Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Italialaisten pukeutumisesta tietävät!

Vierailija
11.07.2016 |

Onko Italiassa epätavallista kulkea shortseissa kaupungilla? Entä sandaaleilla (ylipäätään niin että paljaat varpaat näkyvät)?

Minulla eräs italialainen kaveri joskus sanoi, ettei laita shortseja. En tiedä onko siellä yleinen tapa sitten. Pisti nyt silmään, kun Savonlinnassa on italialainen ooppera vierailulla, eikä niilläkään paljoa shortseja näy. Muutenkin niiden tyyli on jotenkin satakertaa parempi kuin suomalaisten. Ei sandaaleita, puolipitkiä shortseja tai crokseja(!)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortsit ja sandaalit kuuluu siellä rantavaatetikseen. Toki tyylikkäitä nahkasandaaleja käytetään mekkojen kanssa ja juhlapukeutumisessa. Istuvat bermudat kauluspaidan kanssa on miehellä vapaa-aikana ihan ok. Totta on, että italialaiset ovat pukeutua.

Vierailija
2/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan työssä ja arjessa, niin shortseja ei laiteta. (Paitsi ehkä jossain duunariammateissa.) Lomalla tai vapaa-ajalla kaupungilla voi pitää siistejä city-shortseja. Sandaalit on miehillä no-no. Esim kevyet mokkaiset loaferit suojussukkien kanssa sopii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että italialaiset ovat pukeutua.

Todellakin osaavat!!!!! Siinä olisi suominaisilla syytä ottaa oppia ja paljon italialaisten naisten pukeutumisesta!

Italiattaret ovat muutenkin todella kauniita naisia. Hoikkia, hyväkroppaisia, muodokkaita, pitkäsäärisiä, pitkät kauniit hiukset, kauniit kasvot ja kaunis iho. Nam! T: Mies

Vierailija
4/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Italiassa epätavallista kulkea shortseissa kaupungilla? Entä sandaaleilla (ylipäätään niin että paljaat varpaat näkyvät)?

Minulla eräs italialainen kaveri joskus sanoi, ettei laita shortseja. En tiedä onko siellä yleinen tapa sitten. Pisti nyt silmään, kun Savonlinnassa on italialainen ooppera vierailulla, eikä niilläkään paljoa shortseja näy. Muutenkin niiden tyyli on jotenkin satakertaa parempi kuin suomalaisten. Ei sandaaleita, puolipitkiä shortseja tai crokseja(!)

No ei kai ne italialaiset tarkene Savonlinnassa shortseilla =)

Vierailija
5/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin osaavat!!!!! Siinä olisi suominaisilla syytä ottaa oppia ja paljon italialaisten naisten pukeutumisesta!

Italiattaret ovat muutenkin todella kauniita naisia. Hoikkia, hyväkroppaisia, muodokkaita, pitkäsäärisiä, pitkät kauniit hiukset, kauniit kasvot ja kaunis iho. Nam! T: Mies

Eivät kelpuuta osittain kaljuuntunutta, ylipainoista, kaljamahaista, itsestään huolehtimatonta suomiukkoa, turha kuvitellakkaan, kun heille on niin paljon komeitakin miehiä olemassa.

Vierailija
6/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt ottaa oppia mutta mulla on edelleen lyhyet sääret, ohuet vaaleat hiukset, tavikset kasvot ja herkkä&punakka iho. Hoikka toki olen ja näillä edellytyksillä niin hyväkroppainen kuin pystyn.

Onneksi mun italialainen mieheni jumaloi mua =) Siinä olis suomimiehille opettelemista kuin naista kohdelleen.

Vierailija
7/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ainakin nyt on reilu parikymmentäastetta et ei nyt niin kylmää ;)

Ap

Vierailija
8/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, italialaiset erottavat kaupungin ja uimarannan toisistaan.

Vierailija
9/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyy lisätä, ettei todellakaan noista ole ulkonäöllisesti kovin erikoisia, mutta tyyli on jotenkin kohdillaan. Ihan tavallinen t-paita, pitkähihainen, nätit kengät (lenkkarit, avokkaat, tennarit) ja farkut tai muut suorat housut. Äh, en ymmärrä niitä, miten osaavat.

