten ellei mun peukalot ole irronneet niin ei ongelmaa.

Vierailija
13/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ICE tiedot kännyn lukitusnäytöllä.

tämä on toinen tapa. Idioottivarma tapa on kirjoittaa ne lapulle ja teipata ne kuoreen. Jos puhelin menee mäsäksi tai akku loppu whatever. Siinä lapulla ne on ja pysyy vaikka menis sähköt.

Vierailija
14/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin Nokia 215, ei ongelmaa (paitsi jos ei osaa avata näppäinlukkoa)

Vierailija
15/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin iPhonessa siinä kohtaa, missä puhelin kysyy pin-koodia, lukee alareunassa 'hätätilanne'. Sinne saa tallennettua ICE-numeroita ja omia esim. lääkeallergioita, veriryhmän ymsyms. ja se aukeaa ilman pääsykoodia. Muista puhelinmalleista ei tietoa, mutta luulisi, että tuollainen löytyy. Toiminta olettaa tietysti sen, että ensihoitajat tietävät nämä käytännöt, mutta luulisi, että opetetaan jossain vaiheessa?

Vierailija
16/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ICE = in case of emerency

Eli sieltä pelastuslaitoksen pitäisi saavuttaa potilaan läheinen.

Voi vitun urpo :DD Onko sulla lukihärö

Vierailija
17/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi olla vain siinä suojakuoressa tavalliselle lapulle kirjoitettu ne numerot? Kuka alkaa hätätilanteessa niitä puhelimia tutkimaan? Lapusta numerot näkis heti.

Vierailija
18/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itellä on sormenjälkilukitus, joten ellei mun peukalot ole irronneet niin ei ongelmaa.

Tosi siistii.

Vierailija
19/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se alkujaankin outo juttu. Ei siinä hätätilanteessa aleta soittelemaan, vaan hoidetaan kuten ennenkin.

Vierailija
20/75 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaako sitä paitsi ambulanssi yhtään kenellekään omaiselle? Yleensä vasta sairaalassa hoidetaan yhteydenotot ja olet itse jossain vaiheessa siellä asioidessasi varmaan ilmoittanut jonkun omaisen järjestelmään. Hänelle soitetaan ja jos lähintä omaista ei ole merkittynä, se selvitetään tuossa tuokiossa poliisilta.