Kauppakeskusten ammattityrkyttäjät
Voi että alkaa menemään hermo noihin kaikenmaailman tyrkyttäjiin kauppakeskusten käytävillä! Parinsadan metrin matkalla viisi tyyppiä kysyy että olisiko hetki aikaa tms. Jos haluan hankkia uuden sähkösopimuksen tai puhelinliittymän niin osaan kyllä ihan itse marssia kyseisen alan liikkeeseen sellaisen hankkimaan.
Ei enää jaksa olla kauaa ystävällinen noille yleensä nuorille ja limaisille nuorukaisille.
Parempi ignoorata täysin. Olis vaan ihan kiva käydä ostoksilla ilman että joku on jatkuvasti hihassa kiinni ja tyrkyttää jotain turhaa..
Kommentit (26)
Mä tein viikon tota tyrkytystä ja kyllä oli perseestä. Jokaisen jututetun asiakkaan jälkeen ahdisti alkaa ahdistelemaan seuraavaa uhria.
Jaa, itse vaihdoin pari päivää sitten liittymäni edullisempaan, kun en ollut itse huomannut kilpailuttaa hintoja vähään aikaan. Joten tässä tapauksessa hyvä, että pysäyttivät minut. En olisi itse varmaan koskaan tajunnu mennä heidän tiskilleen ja kysellä erilaisia liittymävaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan "Ei kiitos!" ihan minkälaiseen avaukseen tahansa nykyään.
Yksi "ammattityrkyttäjä" aloitti taannoin keskustelun (ohi kävellessäni) keskustelun "Hei". Yritin olla kohtelias, ja samalla kun kokoajan kävelin niin hymyilin ja sanoin hei (virhe nro 1), tämän jälkeen hän huusi perääni "Olisiko sinulla hetki aikaa?" No minulla ei ollut aikaa, ja olin viimeisillään raskaana ja kuumeisesti etsin vessaa sillä virtsarakkoni oli räjähtämäisillään. Jostain takaraivoista tuli tuikitavallinen kohtelias kieltäytyminen ja totesin "Ei kiitos". Tämä (ananasletti sekin) jäi ostoskeskuksessa huutelemaan perääni: Ai mille ei kiitos!!? Enhän mä edes kerennyt tarjota mitään!!!" Harmittaa vieläkin se armoton pissahätä, niin ettei aivot edes toimineet että olisin voinut valistaa poikaa että myyntiä ei lisätä asiakasta loukkaamalla ja v*ttuilemalla.
Olen melko varma, että suurin osa näistä markkinoinnin ja myynnin nuorista ammattilaisista on tätä upeaa ja hienoa työtä varten hankkinut tärkeää työkokemusta kesätyöpaikoista puhelinmyyjinä. Sen verran hienoa settiä lentää perään. Ja joo, jos sähköyhtiötä joskus kilpailutan, niin tiedänpä ainakin mitä en valitse.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kunnioitanheitä siksi, että ovat nuoria jotka tekevät sentään työtä, eivätkö istu kotona kermapeppuna sohvalla. Eikä tämä työ ole helpoimmasta päästä, miettikääpä miltä tuntuu yrittää pysäytellä tympeitä ihmisiä koko päivä, yrittäen saada työnantajan vaatimat kaupat tehtyä? Itse osaan sanoa kohteliaastikin ei, ei se enempää aikaa vie kuin olla ilkeä heille. He tekevät työtä, toisella kesätyö, toisilla esim keino rahoittaa osaksi opintojaan. Kaikki sympatiani ouhelinmyyjille, kauppakeskuksien myyjille ja kaikille vastaavissa hommissa oleville! Parempi siellä kuin sossun luukulla/ vanhempien takkuilla rahaa anomassa!
Kyllä voi olla kohtelias ja sanoa ei kiitos. Mutta tuo uusi tyrkyttävä kauppaamistapa on silti vastenmielinen.
En minäkään noille myyjille vittuile mutta silti toivon että katoaisivat.
Siis tuota päälle vittuilua en ymmärrä!
Sanon ettei kiinnosta ja jos se ei mene perille niin ulosanti muuttuu hetkessä äänekkäämmäksi ja äärimmäisen epäystävälliseksi.