Sitten kun katsoo noita suomalaisia, niin kääk!

Vierailija
10/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä Matteon tutkimuksia -sarjasta saa silmäyksen italialaisten pukeutumiseen. Shortseja en ole ainakaan Roomassa, Torinossa tai Milanossa käydessäni monillakaan nähnyt. Lähinnä city-shortseja nuorilla ja hoikilla naisilla. Enemmän näkee kynähameita ja joskus minihameita. Ylipäätään italialainen pukeutuminen on tyylikästä, mutta myös yllättävän käytännöllistä. Italialaiset ovat ilmeisesti irsekriittisempiä, kuin suomalaiset, eivätkä ahtaudu trendivaatteisiin, jotka eivät sovi heille.

Vierailija
11/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa asuneena voin sanoa, että yleisesti ottaen Italiassa tyyli on velvollisuus, se menee itseilmaisun edelle.

Kaikilla italialaisilla ei todellakaan ole hyvää makua tai silmää pukeutumiselle, MUTTA ihmiset kasvavat tyyliin, joka ympäröi elämää: arkkitehtuuria, muotoilua, vaatetusta, ruokaa, musiikkia jne. Käsityöläisyyttä ja laadukkutta arvostetaan.

Pukeutumisessa päivänselvää ovat hyvät materiaalit, istuvat leikkaukset, tietyt värisävyt ja korut. Kokonaisuuteen kuuluvat elegantit kengät ja hyvin leikatut hiukset. Kaikki kykenevät pukeutuvat aika samalla lailla. Mikäpäs siinä; on erittäin miellyttävää katsella tyylikkäitä ihmisiä. Merkkejä ja laatua kun seuraa, ei tarvitse itse asiassa miettiä mitään muuta kuin sitä, mihin on varaa.

Lämmin ilmasto kummasti helpottaa; ihoa hivelevä silkkimekko viilentää helteellä ja nahka-avokkaat sujahtavat ongelmitta jalkaan, kun ei tarvitse miettiä kuraa ja märkää.

Mutta on todella mukavaa, raikasta ja jopa rohkeaa esiintyä suomalaisittain vaikka punkkarina, hevarina, punaisella tukalla ja kukkamekolla jne jne. Suomessa on vain kymmenesosa asukkaita Italiaan verrattuna mutta tyylejä monin verroin enemmän.

Aina kun näen suomalaisen vaikkapa sortseissa ja crocseissa, iloitsen siitä, että siinä menee suomalainen, joka saa vihdoin nauttia vään auringosta ja lämmöstä ja relata. Suomessa kun arki ei ole juhlaa toisin kuin etelässä lämmön, ruoan ja sosiaalisuuden vuoksi.

Vierailija
12/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun italialainen aviomieheni vaan shortseja käyttää... ja lipokkaita. Taitaa olla suomettunut :D

Vierailija
15/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ainakin nyt on reilu parikymmentäastetta et ei nyt niin kylmää ;)

Ap

Tuo on vielä talvikelejä, joilla pidetään tikkitakkia päällä.

Italialaisilla on todellakin aika tiukat säännöt sen suhteen, miten näyttäydytään. Ilman kenkiä ei olla käytännössä koskaan ja pitkät housut ovat kyllä miehellä aina työolosuhteissa.

MUTTA kyllä maaseudulla pukeudutaan vaatimattomammin ja ihan tavallisesti joihinkin halpahallin riepuihin.

Terveiset Pohjois-Italiasta, mittarissa 33 astetta

Vierailija
16/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:-D Et sitten ole koskaan käynyt Italiassa?!

Käykääpä hieman kauempana kuin perusturistikohteissa. Kun vähän syrjemmälle vaivaudutte menemään, löydätte ihan samanlaisia crocseissa ja virttyneissä vermeissä saapastelevia ylipainoisia ihmisiä kuin muistakin maista. Ei tyylikkyydestä tietoakaan.

Vierailija
17/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset naiset eivät käytä samanlaisia vaatteita kuin teinityttäret. Tämä on suurin ero vaikkapa Pohjoismaiden ja Välimeren maiden naisten pukeutumisessa.