Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette äitini käytöksestä? Kun en vastannut hänen puheluihinsa iltayhdeksästä aamuyhteentoista

Vierailija
14.07.2016 |

Hän tuli kotiini avaimillaan (hänellä on siis avaimet minun kämppään).

Onko tuollainen kohtuullista?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset katsoo läheistensä perään enemmän. Mun mummo oli 10 lapsen äiti ja maalaisnainen mutta huolestui kun kerran istuin saunassa pidempään. Tuli katsomaan, että kaikki on ok. 

Minusta siinä ei ole mitään pahaa. Se on katsokaas rakkautta, että välittää.

Voi olla tuota. Voi myös olla rakkauteen naamioitua vallankäyttöä.

Vierailija
22/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisellä on jotain vialla, jos ei voi puhelimeen vastata. Ei olisi iso vaiva vastata ja sanoa olevansa varattu, että soittaa seuraavana päivänä tms.

Entä jos on elokuvissa, bileissä, baarissa, ravintolassa? Eikä sitten yöllä enää voi äidille soittaa. Ja sitten aamulla nukkuu pitkään?

Ja olen itsekin äiti-ihminen kahdelle nuorelle aikuiselle ja ymmärrän hyvin tuollaiset tilanteet.

No silloinkin voi laittaa viestin, että "soitan huomenna, vai oliko jotain kiireellistä?"

Nimimerkillä joinain öinä on tullut puhelu ja silloin se on aina ollut jotain kiireellistä.

Oikeastiko ihmisten pitäisi olla tavoitettavissa koko ajan yötä myöten? Jos jollain soittajalla on oikeasti kiireellistä asiaa, voi hän yleensäkin laittaa soittonsa jälkeen viestin, että kyseessä on ollut tärkeä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidillesi:"Avaimet tänne."

Niin, miksi äidilläsi yleensäkin on ne avaimet?

Vierailija
24/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tapaistasi ei ole olla vastaamatta, on äidin reaktio ymmärrettävä.

Vierailija
25/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset katsoo läheistensä perään enemmän. Mun mummo oli 10 lapsen äiti ja maalaisnainen mutta huolestui kun kerran istuin saunassa pidempään. Tuli katsomaan, että kaikki on ok. 

No just! Te ette enää edes tunnista rakkautta! 

Mitä vallankäyttöä siinä on, että menee katsomaan, että ei kai pojantytär ole kupsahtanut sinne kun siellä saunassa yhä istuu? Joskus sitä voi tulla sairaskohtauksia nuoremmillekin kuten tuossa aiempana oli esimerkki.

Vierailija
26/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vallankäyttöä siinä on, että menee katsomaan, että ei kai pojantytär ole kupsahtanut sinne kun siellä saunassa yhä istuu? Joskus sitä voi tulla sairaskohtauksia nuoremmillekin kuten tuossa aiempana oli esimerkki.

Voi kai sitä nyt vittu soikoon soittaa ovikelloa!?!

Vierailija
27/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran pari tuntia vastaamatta puhelimeen, oli jäänyt äänettömänä laukun pohjalle. Äiti oli soittanut serkulleni, että onko hän kuullut minusta. En juuri pidä serkkuuni yhteyttä ja meillä on noin 20 vuoden ikäero.

Joo, suutuin.

Vierailija
28/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, minun mummoni (jonka omistamassa asunnossa asuin) tuli kerran myös tarkistamaan vointia vastaavassa tilanteessa. Oli tuonut jotain eväitä (leipää, mehutölkin, pari viineriä jne. mummomättöä) keittiön pöydälle ja hiippaillut menemään kun miesystävän kanssa oltiin juuri panemassa :D Voi helvetti että nolotti kun tuli könyttyä ylös ja huomattua, että asunnossa on käyty. Ei tullut enää toiste.

Miten sä voit vaan nauraa kun se yhytti teidät maailman häpeällisimmästä toiminnasta? Ja kehtaat vielä edes muistella koko tilannetta? Kamalaa.

Onhan se hävettävää. Miksi jotkut perverssit alapeukuttaa?

Vierailija
29/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinku se nyt olis niin helvetin ihmeellistä että jonkun äidillä on todennäköisesti vara avain.

