Kun ei jaksa puhua vauvalle..
Paljon on taottu että vauvalle pitää puhua, nyt sitten kärsin huonosta omatunnosta kun en jaksa höpistä. En ole tyhjän jauhaja luonne ja juttelu tuntuu epäaidolta.
Tietenkin vaippaa vaihtaessa jutustelen että vaihdetaan vaippa, voi tuleeko kylmä, onpa kakkaa paljon... Mutta aina ei vaan jaksa. Voisin kyllä tuijotella, silitellä, halia ja pussailla vaikka koko päivän...
Onko muita laiskoja juttelemaan?
Smalltalk ei myöskään suju minulta kovin hyvin ellei toinen johda keskustelua...
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Se on todella tärkeää lapsen kielen kehittymiselle. Suosittelen tsemppaamaan. T: puheterapeuttiopiskelija
Minä puhun koirillekin! Meillä kaksi adoptiolasta ja heillä huima kirlimenestys koulussa. Siihen ei pääse jos ei panosta täysillä juttelemiseen ja lukemiseen.
Kuukauden ikäinen onkin aika "turhauttava", kun ei vielä hymyile tai vastaile. Parin kuukauden päästä on eri juttu, kyllä vauva hakee kontaktia ja pääset taas käyntiin. Minusta arkea on helpottanut vauvaryhmissä käyminen, kun on päässyt itse juttelemaan muille aikuisille ja muut aikuiset juttelevat myös minun vauvalleni. Se virkistää ja iltapäivällä jaksaa jutella kotosalla vauvalle enemmän. Jos möllöttää koko päivän sisällä, niin ei tee mieli katsoa edes omaa peilikuvaansa, saati sitten jutella toiselle ihmiselle, oli se vuorovaikutusta tarvitseva vauva tai ei.