Voiko kissa-allergia aiheuttaa kauheaa limaisuutta?
Kommentit (5)
Voi. Yksi allergian oirehan ovat turvonneet limakalvot ihan kuten tavallisessa nuhassakin.
Kyllä. Limaisuus katosi kun kissa lähti.
Kissa- kuten muidenkin allergioiden oireet vaihtelevat ihmisestä toiseen. Yhdellä vuotaa silmät, toisella valuu räkä, kolmannella jatkuva yskä, viidennellä iho-oireet ja joillain kaikki nämä.
Kissat on niin ihania...ja niin älyttömän allergisoivia...siis mulle. Kyllä, limaisuus on yksi oire. Sitten kun hengityksesi alkaa vinkua, niin siinä toinen.
Voi, mutta voi olla myös muuta. Mulla todettiin astma ja joku allergia 3 vuotta sitten. Olin aivan varma, että kissa on syypää ja mietin kovasti etukäteen, pystynkö siitä luopumaan tai pärjäänkö lääkkeillä jne. Yllätys oli melkoinen, kun kävi ilmi, että en ole allerginen sen paremmin kissoille kuin koirillekaan. Nämä tutkittiin siis useampaan kertaan. En ole myöskään allerginen koivulle, heinälle, pujolle, lepälle, huonepölylle tai homeelle. Allergialääke on kuitenkin pakko ottaa joka ilta ja siitä huolimatta aamuisin on herätessä jompikumpi sieraimista tukossa. Jollekin olen siis allerginen, mutta en jaksa ruveta asiaa enempää selvittelemään, kun nykyisellä lääkityksellä pärjään hyvin, käyttämäni allergialääkkeet on halpoja (3 kk satsi maksoi juuri vähän yli 20 €) ja lääkärin mukaan niiden pitkäaikaisestakaan käytöstä ei ole haittaa.
Kissa on nyt 10 v ja elää toivottavasti vielä monta vuotta. Kissa-allergisuuteni selvinnee sitten aikanaan, kun kollista aika jättää.
Limaisuutta missä?