Kierukan laitto yksityisellä
Voinko vain varata ajan yksityiselle gynekologille nettiajanvarauksen kautta esim. Terveystaloon hormonikierukan laittoa varten? PAPA-koe on otettu äskettäin, kierukan laittamisesta ei gynekologin kanssa ole ollut puhetta. Eli siis tarvitseeko käydä jollain keskustelukäynnillä ensin, tarvitseeko ultrata, pitääkö kierukka itse hakea apteekista ennen toimenpidettä? Kuinka pitkän ajan tarvitsee kierukan laittoa varten? 20min, 30min? Onko selvempää soittaa ajanvaraukseen ja selitellä asiansa? Miten ajoittaa kierukan laitto hyvään vaiheeseen kiertoa...? Ja mitähän tulee maksamaan suurinpiirtein kierukka + laitto?
Kommentit (5)
Soita lääkärikeskukseen että saat sähköisen reseptin kierukkaan. Haet sen apteekista ja menet sen kanssa lääkärille. Maksu tulee laittamisesta
Kierukka about 150+käyntiin kannattaa varata saman verran varsinkin jos lääkäri varmistaa kierukan paikallaanolon ultralla.
Ainakin minulle gyne tarjosi kierukkaa, myöhemmin piti palauttaa apteekista ostettu lääkärikeskukselle
Soita ja selitä asiasi, niin selviää. Kierukka pitää yleensä ostaa itse ja siihen tarvitsee reseptin. Asennukseen ei mene kauan, ja se pitäisi mielellään ajoittaa ensimmäisiin kuukautispäiviin.
Laitetaan yleensä kuukautisten aikana. Joskus noita kierukoita voi ostaa lääkärikeskuksusta, mutta voi olla halvempi ottaa apteekista. Soita ja kysy voitko varata ajan suoraan laittoon vai haluaako lääkäri tavata ensin. Riippuu käytänteistä