Mikä olisi teistä ihannepaino 160-165 senttiselle naiselle?
Kommentit (36)
55-60kg, saa olla naisellisen muotoinen ja jotain lihastakin ehkä.
Itse 160cm ja 69kg, hoikimmillani olin n. 60kg mikä oli jo ihan ok mutta hoikempikin olisi kelvannut.
50-55kg jos ei treenaa, treenaavalla 56-65kg
Riippuu kuinka urheilullinen on ja myös muutenkin millaista elämää tahtoo ylläpitää, minä olen 161cm ja 64kg, olen aktiivinen ja liikun aina pyörällä kun voin ja harrastan neljänä iltana viikossa joko potkunyrkkeilyä tai pilatesta, mulla on vähän ylimääräistä reisissä ja alavatsassa mut se on ihan ok, tämä on minulle ihannepaino. Samoin jos henkilö kun konnon foodie ja rakastaa ruokaa niin miksi ihmeessä pitäisi olla alle 50kg vaikka on lyhyt? Mun painoiseni ilman lihasta on aika pyöreä mutta vielä täydellisen terve ja normaalipainoinen, eli se voi olla kyseisen henkilön ihannepaino vaikkei olisikaan yhteiskunnan ihannevartalo. Samoin jonku kolmas voisi huonosti minun ja hänen kropasaaan ja tahoisi olla sirompi, silloin ihannepaino on helposti vaikka 10 kiloa vähemmän. Ihanne on se missä kokee voivansa hyvin :)
N22
55-65kg riippuen siitä kuinka treenattu on.
Itse olen 164 cm ja 63 kg, ja olen kyllä selkeästi pyöreä, siis ylimääräistä on alavatsassa ja reisissä sekä takamuksessa, joten sanoisin, että ehkä 50-55 kg voisi olla sellainen aika ideaali. Sinne pyrin itse. Lähtöpaino minulla sellaiset 90 kg :)
No, mä oon 162 pitkä ja painan 70kg, ehkä kaksi kiloa musta saisi ylimääräistä läskiä pois laihduttamalla. Nytkin siis timmi maha, vatsalihakset erottuu jne.
Tämä vaan muistutuksena, että vaihtelua tuohon painoon todellakin löytyy...
Mutta ennen mun ihannepaino oli siinä 56 hujakoilla, joten vastaan tähän 50-60
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka urheilullinen on ja myös muutenkin millaista elämää tahtoo ylläpitää, minä olen 161cm ja 64kg, olen aktiivinen ja liikun aina pyörällä kun voin ja harrastan neljänä iltana viikossa joko potkunyrkkeilyä tai pilatesta, mulla on vähän ylimääräistä reisissä ja alavatsassa mut se on ihan ok, tämä on minulle ihannepaino. Samoin jos henkilö kun konnon foodie ja rakastaa ruokaa niin miksi ihmeessä pitäisi olla alle 50kg vaikka on lyhyt? Mun painoiseni ilman lihasta on aika pyöreä mutta vielä täydellisen terve ja normaalipainoinen, eli se voi olla kyseisen henkilön ihannepaino vaikkei olisikaan yhteiskunnan ihannevartalo. Samoin jonku kolmas voisi huonosti minun ja hänen kropasaaan ja tahoisi olla sirompi, silloin ihannepaino on helposti vaikka 10 kiloa vähemmän. Ihanne on se missä kokee voivansa hyvin :)
N22
Niin alle 50kg on naurettava luku. Jotta on normaalisti hoikka niin siihen pääsee painolla 55kg. Miksi ihmeessä pitäisi painaa sen alle eli olla keskenkasvuisen lapsen tai teinin mitoissa? Nimenomaan keskenkasvuisen.
Sopiva painohaarukka on se 55-65kg.
Olen 165cm ja 57kg, olen hoikka ja urheilen melko paljon. Itselleni tämä tuntuu ihanteelliselta painolta, näyttää ja tuntuu hyvältä. Mielestäni alan näyttää hieman riutuneelta alle 53-kiloisena, ja turvonneelta yli 60-kiloisena, mutta ihannepaino riippuu niin vartalosta. Paras mittari on se, missä painossa tuntuu parhaalta.
noin 50-65 kiloa on normaali paino.
Olen 161 ja painan 64kg. Kyllä tässä 5kg on liikaa.
Kaameita vastauksia täällä. On se vaan kumma, kun ite taas olen 60/165 , enkä kyllä lihava lainkaan. Hanuri on iso , mutta siitä minut myös ns. tunnetaan, ja pidetään seksikkäänä. Reidet on kiinteät ja lihasharjoittelun takia paksuhkot. Läskiä ei juurikaan ole.
Ja kyllä, harrastan raskasta liikuntaa.
Naiselle ihannepaino on pituus - 110. Eli tällöin ihannepaino on 50-55 kg. Jos punttaan niin ihannapaino on pituus - 105. Lihas painaa ja näyttää niiiin hyvältä.
Tän logiikan mukaan mun pitäs laihduttaa itteni n. 30 kiloseksi. Jotenki tuntuu liian pieneltä painolta. Oon 152cm.