Vierailija
30/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä nyt vittu soikoon soittaa ovikelloa!?!

Mitä ovikelloa? Ei maalaissaunoissa ovikelloja ole. Olin mummolassa.

Vierailija
31/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä jotain asiaa? Mä yritin kerran saada isääni kiinni n. tuollaisen ajan. Olin unohtanut ottaa isän mökin avaimet mukaan ja tarkoitus oli heti aamusta lähteä mökille. Pimputin ovikelloa, ei vastausta, joten menin avaimillani sisään ja hain mökin avaimet avaimet. Jätin lapun että avaimet haettu. Isä oli jo kaupassa.

Vierailija
32/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei iltaan mennessä olisi kuulunut mitään niin olisi melkein ymmärrettävää mutta ei sitä nyt keskellä yötä tarvitse vastata.

Vierailija
33/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisellä on jotain vialla, jos ei voi puhelimeen vastata. Ei olisi iso vaiva vastata ja sanoa olevansa varattu, että soittaa seuraavana päivänä tms.

Entä jos on elokuvissa, bileissä, baarissa, ravintolassa? Eikä sitten yöllä enää voi äidille soittaa. Ja sitten aamulla nukkuu pitkään?

Ja olen itsekin äiti-ihminen kahdelle nuorelle aikuiselle ja ymmärrän hyvin tuollaiset tilanteet.

No silloinkin voi laittaa viestin, että "soitan huomenna, vai oliko jotain kiireellistä?"

Nimimerkillä joinain öinä on tullut puhelu ja silloin se on aina ollut jotain kiireellistä.

Jos minä olen elokuvissa tai esim. ravintolassa syömässä, puhelimeni on äänettömällä käsilaukussani, enkä vilkuile sitä kesken leffan tarkastaakseni onko tullut viestejä tai puheluita. Myöhään illalla en ala takaisin soittelemaan taikka viestittelemään, sillä oletan, että jos asia on tärkeä, soittaja osaa laittaa viestin, jossa pyytää soittamaan takaisin vaikka yöllä. Vaihtoehtoisesti jos sama henkilö on 2-3 tunnin sisällä yrittänyt soittaa mulle 10 kertaa, soitan tai viestitän takaisin heti kun huomaan, koska oletan, että nyt on oikeesti asiaakin kun noin monta kertaa on yrittänyt saada kiinni. Mutta jos huomaan yhdentoista jälkeen illalla, että äitini on soittanut kerran klo 21.05, saa vastaukseni odottaa aamuun.

Vierailija
34/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin nro 33 kirjoittaja olen siis minä. Unohdin laittaa nikin.

Vierailija
35/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelimeni saattaa olla äänettömällä jossain sohvan sisässä monta päivääkin :D Toisinaan akkukin tyhjänä päiväkausia putkeen. Ei ole vielä kukaan tullut ovelle kyselemään olenko hengissä vaikka puhelimesta ei tavoita.

Tosin puhelimeni on myös vanha perus näppäimistöpuhelin, joka toimii silloin kun sattuu toimimaan. En ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa uutta, kun en puhelinta juurikaan käytä.

Vierailija
36/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oveen turvaketju.

Vierailija
37/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestui. Mikset vastannut? Ei ole iso vaiva vastata ja kertoa, että kaikki on ok ja soitat kun ehdit.

Menisin minäkin poikani kämpille katsomaan onko kaikki ok jos en mitään vastausta saisi soittoihin moneen tuntiin.

Entä jos poika on vaikka baarissa, eikä kuule puhelinta? Katkaise se napanuora nyt heti!

Vierailija
38/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että jos soittajalla on jotain kiireellistä asiaa, niin hän tajuaisi itse laittaa viestiä että mitä asia koskee. Ei kenelläkään ole velvollisuutta olla tavoitettavissa 24/7.

Vierailija
39/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi olla syytä huolestua, jos vuorokauteen ei vastaa useampaan soittoyritykseen ja viesteihin. Eihän tuossa ole kuin yksi yö välissä!

Vierailija
40/43 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vain laittaa tekstaria, "olen väsynyt, soitan huomenna". ?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan