Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö lapsesi kanssa yhteistä jäätelötuuttia?

Vierailija
10.07.2016 |

Tuli vaan mieleen, kun näin raitiovaunussa yhtenä päivänä mamman joka söi pari vuotiaan kanssa yhteistä jäätelöä. Molemmat ottivat nuolaisun vuorotellen. Jotenkin tuli ällö olo. Luulin että nykyihmiset olisivat sivistyneempiä hampaiden hoidon suhteen. Eikös hammasbakteerit siirry äidin suusta silloin lapselle? Kuka haluaa pilata lapsensa hampaat?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä edes käynyt mielessä moinen.

Vierailija
2/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä edes käynyt mielessä moinen.

No kannattaisi varmaan alkaa miettiä. Karieksen lisäksi moni tauti, ihan flunssakin tarttuu juuri noin. Saatat olla itse oireeton taudinkantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään. Mutta niin, että lapsi syö ensin sen mitä haluaa, eli n. Parin lusikallisen verran ja vanhempi syö loput. Nykyään otan aina jäätelön kipossa jos mahdollista niin kahden lusikan taktiikka toimii myös.

Vierailija
4/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä minäkin voin syödä yhteisen jos lapsi syö ensin puolet ja jättää minulle loput. mutta että vuorotellen nuolaistaan on vastuutonta.

Vierailija
5/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa siinä missä karies tarttuu myös hyvät bakteerit suusta tarttuu. Mä esim olen antanut maistaa jäätelöäni, mutta mulla ei ole ollut koskaan yhtäkään reikää.

Vierailija
6/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolatäti on unohtanut sille äidille kertoa lapsen hampaiden hoidosta.

Vierailija
7/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa se tiukka pipo pois päästä kesäksi.

Annat kuitenkin varmaan koirasi lipoa naamaasi kun sen pusut on niin ihania?

Vierailija
8/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täydellinen ääliö tartuttaa lapseensa karieksen. Jos lapsi selvoää ilman vähintään kolmevuotiaaksi on hammaslaatu parempi koko elämän.

Vierailija
9/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolatäti on unohtanut sille äidille kertoa lapsen hampaiden hoidosta.

Luultavasti välinpitämättömyyttä.

Vierailija
10/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan lapseni syödä aluksi omasta tuutistani. Hän nuolaisee toiselta puolelta ja minä toiselta puolelta muutamia kertoja. Loput tuutista syön itse. (Lapsella on myös oma tuutti, mutta haluaa maistaa aina uusia makuja muilta.)

Tai sitten lapsi syö omasta tuutistaan sen verran kuin jaksaa ja minä syön loput.

Vauva-aikana ja kun hampaat kehittyivät olin neuroottisen tarkka ettei mitään samaa saa laittaa suuhun, mutta olen alkanut pienentämään vannetta pään ympärillä lasten mentyä kouluun ja pysyvien hampaiden kasvettua.

Vierailija
11/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänä kesänä, kun pikkutyttö istui isän sylissä ja isä antoi välillä jäätelöä lapselle ja omaan suuhunsa samalla lusikalla. Thaiäiti katsoi vieressä, auts 😞

Vierailija
12/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuntuu olevan normi, itse olen muiden mielestä tiukkapipo, kun meillä on aina syöty omat annokset/käytetty vain omia lusikoita, haarukoita, mukeja jne. jottei vanhemmilta siirtyisi bakteerit lapsille. Minusta on aina tuntunut, että olemme poikkeus muiden joukossa.

Vierailija
13/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enkä syö kersojen ruuantähteitä. Syön aina vain omia ruokia ja juomia.

Eikä johdu hammashygieniasta, vaan siitä että se on ällöttävää syödä muiden jätteitä.

Vitutti kun toisen lapsen kummisetä antoi omalla lusikallaan pienille kaksosille jäätelöä ennenkuin ehdin kieltää, ja turhaa se sitten enää oli.

Vierailija
14/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jaamme kohta 2 v lapseni kanssa pöpötkin, olemme aina jakaneet. Tiedän riskit, mutta kai olen sitten liian laiska aina vaihtamaan välineitä. Juodaan samasta pullosta vettä, pussaan suulle ja saa maistaa mun lusikasta jne. Tosin jäätelöä tai mitään muutakaan sokeria en ole vielä antanut. Siinähän tuomitsette, mutta suupusut on tärkeä osa mun äitiyttä 😍

Vierailija
15/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jaamme kohta 2 v lapseni kanssa pöpötkin, olemme aina jakaneet. Tiedän riskit, mutta kai olen sitten liian laiska aina vaihtamaan välineitä. Juodaan samasta pullosta vettä, pussaan suulle ja saa maistaa mun lusikasta jne. Tosin jäätelöä tai mitään muutakaan sokeria en ole vielä antanut. Siinähän tuomitsette, mutta suupusut on tärkeä osa mun äitiyttä 😍

Lapsen terveyden vahingoittaminen on siis tärkeä osa sun äitiyttä. Ei jmlauta...

Vierailija
16/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit vaikka verensiirrosta HIVin niin tartuttaisitko sen lapseesi koska yhteiset pöpöt?

Vierailija
17/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen terveyden vahingoittaminen on siis tärkeä osa sun äitiyttä. Ei jmlauta...

Eiköhän lapsia kasva huonommissakin olosuhteissa...

Vierailija
18/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä myönnän, että välillä sorrun syömään jätskiä taaperon kanssa. Jos vaikka kotona syön, niin annan lapselle sen muutaman lipaisun, mitä tulee kerjäämään. Minusta alle 2veen ei edes tarttis saada omaa tuuttia. Eikä välttämättä isompikaan. Parempiakin herkkuja löytyy. Samalla lusikalla ei syödä.

Vierailija
19/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lapsia kasva huonommissakin olosuhteissa...

Ja jossain Syyriassa niitä ammutaan joten kaikki hyvin.

Vierailija
20/34 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan syödä lapsen kanssa samaa jätskiä, käyttää samaa lusikkaa ja juoda samasta pullosta. Minulla ei ole koskaan ollut reikiä joten en varmaan kauhean pahaa reikäongelmaa voi lapselle aiheuttaa...