Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaverisi tulee teille muutamaksi yöksi pakoon puolisoaan niin kuinka tarkkaan on sopivaa kertoa omalle puolisolleen syy kaverin pakenemiseen

Vierailija
14.07.2016 |

Toisin sanoen onko kaverin riidan aihe niin yksityisasia ettei sitä sovi tuossakaan tilanteessa kertoa omalle puolisolleen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tulisi mieleenkään mainita puolisolleni, mitä Anna ja Antti ovat keskenään riidelleet. Jos mies kysyy niin totean vain että tuli erimielisyyksiä.

Vierailija
2/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, onko odotettavissa jotain vaaratekijää myös puolison kannalta. Jos kaveri tulee siksi, että puoliso on pettänyt ja haluaa selvitellä ajatuksiaan, niin en näe tarvetta kertoa. Mutta jos kaveri lähtee pakoon väkivaltaista ja tunnetusti aggressiivista puolisoaan, jolta voi odottaa, että lähtee perään, niin olisihan se aika hyvä puolisonkin tietää, että kohta sieltä voi joku tulla moran tai haulikon kanssa oven taakse. Eli syyn kertominen riippuu siitä, kuinka suureen vaaraan kaverin majoittaminen asettaa muut asunnossa asuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisolle riittäisi vastaukseksi, että ongelmia parisuhteessa. Kaveri kertokoot tarkemmin jos haluaisi.

Vierailija
4/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anna tulee meille yöksi, kun Antti kävi käsiksi taas." Luulisi, että jos on parisuhteessa, tunnetaan jollain tasolla myös kumppanin ystäväpiiriä.

Vierailija
5/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tulisi mieleenkään mainita puolisolleni, mitä Anna ja Antti ovat keskenään riidelleet. Jos mies kysyy niin totean vain että tuli erimielisyyksiä.

Minulla ei tulisi mieleenkään kysymättä tuoda yövieraita yhteiseen kotiin. Ystäviä tai ei.

Vierailija
6/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että minun ja ystäväni väliset asiat kuuluvat vain minulle ja ystävälleni. En ymmärrä sellaisia pariskuntia, joilla "sun tieto on myös mun tietoa" vaikka olisi selkeästi vain bestis bestikselle (nainen naiselle) kertonut.

Esimerkiksi Maija selittää Sannalle, kuinka Maijan mies on joskus vähän tyhmä, koska asia X ja Maija sitten ruotii tätä tyhmää asiaa X Sannan kanssa.

Sitten Sanna menee ja kertoo miehelleen, kuinka Maijan mies on vähän tyhmä, koska asia X ja Sanna on sitä mieltä että yxz ja Sanna sitä ja mies tätä.

Kuuluiko Maijan ja hänen miehensä ongelma Sannan miehelle? Oikeastaan ei.

Vierailija
7/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Pari kertaa näin on käynyt ja ystävä on avautunut ihan itse miehenikin ollessa paikalla.

Itse kuittaan miehelle yleispätevästi "Maija tulee meille pariksi päiväksi, kun niillä on Matin kanssa joku kriisi".

Mies pyrkii sitten yleensä olemaan enemmän poissa kotoa, mutta ei mihinkään evakkoon sentään lähde.

Ylipäätään sellaiset ystävät, jotka meille tulisi "turvaan" on kyllä sellaisia, että mieskin tuntee hyvin ja aika avoimesti jutellaan puolin ja toisin asioista.

Vierailija
8/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän yhteisessä kodissa majoitetaan jotain pakolaisia, on miehelläni oikeus tietää siitä miksi ne siellä ovat ja mitä pakoon ovat lähteneet.

Vierailija
9/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kerrot kaiken ja rehellisesti.

Vai perustuuko suteenne muutenkin valheeseen?

Vierailija
10/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia on minusta se, että yövieraista sovitaan puolison kanssa. Jos minun puolisoni olisi sitä mieltä, että ei halua yövieraita muutamaksi yöksi, kokisin velvollisuudekseni perustella hänelle tarpeeni majoittaa se kaverini vaikka vastoin puolisoni toivetta. Keskustelisin kaverini kanssa ja pyrkisin hänen kanssaan sopimaan, miten paljon tilanteesta puolisolleni kerrotaan. Mutta siis jotainhan mun pitäis omalle puolisolle kuitenkin kertoa jos hänelle ei ihan tuosta vaan muutaman päivän vierailu muuten sopisi.

Vierailija
11/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kaiken. Mies on paras ystäväni.

Vierailija
12/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ystävien kanssa asiat puhuttu etukäteen läpi. Meistä siis kaikki tykkää juoruilla, joten on lupa puhua oman kumppanin kanssa ystävän asioista. Jos asia on arka tms, ystävä sanoo erikseen "älä kerro miehellesi" ja sitten sitä ei kerrota.

Tässäkin tilanteessa siis ystävästä riippuen kertoisin suurin piirtein kaiken tai sitten vain mahdollisesti "niillä on jotain riitaa".

Vierailija
13/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tapahtunut minulle. Sanoin miehelle, että Annalla menee huonosti kotona ja hän tulee meille pariksi yöksi. Ei tarvinnut enempää selittää. Miehelläni on tilannetajua sen verran, että ei kysellyt yksityiskohtia vaan osti meille pullon valkkaria ja meni työhuoneeseen pelaamaan tietokoneella.

Vierailija
14/14 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kerro miehelleni kavereideni yksityisasioita, mutta jos pitäisi meille tulla "pakoon" niin koen, että myös se toinen meillä asuva on oikeutettu jonkinlaiseen selitykseen mistä on kyse. Kovin kevyin perustein tuskin meille tultaisiin, joten mieheni todennäköisesti olettaisi kyseessä olevan perheväkivallan tai muun vastaaavan. Jos tästä on kyse, niin mielestäni mieheni olisi syytä tietää väkivallan riskistä, koska silloin on mahdollista, että se kohdistuu myös meihin. Ja toisaalta jos kyse ei ole väkivallasta, olisi mielestäni aiheellista silloinkin avata tilannetta, jotta kaverin puoliso ei syyttä leimaudu mieheni mielestä pahoinpitelijäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan