Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotisairaanhoito vanhuksella.Järkyttävää kuraa!!!

Vierailija
12.07.2016 |

Isäni on ollut viikon kotona sairaalasta kotilomilla.Kotisairaanhoito oli sovittu.No käyneet pari kertaa ja muutoin äitini,hänen vaimonsa (joka ei kuitenkaan ole sovelias omaishoitajaksi) hoitaa isän.
No isällä oli sitten verinen rätti kädessä jota rupesin irroittamaan,no siellä sisällä oli verinen tippalaite irronneena.Isää ei ollut kukaan vienyt pesulle,äiti koittanut vähän huuhdella mutta paskat oli tulleet jossain vaiheessa housuun ja isä oli kakassa.
Äiti ei oikein jaksa isää kunnolla hoitaa ja kotisairaanhoito lupasi hoitaa.Minulle sossunakka nauroi että minua ei tässä tarvita...
Joo-o.Tänään taas nielen kiukkuni ja lähden isän pesemään ja vaihtamaan vaatteet plus hoitamaan jälleen vanhempieni asiat kondikseen.Täyty oikein kattoo kuinka tää yhteiskunta tälläisestä selviää kun sossunakka ei kun vittuilee kun sanoin että menee multa aika paljon aikaa ja rahaa kun hoitelen vanhuksiani.
Ihmetyttää et jos ei minua olisi,taitaisi hoito jäädä lupauksista huolimatta melko huonoksi.
Hyvä suomi!!!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä hehkutetaan miten vanhukset hoidetaan omaan kotiin, totuus hoidosta on vain liian usein tuo ap:n tyylinen.

Meillä ei isä päässyt itse sängystä ylös, silti olisi pitänyt mennä avaamaan ovi ruoan tuojille. Kun tästä mainittiin, niin saimme vastauksen ... no toiset vaan tykkää makailla... niinpä niin.

Isä pääsi onneksi hyvään hoitopaikaan viimeisiksi viikoiksi.

Vierailija
2/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas 'asiallista' kielenkäyttöä, sossunakka. Ehkä ne asiat järjestyisivät, jos osaisi sivistyneesti keskustella ja selvitellä ao tahon kanssa missä vika. Mutta eihän niin kannata tehdä, eihän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin niin uskomatonta että ne hoitajat on pystyneet sivuuttamaan sen verirätin sen kädessä.Lisäksi jättäneet äidille yhden vaihtopussin katetriin ja 0 vaippaa vaikka kakka tullut välillä housuun.Koitin eilen sinne hoitajille 3. kertaa soittaa mut turhaan.

Vierailija
4/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole varaa hoitaa vanhuksiamme, eikä paljon muutakaan. Pari sataa vokkia henkilökuntineen sen sijaan saamme tarvittaessa pystyyn tuosta vain.

Vierailija
5/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Kotihoito käy max kolme kertaa vuorokaudessa. Resurssit ovat äärimmäisen tiukat. Mikä saa sinut luulemaan, että sinun ei tarvitsisi hoitaa itse isääsi? Kyllähän kaikki olette olleet tietoisia, mihin hallitus on hoitoalan resurssit ajanut, eikä suurta kansanliikettä ole näkynyt.

Jos neljällä hoitajalla on aamuvuorossa 40 asiakasta ja iltavuorossa (klo 16.30-21) hoitajia on kaksi, niin mihin taikatemppuihin oletat heidän pystyvän?

Vierailija
6/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas 'asiallista' kielenkäyttöä, sossunakka. Ehkä ne asiat järjestyisivät, jos osaisi sivistyneesti keskustella ja selvitellä ao tahon kanssa missä vika. Mutta eihän niin kannata tehdä, eihän?

Kyllä se oli kuule ihan sossunakka.Siinä se istui 2 tuntia pöydän päässä ja puhui puutaheinää.Asiat ei edenneet mihinkään.Itse on saanut kaikki hoitaa.Kotisairaanhoito saatiin ihan soittamalla numeroon joka oli isän mukana tulleessa vihkossa (kun sitä vihkoakin pyysi saikusta mukaan itse) mutta tää kovalka rahalla kunnalla töissä oleva rouva ei ole tehnyt millekään mitään.Kahvi sille maistui!!!!

