Mies osti ex puolisolle syntymäpäivälahjan
Mitä olette tälläisestä mieltä? Mielestäni eksät ovat eksiä ja kohtelias onnitteluviesti tai kortti ovat ihan riittäviä eleitä muistaa entistä puolisoaan jos on pakko jotenkin muistaa. Miehellä ja eksällä on muutama lapsi liitostaan, mutta mielestäni se ei ole syy sen enempää kuin muillekkaan eksille lahjojen ostelu. Mainosti vielä erikseen että kävi metsästämässä lahjaa kunnes sopiva löytyi, eli nähnyt vielä erikseen vaivaa sen hankkimiseen.
Minä tietenkin loukkaannuin tästä, mutta miehen mielestä siinä ei ollut mitään kummallista. Mitä olette mieltä? Loukkaannuinko aiheetta vai onko tämä jonkun mielestä täysin ok uutta kumppania kohtaan?
Kommentit (40)
kokemuksenrintaääni kirjoitti:
Kokemuksella voin sanoa, että hankk mies jolla ei ole lapsia ja vähän äkkiä. Toi on sitä kuuluisaa uusperhepaskaa mistä ei tule kuin paha mieli.
Samaa mieltä. Hyi helvetti. Jos olet itse lapseton niin juokse vielä kun voit!
Jaa-a. Kyllä minä ihmettelisin, jos eksä mulle synttärilahjan nyt toisi, koska ei koko helkkarin yhdessäoloaikana muistanut synttäreitäni kuin viikon-pari jälkikäteen.
justjust11 kirjoitti:
Mitä olette tälläisestä mieltä? Mielestäni eksät ovat eksiä ja kohtelias onnitteluviesti tai kortti ovat ihan riittäviä eleitä muistaa entistä puolisoaan jos on pakko jotenkin muistaa. Miehellä ja eksällä on muutama lapsi liitostaan, mutta mielestäni se ei ole syy sen enempää kuin muillekkaan eksille lahjojen ostelu. Mainosti vielä erikseen että kävi metsästämässä lahjaa kunnes sopiva löytyi, eli nähnyt vielä erikseen vaivaa sen hankkimiseen.
Minä tietenkin loukkaannuin tästä, mutta miehen mielestä siinä ei ollut mitään kummallista. Mitä olette mieltä? Loukkaannuinko aiheetta vai onko tämä jonkun mielestä täysin ok uutta kumppania kohtaan?
Mielestäni exiin ei tarvisi olla yhteydessä lainkaan. Tosin jos on yhteisiä lapsia, niin se on välttämätöntä ja sen seurauksena hyvien välien ylläpitäminen on tärkeää. Tällöin en näe lahjaakaan mitenkään täysin kohtuuttomana asiana.
kummastuttaa kirjoitti:
Minkä takia on mielestänne ok ostaa entiselle puolisolle lahjoja? Lahjaan liittyy aina halu olla toiselle mieliksi ja mielestäni se on hyvin henkilökohtainen osoitus toiselle. Jos kyseessä on entinen kumppani, tuleeko tälle tosiaan _ostaa_ lahja, miksei onnittelu tai kortti riitä?
Todella epäkunnioittavaa käytöstä uutta puolisoa kohtaan, ei kai kukaan halua että oma mies muistaa muitakin naisia merkkipäivänä.
Työkaverille voi ostaa lahjan, mutta ei ihmiselle, jonka kanssa on elänyt yhdessä vuosikausia?
Tavallaan suostuit tällaiseen, kun menit yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia toisesta suhteesta. Ilman lapsia tällainen toiminta olisi mielestäni outoa, mutta lasten takia on pakko olla yhteydessä lasten äitiin ainakin niin pitkään, kun lapset ovat pieniä.
Sinulla on ihana puoliso. Miksi sinä haluat muuttaa häntä. Miksi haluat että hänestä tulee tympee ja kapeakatseinen ihminen.
Ei exien kanssa tarvii olla huonot välit. Ne voi olla jopa todella hyviä ystäviä. Nostan hattua ja korkealle miehellesi. Sinun on aika muuttua ja alkaa tajuta ettei elämä ole ainoastaan sinun ympärillä vaan jatkuu kauemmas. Hyväksy asiat niin elämäsi on helpompaa sekä sinulla että läheisilläsi. Tuollainen mustasukkaisuus ja ahdasmielisyys on tarumatisoivaa.
Vierailija kirjoitti:
kummastuttaa kirjoitti:
Minkä takia on mielestänne ok ostaa entiselle puolisolle lahjoja? Lahjaan liittyy aina halu olla toiselle mieliksi ja mielestäni se on hyvin henkilökohtainen osoitus toiselle. Jos kyseessä on entinen kumppani, tuleeko tälle tosiaan _ostaa_ lahja, miksei onnittelu tai kortti riitä?
Todella epäkunnioittavaa käytöstä uutta puolisoa kohtaan, ei kai kukaan halua että oma mies muistaa muitakin naisia merkkipäivänä.
Työkaverille voi ostaa lahjan, mutta ei ihmiselle, jonka kanssa on elänyt yhdessä vuosikausia?
No hitossa voi. Ystäville ostetaan lahjoja. Ja exäkin voi olla ystävä. Heistä vain ei ollut elämänkummpaneiksi. Niin kuin ei useinkaan ystävien kanssa haluaisi asua yhdessä.
Riippuu täysin siitä, millainen suhde miehelläsi ja exällä on. Toki jos mies huomioi vain exäänsä juhlapäivinä, ja sinä jäät aina ilman huomiota ominasi, niin pitäisin kummallisena. Tietenkin myös lahjan sisältö vaikuttaa, jos on antanut jotain intiimiä, kalliita koruja tms. niin olisi ehkä hieman liioiteltua. Jos mies on muutoinkin avoin ja huomioiva tyyppi, en ihmettelisi, jos exäänsäkin muistaisi, mutta jos lahjonta rajoittuu vain exäänsä, niin sitten kyllä. Ei ole niin kauhean mustavalkoista tuo homma aina. Tuskinpa on mitään vakavaa.
Minusta ei ole tarpeen muistaa exiä lahjoilla. Riittää, että heille lähettää vaikka tekstiviestin tai soittaa onnittelut. Itse kyllä ihmettelisin, jos mieheni lähtisi oikein ostamaan ex-vaimolleen lahjaa. Eri asia, jos täyttää tasavuosia, ja vaikkapa lapset antavat lahjan omissa nimissään. Mutta se, että mies veisi ex-vaimolleen itse ostamansa lahjan...erikoista.
Ymmärrän mustasukkaisuuden/ihmetyksesi. Mä olin omassa suhteessa alkuaikoina tosi epävarma. Eivät he olleet tosin edes puheväleissä... Mutta kun aikaa on kulunut, tilanne on aivan erilainen. Minä, mies ja hänen ex ollaan jos ei ystäviä, niin kavereita. Olen tutustunut miehen exään ja on aivan mahtava tyyppi. Hänellä on samoja harrastuksia ja mä valkkaan hänelle joululahjan/synttärilahjan/muut viemiset. Lainaillaan kirjoja tms.
Kyllä teki väärin, sinähän omistat nyt tämän miehen. Hänellä ei ole oikeutta omiin ystäviin, oli sitten eksä tai random. Tiukempi kuri ja pettämätön valvonta, älä anna yhtään löysiä.
Sinulla on fiksu mies! Ajatteles, hän arvostaa vieläkin naista, johon on aikoinaan rakastunut ja valinnut lastensa äidiksi. Yhteiselo ja rakkaus on loppunut mutta arvostus ja kunnioitus toista kohtaan on säilynyt. Itse olisin todella ylpeä miehestäni.
Olenko ainut, joka ei ottaisi vastaan mitään lahjoja exltä? Sanoisin, että käyttää ne rahat lasten muistamiseen, minulle ei saa ostaa mitään.
Ap nyt voisi vähän valaista, onko miehellä tapana muistaa muitakin ihmisiä, minkä tyyppisen lahjan sille eksälleen metsästi, onko muitakin lahjoja vartavasten mietitty vai saako muut tusinapirkkaruusuja ja mitä mies ap: lle itselleen on ostanut lahjaksi. Muuten ei oikein voi tietää, onko mies perusluonteeltaan vain normaalia huomaavaisempi vai laittaako vain sen exän jollekin jalustalle.
En yleensäkään pidä aikuisten lahjomisesta, joten tuollainen lahja olisi mielestäni omituinen ja lipevä juttu mieheltä. Luulisi miehellä olevan muutakin tekemistä kuin jahdata jotakin ex-vaimon syntymäpäivälahjaa. Kortti tai viesti on ok.
Tuleeko exältä miehelle sitten lahja hänen syntymäpäivänään? Tai joululahja? Turhuutta.
kummastuttaa kirjoitti:
Saako hän ostaa naispuoliselle ystävälle lahjan? Naispomolle? Siskolle?
Vierailija kirjoitti:
En yleensäkään pidä aikuisten lahjomisesta, joten tuollainen lahja olisi mielestäni omituinen ja lipevä juttu mieheltä. Luulisi miehellä olevan muutakin tekemistä kuin jahdata jotakin ex-vaimon syntymäpäivälahjaa. Kortti tai viesti on ok.
Mikset pidä?
Lahjojen antaminen eri ihmisille on osa normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pidä?
Lahjojen antaminen eri ihmisille on osa normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
En ole edellinen, mutta sanon tähän, että höpsistä. Joillekin lapsen asteelle jääneillä lahjat voivat olla tärkeitä, mutta itse olen suorastaan allerginen kaikille turhille lahjoille. Jokainen aikuinen saa ihan itse ostettua roinansa itse. Kaikkien tylsimpiä ovat matkamuistot ja jotkut kylään tullessa tuodut turhakkeet. Lapsille lahjat ovat ok syntymäpäivänä ja jouluna, mutta muut pärjäävät ilmankin. Tässä ap:n tapauksessa olisi kortti ja ehkä kukkakimppu ollut riittävä.
Kokemuksella voin sanoa, että hankk mies jolla ei ole lapsia ja vähän äkkiä. Toi on sitä kuuluisaa uusperhepaskaa mistä ei tule kuin paha mieli.