Voiko mies laittaa hautajaisiin mustat farkut ja mustan paidan?
Vai pitääkö olla musta puku?
Rahat tiukilla muutenkin joten puvun osto ei kovin houkuttelisi...
Kommentit (74)
Suorat tummat housut ja esim. musta neule. JA jos ei ole lähisukua ei tarvi olla mustaa
Suorathousut ja kauluspaita käy ei tarvi olla pukua.
tumma puku ehdottomasti etiketin mukaan.
edes yhtä tummaa juhla-asua.. (tai suruasuksikin kelpaavaa)
Muutaman kerran häissä/hautajaisissa olleena ihmettelen aina joidenkin pukeutumista, mikä ei kovin kunnioittavalta asianomaisia kohtaan aina tunnu,.. mutta kukin taaplaa tyylillään..
Mein mies oli oman isänsä hautajaisissa mustat farkut jalassa, ja hänen suvussaan sitä ei todellakaan paheksuttu.
ajatukset on silloin kyllä ihan muualla.
jos ei ole varaa ostaa niin lainatkaa joltain tutulta. ei sen niin hyvin tarvitse istua.
Käykö sellaiset?
Ja lisäksi musta ' papinkauluspaita' johon ei tarvitse solmioo? On lähisukulainen, mutta isot vaateinvestoinnit eivät nyt onnistu :(
ap
sitähän voi käyttää sitten missä tahansa..häissä, juhlissa jne.
minä kääntyisin haudassa, jos mun hautajaisiin tultais farkut jalassa.
ja meidät suvussa ei muutenkaan tollasta pukeutumista hyväksyttäis.
sukuja on tietty erilaisia..
Anteeksi vain, mutta ihmettelen syvästi sitä miten joltain se voi puuttua?
Vierailija:
edes yhtä tummaa juhla-asua.. (tai suruasuksikin kelpaavaa)
Muutaman kerran häissä/hautajaisissa olleena ihmettelen aina joidenkin pukeutumista, mikä ei kovin kunnioittavalta asianomaisia kohtaan aina tunnu,.. mutta kukin taaplaa tyylillään..
Kerran se kirpaisee, mut sillä pitkään pärjää eri juhlissa.
jos tarkoitus on käydä vain haudalla niin sitten asia on eri.
Vierailija:
Kerran se kirpaisee, mut sillä pitkään pärjää eri juhlissa.
JA hän ei pidä vaikka olisikin, pojille kyllä haluaa et ostetaan mut itse ei pidä. Olen monesti sanonut et mennään ostaa, mut ei.
Suoria housuja, pikkutakkeja, kauluspaitoja, neuleita löytyy kyllä
Täällä ei jotkut tunnu ymmärtävän sitä että kaikilla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa sitä pukua jos aikoo syödäkkin jotain siinä kuussa.
Ja kyllä se syöminen on tärkeämpää kuin puvun osto.
Tai jos lähellä on kirppareita niin niistä voisi koettaa tehdä edullisia löytyöjä. Tai lainata tutulta.
Suurinpiirtein samankokoiselta varmasti löytyisi sopiva puku, istuvuudella ei ihan niin nökönuukaa tällaisessa tilanteessa. Ja sitten kun taloudellinen tilanteenne hieman paranee, niin se miehen puku sinne ostoslistalle. Jokaisella miehellä todellakin pitäisi olla se tumma puku.
Miehellä on ollu ja kukaan ei o tajunnu et on farkut kyseessä. Kantaja on sit eri juttu