Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten kesätyöpalkoista. Reilua?

Vierailija
11.07.2016 |

Olen töissä yrityksessä joka palkkaa nuoria kesätöihin. Ikää nuorilla yleensä 15-vuodesta ylöspäin. Suurin osa on työntekijöiden lapsia, jostain syystä yleensä kaikki poikia. He saavat tes minimin tuntipalkat. Nyt kesätöihin on päässyt myös tyttö, joka on otettu Tutustu ja tienaa-systeemillä, eli 350 eur/2 viikkoa.

Jotenkin mua ottaa ihan älyttömästi päähän että pojat porskuttaa jo tuossa vaiheessa tuplapalkalla. Ei ole reilua ei. Hienoa kuitenkin on, että kesätyöntekijöitä otetaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat kuitenkin työkokemusta, voisi olla pahemminkin esim. ne joilla ei ole suhteita jotka ovat työttöminä kesän.

Vierailija
22/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Tutkimuksissa on todettu mm. se, että naisen on myös pyytäessä vaikeampi saada palkankorotusta jos sen antajana on mies. Että sellaista reilua meininkiä ja motivointia työelämään naisena... 

Sitten linkkejä näihin tutkimuksiin? Suomalaisia , kiitos. Ulkomaisilla tutkimuksilla ei ole mitään painoarvoa tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat kuitenkin työkokemusta, voisi olla pahemminkin esim. ne joilla ei ole suhteita jotka ovat työttöminä kesän.

Totta, olen tässä asiassa samaa mieltä. Siitä pointsit työnantajalleni. On edes cv:ssä jotain täytettä

-ap

Vierailija
24/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä sukupuolilla olikaan aloittajan esimerkissä? Ei yhtään mitään. Feministi taas kerran vetämässä omia johtopäätöksiään. Miksi aloittajalla ei ole omaa firmaa?

Vierailija
25/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisvaltaisella alalla töissä julkisella sektorilla ja eräs naispuolinen kollegani, joka tekee samaa työtä kuin minä, saa 40 % parempaa palkkaa kuin minä. Koulutus sama, hänellä työkokemusta 10 v enemmän. Minua ärsyttää joutua korjailemaan hänen tekemiään virheitä. Olen tutustunut työssäni käytettäviin uusimpiin materiaaleihin ja menetelmiin, joilla saa 10 v takaisia paremman lopputuloksen. Kollegani käyttää opiskeluaikanaan opettelemiaan. Onko reilua? Missä palkkatasa-arvo? Toisaalta olen vaihtamassa työpaikkaa palkan takia yksityiselle sektorille...

Vierailija
26/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä metallialan isohkossa yrityksessä oli monen naisen kohdalla niin, että määräaikaisia sopimuksia jatkettiin ja jatkettiin, välissä pätkäistiin kokonaan ja sitten taas jatkettiin. Asia otettiin esille moneen kertaan, mutta edes luottamusmies ei tästä välittänyt. 

Kesätöihin tulleet pojat palkattiin kahden kesän jälkeen vakituisiksi työntekijöiksi, mutta itse lisätöitä kysyneenä sain kuulla että töitä ei nyt ole, sorry. Samasta työstä sai nainen eri palkan kuin mies, tämäkin selvisi ihan palkkakuitteja vertaamalla. 

Mutta kuka nyt lähtee nuorena naisena isoa firmaa vastaan taistelemaan? Ei kukaan. 

Vierailija
27/27 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä metallialan isohkossa yrityksessä oli monen naisen kohdalla niin, että määräaikaisia sopimuksia jatkettiin ja jatkettiin, välissä pätkäistiin kokonaan ja sitten taas jatkettiin. Asia otettiin esille moneen kertaan, mutta edes luottamusmies ei tästä välittänyt. 

Kesätöihin tulleet pojat palkattiin kahden kesän jälkeen vakituisiksi työntekijöiksi, mutta itse lisätöitä kysyneenä sain kuulla että töitä ei nyt ole, sorry. Samasta työstä sai nainen eri palkan kuin mies, tämäkin selvisi ihan palkkakuitteja vertaamalla. 

Mutta kuka nyt lähtee nuorena naisena isoa firmaa vastaan taistelemaan? Ei kukaan. 

Älä viitsi valehdella. Teitkö samaa työtä kuin ne pojat jotka palkattiin vakinaiseksi? Saahan sitä miesvihapalstalla mitä tahansa sepostuksia kirjoitella, kunhan feministin julistukset vain saavat yleisöä.