Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns. tyttö/poika sydämensyke.. :o)

28.02.2006 |

ELikäs rakenneultrassa ei viel pojan merkkejä nähty ja eilen nvolassa kysällin sit sydämensykettä ja se oli sit tyttöön viittaava eli 150. Vaavi pysy viel tän kuuntelun ajan kiltisti paikoillaan.. :) Mulla ennestään 3 poikaa ja heillä ollut n 130 tienoilla syke.. Miten hyvin teillä pitänyt sukupuoli sykkeen perusteella paikkansa? :) Uskaltasinko jo olla 51% varma et saisin minäkin pikkusen tyttösen? Ja huom! poika tulokas on ihan yhtä rakas, mutta kun olen päättänyt että tämä neljäs saa olla se joukon häntä ni kukapa se ei haaveilisi että saisi kumpaakin sukupuolta.. Ja kun rakenneultran mukaan viel terve vaavi tulossa, mikä kuitenkin se pääasia.. :) Onnellista odotusta kaikille! :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kaikkien vauojen sykkeet ovat olleet 130-140 joten mulla se ei ainakaan pidä paikkansa!

m_s ja neitinen rv 27+

2/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä lähtisi vielä luottamaan, meillä ainakin sykkeet olleet eka raskaudessa pojalla sitä +140 ja nyt tyttö pitäisi ultran mukaan olla tulossa ja samaa rataa jatkaa nuo sykelukemat!

eikkuli 34+6 ja melko varmaa tyttöä odotellen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteänikin kiinnostaa tuo syke. Monet on kyllä sanoneet, ettei sykkeisiin ole luottamista. Omaa kokemusta ei vielä ole, kun ensimmäistä itse odotan. Muutamalla ystävälläni on poikia ja heillä sykkeet on olleet n. 140-160, ja toisaalta tyttöjä saaneilla sykkeet on voineet olla vähän päälle 140. Sukupuoleen liittyen vielä sekin, että onko kenelläkään tietoa siitä pigmenttiviivasta eli viittaako viiva poikaan vai tyttöön. Tuntemillani henkilöillä on kaikilla ollut viiva, toisilla himmeempi ja toisilla näkyvämpi, mutta silti on tullut sekä tyttöjä että poikia.

Babyperhonen, rv 14+2

Vierailija
4/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli esikoisen kaa tosi hento viiva, tokan kaa ei ja nyt ei vielä ainakaan oo tullu.

m_s

Vierailija
5/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sykkeestä mahdollisesti. Pojilla usein matalampi, mutta tuskin se aina niin selkeetä on. Sykekin kun vaihtelee liikkumisen mukaan, ja kuulemma sikiöllä (varsinkin alkuun) kuuluukin vaihdella muutenkin. Kauheen aikasin ei varmaan voi kuitenkaan päätellä, koska aluksi syke on nopeampi ja hidastuu raskauden edetessä.

Mullakaan ei nyt rakenneultrassa tullut mitään tulosta, mut ei ainakaan pojan merkkejä näkyny ja syke ollut n.140-150 pari kertaa neuvolassa. Muistaakseni pojalla oli vaan 120... Ainoa merkintä neuvolakortissa kuitenkin 136 rv30 pojasta, tytöistä ei mitään. Löytyykö teillä neuvolakorteista sykkeet? Tosta 140 on vaikea päätellä mitään, 120 tai 160 ois jo jotenkin selkeempi...

Vierailija
6/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä mä oonkin aina ihmetelly että miksi ei, kun se kumminkin joka kerta mitataan ja todetaan. Noh, ehkä siitä tulis merkintä vasta sitten jos se ei mahtuis " normaalin" rajoihin.

Tietenkään en mittään muista (rade) mut muistelen, että ekassa poikaraskaudessa syke olis ollu toistuvasti lähellä 160:tta! Nykyisessä raskaudessa on mitattu vasta kerran, silloin oli 150.

hankalin

Vierailija
7/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa syke oli luokkaa 150. Olin tuolloin viikot 8-23 Englannissa ja siellä kätilö mittasi sykettä useampaan kertaan ja se oli aina n. 150. Hän sanoi, että taitaa olla tyttö tulossa. Ja niin tuli. Tosin loppuraskaudessa sykkeet laskivat, olivat n. 130-140 ja jopa 120, kun vauva nukkui.

Nyt tässä toisessa syke on mitattu kerran (kuunneltu pari kertaa, mutta aina sitä ei lasketa, vaikka voisihan sen tehdä itsekin!). Syke oli taas 150, mutta tää nlan th oli sitä mieltä, että ihan huuhaata koko sykkeet/sukupuoli. Oli tehnyt siitä jotain seurantaakin, mutta ei ollut tyttö vs. poikasyke pitänyt paikkaansa. Ymmärrän hyvin: yksi kaveri sai myös tytön, vaikka syke oli koko ajan n.140 ja toinen kaveri sai sekä tytön että pojan (eri raskaudet) samoilla sykkeillä.

KK ja viikot 15+0

Vierailija
8/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sykkeet olleet koko ajan 150 ja poika on tulossa (4d-ultra)=)

Sport75 rv 39+2

Vierailija
9/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöillä ollut sykkeet 130-140, pojilla 140-150, eli ihan päinvastoin kuin " olisi pitänyt olla" . Meille neuvolantäti sanoi, että tytöllä on " laukkaavampi" syke, pojalla pehmeämpi, muttei kyllä sekään pitänyt meillä paikkansa =/ Itse en ainakaan ihan uskaltais luottaa noihin sykkeisiin, voihan vauvalla olla vaikka lepohetki menossa tai sit voi olla vaikka kuinka villillä päällä ja se nostaa sykettä=)

Vierailija
10/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikilla olleet sykkeet yli 150. Meillä on joka kerta merkitty neuvolakorttiinkin nuo luvut. Että ei mellä ainakaan ole voinut sykkeestä päätellä sukupuolta, eikä myöskään masuviivasta, jota ei minulle ole tullut kertaakaan.

Vierailija
11/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis tuossapa se vastaus jo tulikin. Eli 4D-ultran perusteella tyttöä odotellaan syntyväksi viimeistään kuukauden sisällä ja sykkeet on olleet 120-140 välillä eikä kertaakaan yli 140. Neuvolan täti juuri tänään sanoi, että toi sykejuttu on vähän sellanen kaupunkilegenda, kun aina löytyy niitä joilla menee ikään kuin just nurinpäin.

Vierailija
12/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella sykkeet koko raskausajan 150-160 -> Tyttö

Toisella sykkeet koko raskausajan 140-155 -> Poika

-Santtu

Vierailija
13/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulossa 100% varma poika ja sykkeet 150-160! Eli just päinvastoin. Tytöltä tuli myös tosi pitkä ja tumma masuviiva, joka kesti kauan aikaa ennen kuin haaleni, nyt rv 24+4 ja ainakaan vielä ei ole viiva ilmestynyt.

Vierailija
14/14 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla koko ajan 160-170, tokalla 120-130, kolmosella joka syntyi tasan viikko sitten koko ajan 140-150. Ja siis tyttötrio kasassa! Se niistä sykkeistä...

adalmiina