Kokemuksia kahden yh:n äidin yhdessä asumisesta?
Eli haitat ja hyödyt jos yh äiti muuttaisi toisen yh:n kanssa, lasten kera, yhteen asumaan? Millaisia kokemuksia teillä on? Säästyisi vuokrissa, yhteistä lasten hoitoa, ruoanlaittoa, seuraa lapsille ja äideille. Paremmin lapsenvahti paikalla molemmille, kunhan tasapuolisuus toimii ja säännöistä sovitaan. Olisiko töissä käynti helpompaa? Onko mahdollista tai järkevää?
Kommentit (6)
Kyl mä lähtisin kokeilemaan. Jos kaikki menee hyvin niin elämä helpottuu ja on mukavampaa. Jos kaikki menee huonosti niin siitä järjestelystä pääsee pois heti kun haluaa. Siinä ei häviä mitään, "paska reissu mutta tulipahan tehtyä".
Menetättäe yh korotukset lapsilisiin. Lisäksi jos jompikumpi saa toimeentulotukea / asumistukea tms niin toisen tulot vaikuttavat. Teidät siis lasketaan avopuolisoiksi. Eikä sitä voi oikein estää, paitsi tekemällä omat vuokrasopimukset, tosin tälllöin asunnon pohjapiirrustuksen pitää olla sellainen, että se sopii kimppa-asumiseen.
Olen töissä käyvä ja lapsista on yhteishuoltajuus. Ei ole mitään tukia tai korotuksia. Asumisen kuluissa säästyisi satoja euroja. Toki toinen osapuoli on hyvä ystäväni ja tavat tuttuja. Säännöt ja kasvatus asiat sovittaisi ja keskusteltaisi kuten perheessä yleensäkin.
Kiitos tv vinkistä. Täytyy katsoa.
ap
Itse voisin tarjota omakotitaloni ja palkkani tällaisen ruokakunnan käyttöön. T. Hyvin tienaava M32
Mahdollista varmasti, ja olihan tuollainen ainakin Toisenlaisissa äideissä.
Mahdollisia ongelmiakin tosin on helppo nimetä ihan lonkalta: esimerkiksi erilaiset kasvatusperiaatteet, mitäs sitten kun toisen lapset syövät joka päivä jätskiä ja omallesi et haluaisi antaa kuin juhlapäivinä? Tai jos toiset lapset roikkuvat tabletilla koko päivän, kun omillesi haluat pitää tiukkoja rajoja? Ärsyttääkö jos itselläsi on joku "lapsivapaa", oli sitten tunnista tai vuorokaudesta kysymys, mutta joudut silti kuuntelemaan toisten lasten metelöintiä ja elämään arkeasi siten, että ne lapset ovat läsnä?