Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipidekysymys liittyen lemmikkieläimeen ja lomaan. Voiko sinusta.........

lomalle lomps
11.07.2016 |

vähän syövän ja juovan jyrsijän jättää huoletta loman ajaksi ( max. 2vkoa ) yksin kotiin?

Mies väittää kivenkovaan, että tottakai voi jättää. Mutta itsellä on epävarmempi olotila. Pisimmillään toki jyrsijä on täällä ollut yksikseen 5-6 päivää ja ei silloinkaan ole jyrsijälle mitään ihmeempiä tullut. Mutta että 2 viikkoa - minusta liian pitkä aika.

Yhdeltä tuttavalta jo hoitoapua kyselin, mutta vaikutti epävarmalta - hänellä voi olla jotain omia menoja.

Ja toisella tuttavallani on kanssa loma, enkä häntäkään haluaisi tänne hätyyttää hoitoapuun, kun asuu kauempana. Hänellä on kanssa omat lomamenonsa ja -tekemisensä.

Naapureiltakaan ei tekisi mieli kysyä hoitoapua enää, kun änkyttivät jo viime kesänä, että osataankohan me sitä hoitaa jne jne.... Kun eihän tuossa mitään kummempaa hoitoa edes tarvita. Vettä pulloon ja ruokaa häkkiin jos vajetta näyttää olevan.

Hoitolaankaan en aio jyrsijää viedä, koska tuo se vasta tyyristä lystiä onkin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen kirjoitti:

14 Asumme Pirkanmaalla

Harmi, me asutaan reilun 200km päässä teistä.

Vierailija
22/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksen täytyy olla provo. Ei KUKAAN ole noin heikkolahjainen.

Lemmikki tarvitsee puhdasta vettä joka päivä ja tuoretta ruokaa. Häkki pitää siivota pari kertaa viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

www.care.com -> sieltä löytyy joku nuori, joka käy teillä kerran päivässä hoitamassa eläimen tai ottaa sen kotiinsa. Myös lemmikkiliikkeet ottavat jyrsijöitä hoitoon, hamsterini oli kerran 2 vkoa, mutta en pidä sitä ensisijaisena hoitona, oli eläimelle stressaavaa. 

Onko kenelläkään kokemusta tuosta care.comista? Olen itse muuttanut viime talvena vieraaseen kaupunkiin, eikä mulla ole täällä ketään, jota voisin pyytää kissavahdiksi, joten tuollaiselle palvelulle olisi kyllä käyttöä. 

Vierailija
24/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.care.com -> sieltä löytyy joku nuori, joka käy teillä kerran päivässä hoitamassa eläimen tai ottaa sen kotiinsa. Myös lemmikkiliikkeet ottavat jyrsijöitä hoitoon, hamsterini oli kerran 2 vkoa, mutta en pidä sitä ensisijaisena hoitona, oli eläimelle stressaavaa. 

Onko kenelläkään kokemusta tuosta care.comista? Olen itse muuttanut viime talvena vieraaseen kaupunkiin, eikä mulla ole täällä ketään, jota voisin pyytää kissavahdiksi, joten tuollaiselle palvelulle olisi kyllä käyttöä. 

Olen saanut sieltä hyviä koiranhoitajia. 

No ei kai se jyrsijä juo kuin äärimmäisessä hädässä, kun ei ole tuoretta vettä. Ja joku hamsteri juo niin vähän, ettei siitä pullosta juuri pinta laske, mutta silti se vesi vaihdetaan joka päivä tuoreeseen.

Ja sama koskee niitä nahistuneita ruokia. Sieltä otetaan nahikset pois ja joka päivä jotain tuoretta tilalle. Mieti, että itselläsi olisi viiden litran kattilallinen kalakeittoa ja muuta ei tule ennen kuin keitto on täysin syöty loppuun. 

Vierailija
25/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko paha, jos jättäisin mun koiran 2 viikoksi kotiin kun lähen lomalle? Syö ja juo tosi vähän. Vuoraan lattian sanomalehdillä. Tai voisin jättää terassin oven auki, niin se pääsee tarpeillensa pihallekin? Pärjäähän sudetkin luonnossa ilman huolehtimista ja koira polveutuu sudesta! Hej daaaah!

Vitun typerä ap ja vielä typerämpi mies. Pakko helvetti olla provo tai itkua väännän jos ei ole. 

Vierailija
26/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide kysymys!?! Mitä helvettiä!Ei ole mikään mielipide kysymys jättää eläin kahdeksi viikoksi hoidotta vaan se on jo heitteille jättämistä .Hommaat hoitajan tai jätät lähtemättä.2 viikkoa on pitkä aika jyrsijän elämässä.

Vierailija
27/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt jo mikä jyrsijä on kyseessä?

Vierailija
28/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jyrsijä on sellainen, ettei häkkiä tarvitse siivota kuin kahden viikon välein? :O Mulla on ollut gerbiilejä, hamstereita, hiiriä ja rottia, kaikki yli kaksinkertaisesti suosituksia suuremmissa asumuksissa, ja VÄHINTÄÄN kerran viikossa on pitänyt silti siivota kunnolla (kaikki kuivikkeet vaihtoon ja häkin, kalusteiden ja juomapullon vesipesu harjalla ja desinfiointi). Rottien kanssa kaksi kertaa viikossa. Vesi vaihdetaan joka päivä, ja tuoreruoka annetaan niin ikään päivittäin. Kaikille jyrsijöille.

Ei todellakaan voi jättää edes viikoksi MITÄÄN eläintä ilman valvontaa, se on heitteillejättö ja eläinsuojelutapaus. Jos se vaikka murtaa jalkansa toisena päivänä, odottaako se kärsimyksistään pääsyä lähes kaksi viikkoa?!

Mä niin toivon, että tämä on provo. Jos ei ole, ryhdistäytykää nyt jumankauta sen hoitamisen kanssa! Eläimistä ei ole kenenkään pakko pitää, mutta silloin niitä ei hankita. Ja jos myöhemmin asianmukainen hoito osoittautuukin liian työlääksi tai hankalaksi, antakaa eläin pois - ottajia on varmasti!

Vierailija
29/29 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus ollut marsuja ja kyllä aika lailla 2 x viikossa tuli häkit pestyä. Kerran viikossa on vähintään se suositus. Kunnon pesut ja desinfioinit. Joka päivä uutta, puhdasta vettä ja jokaisella veden vaihtamis kerralla pesin sen juoma astiankin kunnolla. Tuoretta ruokaa myös joka päivä.

Oon tosi järkyttyny että tosiaan jotkut ihmiset voi olla noin välinpitämättömiä ja edes ajatella tuollasta mitä ap..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän