Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisraunio narsisti-exän jäljiltä

Vierailija
13.07.2016 |

En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä...En voi enää kuvitellakaan parisuhteita tai luottavani miehiin. Petti parhaan ystäväni kanssa ja sadan muun, valehteli ja käänsi asiat niin että minä olen sairas ja vainoharhainen ja kaiken lisäksi niin ruma ja huono sängyssä että tavallaan itsekin uskoin siihen, että hänellä oli oikeus minua pettää kun olin niin huono . Nyt jäljellä hirveä viha, itseinho ja olematon usko siihen että tässä elämässä jotain hyvää vielä joskus on odotettavissa. Niin monta vuotta hukkasin ja rikoin itseäni. Miten tästä pääsee yli?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään selviytymisvinkkejä?

Vierailija
2/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, aika auttaa. Kauanko olitte yhdessä? Nyt tuntuu hirveältä ja täysin toivottomalta, mutta käy läpi kokemus ja tunteet, parantele haavasi rauhassa ja tulevaisuudessa voit huomata että olet nyt paljon vahvempi ja kokemusta viisaampi. Enää sinua ei yksikään ihminen vedätä tai manipuloi.

Et ole tehnyt mitään väärää, vaikka itsesyytökset voivat kuulua toipumiseen. Useat narsistit ovat pidettyjä henkilöitä, ja totuus tulee ilmi liian myöhään. Ensisijaisen tärkeää on, että et ole häneen missään kontaktissa. Jos hän alkaa vainoamaan, yritä hankkia todisteet ja suoraan yhteys poliisiin.

Manipuloiko hän ystäväsi pettämään sinut vai oliko ystävä mukana tieten tahtoen?

Apua saa esim. netistä tai terveyskeskuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itsellesi ammattiapua. Tärkeää että et ole asian kanssa yksin, voit olla liian rikki nyt.

Kaikkein parasta kuitenkin että tämä narsisti on Ex. Se on se kaikkein tärkein asia, muista myös säilyttää asia niin! Älä edes yhdellä ainoalla solullasi halua yrittää hänen kanssaan enää! Älä vaikka mitä tapahtuisi.

Toivottavasti sinulla on myös läheisiä joille voisit kertoa kaiken. Älä häpeä ja peittele exäsi todellista luonnetta. Kerro kaikki, kerro rehellisesti muille niin samalla olet rehellinen itsellesi ja oikeasti käsittelet asiaa. Sinä todellakin selviät! Minäkin selvisin tuollaisen ihmisen jälkeen. Sinä olet hyvä ja arvokas. Löydät vielä ihmisen joka on arvoisesi. Normaalin ihmisen! Mutta sen aika ei ole vielä. Ensin opettelet rakastamaan taas itseäsi.

Ja vielä kerran kaikkein tärkein! Älä päästä häntä enää elämääsi. IKINÄ EIKÄ MISSÄÄN TILANTEESSA!

Vierailija
4/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella hyvä kuitenkin että tunnistat että sinulle on tehty väärin, ja pystyt erittelemään mitä tapahtui. Järjellä myös selvästi ymmärrät että mies teki sinulle pahasti koska hänellä on ongelma, ei siksi että oikeasti olisit huonompi muita. Suosittelen mielenterveyspalveluita, sieltä pitäisi saada vähintäänkin sairaanhoitaja, jonka kanssa jutella säännöllisesti. Itse olen kokenut jokseenkin samaa, mutta mies vielä suhteen lopussa pahoinpiteli minut ja uhkaili. Hain apua kaikkialta mistä sitä sain, ja nyt ajan kuluttua voin sanoa että aika ja ammattiapu on oikeasti hyödyksi, ja jonain päivänä sinullakin on paljon parempi olo! Tottakai hetkittäin ikävät muistot palaa pitkänkin ajan kuluttua, mutta ne tunnekuohut menee sitten pian ohi. Kaikkea hyvää sinulle! Voi myös auttaa käsittämään tapahtunutta jos otat narsismista selvää, siitä on tehty mm. ajankohtaisohjelmia ja radiokuunnelmia.

Vierailija
5/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa ja sen hyväksyminen että tapahtunutta ei saa muutettua. On katsottava eteenpäin.

Häiriintyneen ihmisen mielipiteet tulee jättää omaan arvoonsa.

Sure surusi ja opettele tuntemaan itsesi vahvuudet ja heikkoudet: kohtaat loppuelämäsi vahvempana ja rohkeampana, silloin uskallat antaa mahdollisuuden uusille ihmissuhteille.

Tsemppiä!

- Kokemuksella

Vierailija
6/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten Hgin Yliopistossa yhdellä luentosarjalla, jossa käsiteltiin juuri mm. narsismia. Oli todella hyvä luennoitsija, jolla (muistaakseni psykologi), jolla oli juristimiehensä (?) kanssa yhteinen toimisto Hkissä. Nainen on perehtynyt juuri narsismiin ja auttaa kai myös siis oikeudenkäynneissä  "uhria" jonka vastapuolena siis narsisti (luultavasti siis lähinnä lasten huoltajuus- tyyppisissä asioissa, jotka nyt oikeuteen saakka päätyvät), mutta uskoisin hänen olevan myös hyvä terapeutti kyseisessä tilanteessa.. Vielä kun saisi sen nimen jostakin..

Vierailija
7/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Minä tiedän miltä sinusta tuntuu. En osaa sanoa, oliko exäni narsisti, mutta ei ihan "normaalikaan". Kuka tahansa nainen oli parempi kuin minä. Jos leikkasin lyhyen tukan, niin pidempi oli kivempi ja toisinpäin. Pihtasi seksiä ja sitten somessa viestitteli monen muun kanssa. Vaikka jäi kiinni, niin vika oli minussa. Mitä katsoin hänen humalassa avoimeksi jättämäänsä fb:tä, kun keskustelut suoraan siinä silmieni edessä olivat.

Erosta on 10 kk, jätin hänet vaikka rakastin. Olen kaivannut häntä niin, että sitä ei voi sanoin kuvata. Siitä huolimatta en ole anellut takaisin. Jos on tullut ajatus, että laitan rakkausviestin, niin olen toiminut niin, että nukun yön yli, jos aamulla on sama tunne, niin sitten olisi ollut itseltäni lupa laittaa viesti. En ole vielä kertaakaan laittanut 😁.

Sure rauhassa, parantele haavat. Minä uskon, että parempaa on vielä tulossa.

Vierailija
8/8 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko esimerkiksi intensiivinen terapia? Sen avulla pääsisit yli traumoistasi ja voisit sen avulla saada sitä menetettyä itseluottamustasi takaisin ja alkaisit pikkuhiljaa rakentaa itsetuntoasi pala palalta, tämä prosessi ei tule olemaan helppo, vaan se vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä. Tämänkaltaiset kokemukset voivat vaikuttaa sinuun vielä vuosienkin päästä, joten niitä vaurioita kannattaa alkaa korjaamaan jo varhaisessa vaiheessa ettei sinun itsetunnollesi pääse syntymään vakavampia vaurioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi