Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynuoret haluavat lapset nuorena?

Vierailija
12.07.2016 |

Ennen oli ihan normi odottaa 30-vuotiaaksi. Nykyään parikymppiset toteaa, että lapsiluku täyteen ennen kolmeakymmentä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin lapsen alle 30v. Sain 30v. Sen jälkeen ei tullut vastaan lasta haluavaa miestä. Nyt on sellainen mies mutta on liian myöhäistä. Olen liian vanha siihen. Eikä jaksa enää sitä rumbaa.

Vierailija
2/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ihan päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään ihmistä, joka haluaisi lapsia alle 30-vuotiaana. Riippuu varmaan piireistä.

N24

Vierailija
4/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli ihan normi odottaa 30-vuotiaaksi. Nykyään parikymppiset toteaa, että lapsiluku täyteen ennen kolmeakymmentä.

Ja mihinkähän yhden henkilön otokseen tämä perustuu?

Vierailija
5/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap. Mutta ihan sama pistänyt silmään. Kaupungilla kulkee tosi nuoria äitejä. Ehkä nyky-työelämä ei houkuttele tekemään uraa.

Vierailija
6/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole toistepäin. Nykyään odotellaan tonne kolmeenkymppiin ja yli ja ennen (kuten minä 1990-luvulla) tehtiin lapset kahdenkympin kieppeillä. Muta ainahan niitä teinivanhempia on ollut, että ei se ole muuttunut mihinkään.

Vierailija
7/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu että olen poikkeus kun nyt 27-vuotiaana haluaisin lapsia. Töissä ja lähipiirissä vauvoja saavat ovat reilusti yli kolmekymppisiä...

Vierailija
8/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suppea otokseni taas kertoo, että lapset tehdään aika myöhään jos silloinkaan. Ennen tuntui, että sitä venytettiin, jotta saatiin töitä jne., mutta nykyisin on noita kolmekymppisiä, joiden elämäntapa on ihan teinien, eikä siihen lapset mahdu.

Vierailija
9/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Mutta ihan sama pistänyt silmään. Kaupungilla kulkee tosi nuoria äitejä. Ehkä nyky-työelämä ei houkuttele tekemään uraa.

En mielestäni ole enää nuori (26), mutta minulla perheen perustamiseen oli yksi motiivi se, että työllistyminen oli vaikeaa, takana vain pätkätöitä mutta useamman vuoden ajan. Miksi ei siis työllistymisen kannalta parempia aikoja odotellessa hankkisi lasta tässä välissä kun ikä on sopiva? Mies on töissä, joten sosiaalipummeja emme ole. Taustalla kyllä myös se, että halusin tulla äidiksi ennen 30 vuotta. 

Vierailija
10/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt ylipäänsä haluaa sinappikoneita?! Nämä nuoret ovat näitä veronmaksajille lankeavia tapauksia, kun ei kukaan kertonut että naidessa voipi tulla raskaaksi. Kukaan 20 v ei jaksa 24/7 sinappikonetta, kiinostaa ihan muut asiat...ja nykyään kun pitää 18 vuotiaaksi pyyhiä perse nykylapsilta...

Vierailija
11/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni nykyään tehdään lapset aika myöhään (joo, tarkkailen aika paljon kaikkea), mutta myös aiemminkin tehtiin.

Koska esim. suurimman osan (ikäisistäni) kavereistani vanhemmat ovat n. 50v tai yli, eli lapset saatu joskus 35-45-vuotiaina, kun taas oma äitini olisi varmaan palstan yleisen määritelmän mukaan teiniäiti (vaikka hän olikin yli 18 saadessaan minut).

Vierailija
12/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 ja minulla on kaksi lasta, olin työelämässä ennen lapsiani 7 vuotta. Työelämä on nykyisin pelkkää pätkätyötä, osa-aikaista, sijaisuuksia, epävarmuutta, joten minulle ainakin sopi lapset nyt paremmin kuin hyvin. Ehtii niihin töihin myöhemminkin, nyt voi olla hetken lasten kanssa kotona ja kun täytän 40 lapseni ovat jo isoja ja minä parhaassa työiässä.

Vierailija
13/13 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäjien keski-ikä on ollut tasaisessa nousussa 80-luvulta alkaen. Jossakin vaiheessa se kääntyy taas laskuun. Tämäntapaiset ilmiöt tekevät jatkuvaa aaltoliikettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi