~~~~ *ESKAREIDEN AURINKOINEN TIISTAI* ~~~~
Oikeen aurinkoista ja kirpeää tiistai aamua kaikille!!!
Jatkakaa tästä.. :)
L.
Kommentit (12)
ONNEA JoJo,Viipero ja muut plussanneeeet!!!!!!Tais plussa-alto jälleen lähtä käyntiin! ;) Hyvä enskat!!!!
Viipero:Mulla oli ihan älyttömät " menkkajomotukset" alussa,kesti noin 2 viikkoo plussasta.Koski kovemmin mahaan ku menkkojen aikaan ja monta kertaa pvssä olin varma että kohta lorisee ja urakalla.Aattelin ettei tää voi olla normaalia ku koski niin kovaa.Mut näköjään oli ;)
Täällä saatiin kirjalliset läpi viime viikolla ekalla yrittämällä ;)Torstaina ois sit inssi...huiiii!!!!Pahaolo jatkuu edelleen ja väsymys.Ens viikolla on sit np-ultra ja sit mieskin näkee ekan kerran meiän siemenen ;)Toivottavasti siemen on vielä kunnossa.
Haleja kaikille enskoille moolille,Diolle,Fiolle ja muille karvakuonoille!!!
-Pepsi ja vompatti rv11+1
En ehtinytkään eilen enää kirjotella... enkä kyllä vielä uskaltaudu o-puolellekaan siirtyä... :-O
Viipero: Kyllä mullakin välillä on sellasia menkkamaisia tuntemuksia alamahassa mutta kuuluu asiaan! Että elähän hättäile :-D
Kandivaihe: Minä plussasin 5. kierrosta pillereiden jälkeen, söin niitä 7 vuotta. 5 on mun onnennumero muutenkin!
Elina1985: Mä join 4. kierrossa greippimehua ja söin Twinlab Prenatal Care tai jotain (?) nimisiä vitamiineja mutta tähän viidenteen en jaksanut niitä enää käyttää. Että mun tapauksessa ei ainakaan ollu siitä kiinni mut oon kyllä kuullu että joillain ne on auttanu. Täytyy nyt kyllä alottaa noitten vitamiinien syönti uudestaan että saa kaikki tarvittavat pikkuista varten.
Dio: laitoin tohon esittelyketjuun viestin, eli eiköhän mut voi siihen jo päivittää plussanneeksi. Wau! Laitoin sen arvioidun la:n nyt 28 päivän mukaan, tarkentuuhan se sitten.
Oikein ihanaa tiistain jatkoa
toivottelee JoJo ja Nöössi ja hienot lukemat 4+5 :-D
Täällä toivuttu pikkuhiljaa eilisestä uutisesta ja alkaa ajatus taas kulkea.. Kyselisinkin pääkaupunkiseudulla, esimerkiksi Diacorissa olevista lääkäreistä. Onko kenelläkään kokemuksia ja ketä suosittelisitte? Eli ajattelin vaihtaa lääkäriä ja katsoa mitä mieltä on tuosta ovuloimattomuudesta, munasolutuotannon " puuttumisesta" . Eli että mun elimistö jäänyt siihen tilaan mitä se oli pillereiden kanssa. Laittakaahan kokemuksia lääkäreistä??!! Ja onko jollain kokemuksia Clomeista, eikös niitä tuohon määrätä??
Söin pillereitä 8v 11kk putkeen ilman mitään taukoa, voikohan johtua tuosta pitkästä ajasta?
Pepesi: Onnea kirjallisien johdosta, pidetään peukkuja sulle inssiä varten bdbdbdb :=)
ja terkut täältä Turusta kauhean lumimyräkän keskeltä!