Vierailija
7/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolestani on huolehdittu kotipalvelussa erittäin hyvin. Hoidoissa on ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja. 

Vierailija
8/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisella sukulaisella käy kaupungin väki 3 kertaa päivässä. Silmäleikkauksessa on ollut kuukausi sitten. Soitti mulle eilen hädissään, että toisella silmällä ei näe juuri mitään ja on kipeä ja punainen. Näin ollut 3 viikkoa. Käskin pyytää kotihoidon auttamaan. Ei ne kuulemma välitä. Kerran olivat soittaneet johonkin, mutta sinne ei päässyt ilman lähetettä.

Me täältä kaukaa sitten yrittämään hoito järjestää sähköpyörätuolivanhukselle, joka ei osaa kuljetusta tilata tai mitään enää itse.

Vierailija
9/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii isän, siitä on myös huolehdittava.

Vierailija
10/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin niin uskomatonta että ne hoitajat on pystyneet sivuuttamaan sen verirätin sen kädessä.Lisäksi jättäneet äidille yhden vaihtopussin katetriin ja 0 vaippaa vaikka kakka tullut välillä housuun.Koitin eilen sinne hoitajille 3. kertaa soittaa mut turhaan.

Et ole siis LAINKAAN hoitanut vanhempiesi asioita, kun et edes tiedä, että kotihoidolla ei ole omia vaippoja lainkaan? Asiakkaan tulee itse tilata ne. Jos/kun isäsi on kotihoidon asiakas, ei äitisi, niin äitiäsi kohdellaan kaikkivoipaisena aikuisena naisena ennen kuin muuta todistetaan. Ei silloin aleta kenenkään housuja tarkistelemaan. Katetrin vaihtopussit tulevat kaupungilta alkuun, sitten ne ostetaan itse -ei koholla ole niitä varastossa.

Vierailija
11/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota sossunakka vaihetta on yleensä edeltänyt pitkähkö asiallinen selvittelyvaihe.

Meillä lopulta auttoi lääkäri joka kieltäytyi kotiuttamasta isää tuollausen hoitoringin varaan, sanoi että se olisi heitteillejättö. Tätä edelsi vaihe, jonka mukaan isä on niin hyväkuntoinen ettei pääse edes jonottamaan hoitopaikkaa. Totuus vsin oli hiemsn toinen.

Vierailija
12/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kotihoito käy max kolme kertaa vuorokaudessa. Resurssit ovat äärimmäisen tiukat. Mikä saa sinut luulemaan, että sinun ei tarvitsisi hoitaa itse isääsi? Kyllähän kaikki olette olleet tietoisia, mihin hallitus on hoitoalan resurssit ajanut, eikä suurta kansanliikettä ole näkynyt.

Jos neljällä hoitajalla on aamuvuorossa 40 asiakasta ja iltavuorossa (klo 16.30-21) hoitajia on kaksi, niin mihin taikatemppuihin oletat heidän pystyvän?

Kuten joku fiksu sanoi,vokkeja kyllä saatiin pystyyn niin äkkiä että ihmetytti.Ja tuo isän paskainen jalka ja verirätti nyt oli niin kammottavia,että luulisi "ammatti ihmisten" kuten tää sossuakka sanoi,hoitavan.

Vierailija
13/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuosta jää nettoaikaa, kun ottaa huomioon siirtymäajat, kirjaamiset ja ruokatauot?

Vierailija
14/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito ja kotisairaanhoito ovat eri asiota.

Minun perheessä on tarvittu kotisairaanhoitoa ja tosi ammattilaiset tulivat neljä kertaa vuorokaudessa lähes minuutin tarkkudella.

Vanhuksen kotihoidostakin on kokemuksia ja oli tosiaan ala-arvoista hoitoa.

Vierailija
15/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Käyntipaikkoja on paljon mutta suurin syy huonoon hoitoon on haluttomuus tehdä itselle kuuluvia töitä. Joku muu voi tehdä...

Läheisen hoito ei kuulu lähipiirille silloin kun siitä maksetaan isoja summia ulkopuoliselle ( vaipan vaihdot, kylvetys, haavanhoito...).

Kummasti ne ns vaikeat ja ammattitaitoa vaativat työt voikin tehdä kuka tahansa läheinen.

T.alaa vaihtanut

Vierailija
16/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole siis LAINKAAN hoitanut vanhempiesi asioita, kun et edes tiedä, että kotihoidolla ei ole omia vaippoja lainkaan? Asiakkaan tulee itse tilata ne. Jos/kun isäsi on kotihoidon asiakas, ei äitisi, niin äitiäsi kohdellaan kaikkivoipaisena aikuisena naisena ennen kuin muuta todistetaan. Ei silloin aleta kenenkään housuja tarkistelemaan. Katetrin vaihtopussit tulevat kaupungilta alkuun, sitten ne ostetaan itse -ei koholla ole niitä varastossa.

No kyllä se piti olla sovittuna että hoitavat asian tämän isän loman aikana.

Ja sossunakka siellä istui 2 tuntia ja totesi ettei äiti ole kunmossa hoitamaan isää.

Kukas ne sitten tilaa???Mun isäni vai?Vai se äiti joka ei ole siinä kunnossa että voisi hoitaa???

Vai minä jolle sanottiin että mua ei tarvita kun hoitajat hoitaa kun kyselin korvausta siihen kun ajelin siellä päivittäin ja hoidin???

Vierailija
17/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos neljällä hoitajalla on aamuvuorossa 40 asiakasta ja iltavuorossa (klo 16.30-21) hoitajia on kaksi, niin mihin taikate

mppuihin oletat heidän pystyvän?

Höpö höpö. Käyntipaikkoja on paljon mutta suurin syy huonoon hoitoon on haluttomuus tehdä itselle kuuluvia töitä. Joku muu voi tehdä...

Läheisen hoito ei kuulu lähipiirille silloin kun siitä maksetaan isoja summia ulkopuoliselle ( vaipan vaihdot, kylvetys, haavanhoito...).

Kummasti ne ns vaikeat ja ammattitaitoa vaativat työt voikin tehdä kuka tahansa läheinen.

T.alaa vaihtanut

Kaikki me maksamme veroja. Resurssit ovat mitä ovat. Kunnallinen kotihoito tuskin maksaa kenellekään niin paljoa, mitkä sen todelliset kustannukset ovat. Eikä sillä ole oikeastaan merkitystä, sillä yhteiskunnassa on tehty hiljaisella hyväksynnällä arvovalinta, jossa vanhusten määrän yhä lisääntyessä laitoshoito on ajettu alas ja kotihoitoa lisätty. Kotihoito käy max kolmesti päivässä. Jokaisen omaisen tulee myös itse osallistua vanhempansa hoitoon, ei kotihoidon resursseilla hoideta ketään "täydellisesti". Ja sen ovat kansalaiset hyväksyneet, kun tällaiset asiat ovat menneet läpi.

Vierailija
18/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.alaa vaihtanut

Juuri näin,palvelusta maksetaan ja paljon!!!Hoidin itse alkuun mutta en minä,pienten lasten äiti voi ruveta sitä ilmaiseksi tekemään ja ajelemaan.Mulla meni siihen paljon rahaa!!!Sit tää sossuakka torpoasi minut ja sanoi ettei mua tarvita ja äiti ei voi hoitaa (vaikka hoitaa ja oli hoitanut) tuli tää kotihoito ja kotisairaanhoito ja siitä on hoitaminen kaukana.Ei ne siellä ole kyllä mitään tehneet!!!

Vierailija
19/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se piti olla sovittuna että hoitavat asian tämän isän loman aikana.

Ja sossunakka siellä istui 2 tuntia ja totesi ettei äiti ole kunmossa hoitamaan isää.

Kukas ne sitten tilaa???Mun isäni vai?Vai se äiti joka ei ole siinä kunnossa että voisi hoitaa???

Vai minä jolle sanottiin että mua ei tarvita kun hoitajat hoitaa kun kyselin korvausta siihen kun ajelin siellä päivittäin ja hoidin???

Kyselit korvausta omien vanhempiesi hoidosta? Kai ymmärrät, että ei yhteiskunnalla ole velvollisuutta hoitaa vanhempiasi kokonaan eikä kotihoidolla ole edes resursseja siihen. Ja niitä resursseja ei kotihoito itse päätä.

Vierailija
20/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuli... miten tämä on veronmaksajan ongelma? Varsinkin kun kotisairaanhoito lupaa hoitaa asiat.