Miehen takia emme saa kämppää
Pakko päästä purkamaan jonnekin, kun raivostuttaa.
Sain kauan haaveilemani opiskelupaikan kaukaa, ja muutto olisi edessä alle kuukauden sisällä - jos vaan löytyisi vuokrakämppä. Ei vaan löydy, kun mies on luottotiedoton! Luottotiedot ovat siiheksi pannassa, että mies saa maksettua terveyskeskusmaksun. Vaan ei näemmä saa ikinä, kun ei löydä laskua eikä osaa kysyäkään summaa mistään - joka ilta sanoo "ai niin mä unohdin, no selvitän huomenna". Jos hermostun että asia pitäisi olla jo hoidettu alkaa lapsellinen "joojoo" ja mökötys, vaikka kyseessä on melkein kolmikymppinen mies! Mies jos saa laskuja nakkaa ne vain jonnekin odottamaan, että saa joskus maksettua, jos saa, kun niitä "tärkeämpiä menoja" on aina (kuten polttaa hillittömästi tupakkaa ja hamstraa järjettömästi pelejä ja herkkuja). Kaikenlisäksi kertoi minulle että menettänyt luottotietonsa, vasta kun aloin asuntoja katsella. Minun on hyvin vaikea saada vain omiin nimiini asunto varallisuusrajojen vuoksi, eikä yksityisiltäkään löydy sopivaa kämppää, ja jos löytyy he haluavat miehenkin luottotiedot tarkistaa. En myöskään jaksa koko ajan huolehtia miehen laskuista tai siitä, saako luottotietonsa vai ei - olen raskaana ja stressattavaa riittää muutenkin. En halua lykätä opiskelupaikkaa eteenpäin, sillä minulla on tutkinnosta vain vähän enää jäljellä ja kerkeisin saada suoritettua ennen vauvan syntymää, jos ahkerasti opiskelisin. Tekisi mieli vaan lähteä yksin uudelle paikkakunnalle ja jättää mies ihmettelemään ja pärjäämään omillaan. Arght! Mikä näitä miehiä vaivaa kun ovat tällaisia saamattomia vätyksiä :(
Kommentit (43)
Hae asunto yksin ja sano miehelle, että huolit hänet kirjoille vasta kun laskut on maksettu.
Eikä YHDESTÄ TK-laskusta isommat puljut sano ettei saa asuntoa!!!,
Eli joko et kerro kaikkea tai miehesi ei kerro. :(
Kun isompia vuokranantajia kiinnostaa enimmäkseen se ettei kummallakaan ole vuokravelkoja maksamatta.
Ja paljoon pystyy vaikuttamaan puhumalla. Minä olen aina saanut asunnon kun asunnon minkä olen halunnut. Yksikin oikea helmi yksityisen vuokraamana Helsingissä.
Sanoin heti, että luottotiedoissa on merkintä, mutta emme me asuntoamme riskeeraisi ikinä.
Rehellisyys palkitaan. Kuitenkin isolla osalla on joku merkintä jossain kohtaa elämää luottotiedoissa eikä se aina tarkoita kevytkenkäisyyttä.
Itselläkin on ollut ja ei ollut oma vika vaan itseasiassa vyyhti missä erään virkailijan virhe vaikutti yhteen asiaan ja se taas toiseen jne. Olin nuori enkä osannut vaatia oikeutta virheen tapahduttua vaan alistuin moiseen ja elin vuosia merkinnät luottotiedoissa.
Onneksi velkaneuvoja auttoi minua ja nykyään asiat hyvin. Neuvon, että annat kuntanne velkaneuvojan numeron miehellesi ja käsket hoitamaan jatkossa asiat hänen kanssaan eikä rassaa sua enempää. Älä ota aikuista ihmistä kannettavaksesi jos ei itse mitään yritä.
Laita hakemuksia ja muista aina soittaa perään. Saat asunnon paremmin kun et ole vain lomake kansiossa. Kerro tilanteesta rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun tekisi mieli näyttää tämä ketju miehelle, mutta pelkään että se lannistuu itsekin, että hänestä ei ole isäksi tms. Uskon ja toivon, että hänestä on, kunhan saisi skarpattua laskupinon kanssa. Lasta odottaa innolla ja haluaa, että meillä on kaikki hyvin. Olen yrittänyt toitottaa hänelle monta kertaa, että lapsen kanssa emme kaipaa rahaongelmia jne, mutta se vaan stressaa miestä entisestään eikä kuulemma sitten ainakaan saa asioita hoidettua.
En tiedä miten ihmeessä mies saa niin paljon rahaa kulumaan, että monta sataa euroa kun jää käteen asumiskuluista sitä ei kohta ole enää ollenkaan jäljellä. Oon tässä miettinytkin, olisiko kohtuutonta jos ehdottaisin, että jatkossa käydään yhdessä aina tiliotteita läpi ja katsottaisiin ja suunniteltaisiin, mistä voitaisiin säästää? En kyllä tiedä, mitä mies siihen sanoisi, kun häntä muutenkin aina niin kovasti ärsyttää jos "vahdin hänen rahankäyttöään" (eli sanon vaikka kaupassa pitääkö ostaa taas kilo irtokarkkeja ja Heseaterioita). Joku ratkaisu pitäisi kuitenkin keksiä, ei asiat muuten ikinä korjaannu.
ap
Sun ei pidäkään joutua vahtimaan miehen rahankäyttöä. Se aiheuttaa vaan riitoja ja kuluttaa sua. Sun ei tarvitse ratkaista tätä ongelmaa vaan sano miehelle, että keksi huomiseksi ratkaisu millä tämän perheen laskut tulevat maksetuiksi. Kun mies itse keksii mikä se tapa on niin luulisi sen tavan kelpaavan sillekin. Jos se tarkoittaa että rahat tulee ensin sulle ja pakollisen jälkeen maksat miehelle loput "viikkorahaa" niin ok, mikäs siinä, mutta anna miehen ihan itse kertoa mikä systeemi hänelle toimisi. Sano myös että se on hyvä mies ja et epäile hänen kykyjään tulevana isänä, mtuta että sä haluat tähän asiaa muutoksen ennen lapsen syntymää. Koska sillon on kaikenlaista muuta mietittävää etkä halua että sillon tää asia hiertää vielä teidän välejä. Haluat jatkaa, mutta tähän asiaan on tultava nyt muutos.
Jos tämä ei ole provo niin ehdottaisin yksin muuttoa, muutoin sinulla on pian kaksi lasta hoidettavana