Miten näytellä masentunutta!?
Heräsin tähän aamun tajuten, että minulla on enää tämä viikko lomaa jäljellä! Ei todellakaan 3 viikon lomailun jälkeen huvita palata ensi viikolla työn ääreen taas pitkäksi aikaa ahertamaan ennen uusia lomia. Sitten hokasin, että jos yrittäis hakea sairaslomaa muotisairaudella nimeltä masennus. Sillähän irtoaa helposti kuukausi lomaa, joskus vähän enemmänkin. Eli laittakaas masennuksesta sairista saaneet vinkkejä, että miten olette saaneet sairaslomaa?? Oletteko kehitelleet jotain tarinaa etukäteen, valvoneet pari yötä putkeen ennen lääkärille menoa ja liikkuneet vastaanotolla hitaasti vai mitä?
Kommentit (7)
Dokaa, dokaa ja dokaa. Voit päästä pitemmällekin "lomalle". Siinä sulle muotisairaus.
Kysy äitihullulta, joka tekee viisi aloitusta päivässä tälle palstalle ja mainostaa olevansa masentunut. On todellisuudessa vain itsekäs, laiska ja ikävä paska.
Googleta BDI-21 seula, lukaise vaihtoehdot ja ala kehittää näyttelijän lahjojasi. Helppoa?
Huomaa sitten, että jos sulle lätkäistään masennus-DG, et todennäköisesti saa jatkossa henkivakuutusta. Ja muutenkin kaikkea katsotaan aina sen läpi, että sullahan on täälltä tää masennus. Että jos on vaikka jalka kipeä, niin lääkärit ei ota sua yhtä tosissaan, koska on mielisairaus-DG tiedoissa.
Itse kolme vuotta masennuksesta kärsineenä (kyllä, on ihan jopa oikea lääkärin diagnoosi!) vähän ketuttaa tällaiset ketjut. Menkää vaan sinne töihin, jos oikeasti pystytte. Voi vatuttaa alkuun, mut saahan siitä kuitenkin enemmän sisältöä elämään eikä syrjäydy yhteiskunnasta. :)
Voi kuule jos mulla ois töitä nii kävisin siellä vaikka pää kainalossa.
Viiltele lihakseen asti 10+ haavaa äläkä käy suihkussa viikkoon. Eiköhän sillä irtoa.