Sen verran vaan ehdin kirjoittaa, että Auroralle tiedoksi: Minä söin pillereitä n. 13 vuotta putkeen... ja mulla ainakin noi rakkulajutut siis aivan normaalit. En nyt tietenkään edusta kaikkia Suomen pitkään pillereitä popsineita, mutta en silti voi oikein uskoa että pillerit aiheuttaisivat tuon ongelmasi - älä siis syytä ainakaan itseäsi! Uskaltautuisitkohan kysymään tuolta Lapsettomuuspuolelta, jos jollain on kokemusta tuosta lääkäriasemasta josta kyselit? Tsemppiä edelleen!
Ja taas oli plussanneita, ONNEA PALJON!!
t. itsekin plussaa kovasti toivova
Jessica ja kp 26/28-32
Kotona on netti vihoitellut, joten en ole päässyt pitkään aikaan lueskelemaan. Nyt olen töissä ja on pieni hetki kirjoitella kuulumiset. Mutta en ehdi lukea ollenkaan muiden juttuja vielä, toivotaan että kotona netti toimis pian!
Joo eipä tässä muuta kun että sunnuntaina lämmöt laski ja täti tuli, ja mulla itku ensimmäistä kertaa. Mies lohdutti sanomalla, että kyllä me vielä onnistutaan =) Miehellä on tällä hetkellä sellanen tunne, että se on hänessä vika kun lasta ei tule. Minut kun ihan pienin testein todettiin toimivaksi. Mutta olen yrittänyt kannustaa, ettei sitä tiedä ennen kun testit on tehty. Ja vaikka jonkinlaista vikaa olisikin, niin nykyään pystytään melkein ihmeisiin... =)
Niin mutta tosiaan se mun varma tunne siitä että olin raskaana, oli kyllä täysin puppua. Oviksen jälkeen 10 päivän päästä alkoi menkat, onko se liian lyhyt aika??? Kierto oli taas pitkästä aikaa 25 päivää. No nyt jo täti on pakkaamaisillaan ja niin edes päin. Niin ja nyt on sitten 11. yrityskierto meneillään. On se jumankauta paskaa kun ei voi edes tulla raskaaksi.... Miksi kaiken hyvän pitää olla näin vaikeeta?!?!? =(
+++++
Liatetaan nyt tännekkin kuulumisia, olen tuolla marrasmassujen pinossa kirjoitellut ja unhoittanut teidän kokonaan.
menossa kp16/24-jotain oviksen olin havainneeni jo kp 9 ja 10 ainakin limoista päätellen se viikko kovasti jumputeltiin, nyt on jäänyt pari päivää välistä kun jotenkin ahdisti se " väkisin" oleminen.
Saattaa olla että oviksen kanssa meni pieleen, nyt se tarkoittaisi 16-18 päivän luteraalivaihetta, ei liene mikään mahdottomuus.
Nyt jos ei tärppää niin otan tikut avuksi ja etsin sen perhanan ovulaation vaikka väkisin.
Tsemppiä kaikille toivottavasti tulee paaaaljoooon plussia !
Tänne kuuluu hyvää kun saatu iloisia + uutsia :O) Ihana juttu!!
Itse pakerran töissä ja kohta lähden lounaalle. Kyllä vatsa kuriseekin siihen tahtiin, että hyvä ettei muut kuule!
Olen havainnut ovistestissä 2 aamuna haalean viivan. Laskujen mukaan sen pitäisi tapahtua to-la, joten katsotaan, mitä liuskat " sanoo" . Kp.12/27-29. Alavatsassa on tuntunut pientä nippailua ja menkkamaista kipua. Ovis se taitaa lähestyä?!? Greippimehua olen juonut sen 1 lasi/pv ja syönyt niitä vitamiineja. Eikös se mehun litkimisen voi lopettaa ovulaatio päivänä (ei meinaan ole kovin suurta herkkua ) :O/
Kaikille hyvää tiistaita ja plussataahan nyt kaikki oikein rytinällä!
