Sappileikkauksessa käyneitä tai sappivaivaisia paikalla?
Mulla todettiin sappikivet ja nyt on kolmatta päivää inhottavaa hartiakipua oikealla, arvauskeskuspuoskarikandi kuittasi hartiakivun lihasperäiseksi :( Guugeloinnin perusteella hartiakipu voisi olla oire sappirakon tulehduksesta. Mitä mun pitäis nyt tehdä?
Kommentit (6)
Kiitos vastauksesta :) olen saanut niin sekavia ohjeita eri tahoilta, että olen ihan pyörryksissä.
-ap
Päivystykseen. Multa leikattiin hyvin meni , nykyään murskaavat ne laserilla. Ei hätää!
Minulla ennen sappirakon poistoa kolme tulehdusta, en ollut niistä sairaalahoidossa
ne ottaa sulta päivystyksessä tulehdusarvot jos normaalit pääset kotiin. mietin että voisi mennä yksityiselle mittauttamaan (crp:n?) tulis halvemmaksi
1: Pääsisitkö leikkaukseen?
Ota rennosti kirjoitti:
Päivystykseen. Multa leikattiin hyvin meni , nykyään murskaavat ne laserilla. Ei hätää![/quote
missä sairaanhoitopiirissä? Eikös laser käy vain joillekin?
Itselläni todettiin sappikivet, mutta tällä hetkellä pärjään ruokavaliolla ja tarvittaessa otan Litalginia. Ellet pärjää hakeudu uudelleen lääkäriin. Sappikivut voivat olla tosi kovia, ja moni joutuu menemään päivystykseen. Sappirakon tulehdus tulee hoitaa sairaalassa, mene siis sinne, jos siltä tuntuu. Tulehdus on vakava asia,silloinpäivystykseen.