Apua kaivataan, av-mammat!
olen töissä ns paskaduunissa, paska palkka ja työ on syvältä.
Ja sen takia olen masentunut. todella masentunut, ja siis vain tän työn takia.
En meinaa aamuisin edes jaksaa nousta sängystä ylös kun väsyttää niin kauheasti, ihan sama kauanko nukun. mikään ei kiinnosta eikä tunnu miltään. vihaan työtäni ja elämääni.
Nyt mietin että haluaisin lopettaa tuon työn, mutta mistä saisin rahaa sitten? en tiedä kehtaanko alkaa sossupummiksi ja saako sieltä edes tukia varsinkaan jos itse irtisanoutuu.
Olen yrittänyt katsella muita töitä mutta ei löydy. Mitä tässä voisi vielä tehdä? Kallonkutistajalle en mene tämän takia kun johtuu tosiaan ainoastaan työstä. Onko muita vaihtoehtoja kuin itsari?
Kommentit (10)
Tiedän tunteesi. Olen myös ollut töissä paikassa, jossa työ on ollut ikävää ja vuosien varrella hankkimani ammatti-identiteettini ei mitenkään toteutunut. On kuluttavaa, kun vituttaa joka päivä ja minulla oli samat ajatukset, että mieluummin haluaa olla vaikka työttömänä kuin työssä, jota vihaa eikä itsekään tunnista itseään.
Itse pystyin vaihtamaan ketjun toiseen toimipaikkaan, pystyisitkö sinä tekemään samoin?
Muuten joudun myös sanomaan, että yritä jaksaa vain etsiä työtä, sinulla on paremmat mahdollisuudet saada muuta työtä kun olet töissä, kuin jos olisit työtön.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
No pitäskö tehdä asialle jotain?? Tuo asenteesi "en tiedä kehtaanko alkaa sossupummiksi ja saako sieltä edes tukia varsinkaan jos itse irtisanoutuu." kertoo jo paljon: rahaa pitäisi saada tekemättä mitään sen eteen.
Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään ja onnellisuudestaan .Ei se ole yhteiskunnan vastuulla maksaa sinulle tukia kun valitsemasi työura ei miellytäkkään eikä huvita herätä aamulla.
Jos tilanne on se että nykyinen työnteko ei nappaa, kannattaa kouluttautua uudelleen. Valtaosa ihmisistä ei voi tehdä sitä unelmaduunia, olla Pokemonkouluttaja tai yksisarvisparantaja, joten valitse joku työ ja ala jota siedät ja jolla on töitä.
Et selvästi ole itse kokenut samaa.
Vierailija kirjoitti:
No pitäskö tehdä asialle jotain?? Tuo asenteesi "en tiedä kehtaanko alkaa sossupummiksi ja saako sieltä edes tukia varsinkaan jos itse irtisanoutuu." kertoo jo paljon: rahaa pitäisi saada tekemättä mitään sen eteen.
Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään ja onnellisuudestaan .Ei se ole yhteiskunnan vastuulla maksaa sinulle tukia kun valitsemasi työura ei miellytäkkään eikä huvita herätä aamulla.
Jos tilanne on se että nykyinen työnteko ei nappaa, kannattaa kouluttautua uudelleen. Valtaosa ihmisistä ei voi tehdä sitä unelmaduunia, olla Pokemonkouluttaja tai yksisarvisparantaja, joten valitse joku työ ja ala jota siedät ja jolla on töitä.
Joku akateeminen neiti täydellinen puhumassa paskaa asiasta josta ei tiedä yhtään mitään :D Ei ole pakko tehdä töitä ellei halua
Työ voi olla kurjaa, mutta masennusta se ei aiheuta, masennus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Työ voi olla kurjaa, mutta masennusta se ei aiheuta, masennus on sairaus.
Väärin.
Ykkönen on kyllä pitkälti oikeassa. Mitä ihmeen kitinää se on, että ei tykkää duunistaan? Aika harva siellä nyt harratuneisuuttaan käykään! Itsekin ole akateeminen ja kadehditussa työssä ja työpaikassa ja silti otti tosi koville palata loman jälkeen duuniin.
Mutta sinun nuorena ihmisenä pitää tehdä itse asialle jotakin. Ei se tilanne mihinkään valittamalla muutu.
Jos ammatti ei miellytä, kouluttaudu. Työttömyystukea saa nostaa max 24 opintokuukautta opintojen suorittamiseen.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016071821925696_ul.shtml
Ja jos taas työpaikka riipii, vaihda sitä , lähde vaikka työnhakijaksi jonnekin ihan muualle.
Näitä en luettelisi aidosti masentuneelle, koska heillä ei välttämättä vaan riitä aloitekykyä ja enegiaa tuollaisiin elämänmuutoksiin. Mutta ap, joka itse sanoo alakulonsa syyn olevan pelkästään työ - hänen pitäisi voida ja kyetä tekemään jotakin asialle!
Toki voit jäädä kotiin sossun tuellakin elämään, mutta se on äärimmäisen kapea leipä se, ka nöyryyttävää joutua alvariinsa hakemaan rahaa nöyrästi lakki kourassa. Tuskin se nyt sinun mielialaasi ainakaan kohentaa!
...ja seiska lisää, että itse ilman pätevää syytä irtisanoutuessa pätkähtää 90 päivän karenssi.
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyot…
Tuo siis koskee työttömyysetuuksia. Sossusta voi hakea silti toimeentulotukea.
http://irtisanoutuminen.fi/irtisanoutuminen-karenssi/
7
Ala sossupummiksi. Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Saat tehdä päivät pitkät mitä tahdot tahdot varmasti masennuskin loppuisi
Tekosyitä. Laiska päälavan olet. Mun verorahoilla et kyllä ala loisimaan!