- JP -
Viipero, kyllä ne jomotukset on kuule ihan normaaleja, mullakin ne alkoi sitten täysin oireettoman alun jälkeen, pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Ja esim. tänään on taas tuntunut samanlaista nippailua tai oikeastaan vetoa tuollla kohdussa, vaikka eihän tää enää mitään alkuraskautta ole. Joten ole huoleti, pikkuinen siellä vaan tekee itselleen pesää! :)
Aurora, mä söin clomeja vaan yhdessä kierrossa, joten en tunne niitä kovin hyvin. Enkä tiedä, voidaanko niillä käynnistää munisten " tuotanto" , jos niitä ei ole muuten ollenkaan. Mullahan niitä näkyi ultrassa ja clomeilla vaan varmistettiin, että yksi kypsyisi loppuun asti, kun se oli mulla ongelmana. Mutta asiantunteva lääkäri osaa varmasti vastata tuohon kysymykseen, joten rohkeasti vain apua hakemaan!
Voitteko kuvitella, olisin tänään tulostanut valmiin graduni yliopistolla ja vienyt sen tiedekuntaan tarkastettavaksi, mutta juuri tänään yliopistolla ei voinut tulostaa, kun joku serveri oli alhaalla eikä koneisiin päässyt kirjautumaan!!! Argh! No, huomenna tulostan töissä ja joudun sitten uudelleen raahautumaan yliopistolle.
-Q-
Quiero, mitä opiskelet? Ja Helsingissäkö yliopistolla tulostimet rikki?
Oma tulostimeni poksahti juuri, kun olisin kipeästi tarvinnut huomista tenttiä varten materiaalia paperille. Tyypillistä!
Tuskailu johtuu sekoilevasta kierrosta. Juuri kun huoahdin helpotuksesta tädin tullessa kylään 2 viikkoa myöhässä (syön siis vielä minipillereitä), tulikin uusi vaiva: tänään, kp10, tuhruvuotoa ilman mitään menkkaoireita! Tämä alkaa olla jo tosi ärsyttävää. Olen syönyt näitä minipillereitä elokuusta saakka, ja nyt yhtäkkiä kierto menee ihan päin metsää. Tämä oli siis ensimmäinen tuhruvuoto ikinä!
Joten, lopetan pillereiden syönnin tähän paikkaan. Siirrymme kondomin käyttäjiksi huhtikuun kiertoon saakka, jonka jälkeen alkaa tjot -pupuilu :)
Ekaksi Masulle pahoittelut ja lohdutushalaus! Jos miestä huolettaa, onko ajatellut mennä tutkimuksiin? Mun mies on ollut pää pilvissä simppatestituloksen saatuaan eli siis hyvän arvosanan sai. Ja mites sua onkaan tutkittu? Toi 10 pv:n luteaalivaihe on kai siinä ja siinä, että ehtiikö munasolu kiinnittyä. Laittaisin tähän nyt sydämen myötätunnon osoitukseksi, mutta en tiedä onnistuukohan se.... ♥ (Kertoisko joku, tuliko tohon sydän, kun mulla on nyt vihdoin tää oma kone, mutta kun se on mac, ja noi sydämet näyttää tässä joltain ihan muulta!)
Jessicako se sentään vielä piinailee? Koitahan nyt hypätä aallon kyytiin! ++++++++säteitä sinne päin, niin kuin muillekin Ensikoille!
Onko Mooli mut hylännyt? Tässä on itelläkin vähän sellaiset fiilikset, että mitenhän jaksaa täällä vielä roikkua, kun on takana puoli vuotta tosi aktiivista palstailua, mutta ei plussan plussaa...
Jos joku haluaisi ottaa hoitaakseen tuon esittelylistan päivityksen, niin saa ilmoittautua. Se tuntuu vähän työläältä nyt, kun oon vähän vähemmän täällä käynyt. Tuntuu, etten oon tarpeeksi hyvin perillä tilanteista. Se on siis suhteellisen helppo homma, jos lukee pinoja useana päivänä viikossa. Voin kyllä sit antaa vinkkejä, miten se helposti sujuu, jos tarvetta.
Siis pitäis lukea ENSKAREIDEN.. :( Sorry kaikille!!
L.