Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sulanutta tuotetta ei saa pakastaa uudelleen" - Kävelin kaupasta kotiin ja matka kesti n. 1 h , onko tuote niin sulanut ettei sitä saisi enää pakastaa uudelleen?

Vierailija
09.07.2016 |

Laitoin kyllä pakastimeen heti kun tulin kotiin, mutta onkohan se nyt paha kun ehti sulaa matkalla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tiedät oliko sulanut kokonaan.

Mutta kuka oikeasti ostaa pakasteita, jos tietää että edessä on tunnin kävelymatka kesällä?

Vierailija
2/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän tiedät oliko sulanut kokonaan.

Mutta kuka oikeasti ostaa pakasteita, jos tietää että edessä on tunnin kävelymatka kesällä?

No aika lötköltä vaikutti, kun avasin paketin mutta se nyt on pakastimessa ja sillä sökö. Kyseessä on siis pizzapohjat, koska en jaksa tehdä niitä itse enkä myöskään jaksanut lähteä erikseen hakemaan niitä millään nopealla kulkuvälineellä.

Kuolenkohan minä nyt kun syön niitä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakkee, palstan tietopankit

Ap

Vierailija
4/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuole. Makuun ja koostumukseen voi vaikuttaa eli käyttäisin mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
5/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuhaittaa saattaa tulla. Periaatteessa pöpöt alkaa jylläämään heti kun se sulaa ja jos jäätyy hitaasti uudelleen, voi olla mahavaivaa syödessä tiedossa.

Vierailija
6/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pakastaa vaikka sata kertaa.

Vierailija
7/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuhaittaa saattaa tulla. Periaatteessa pöpöt alkaa jylläämään heti kun se sulaa ja jos jäätyy hitaasti uudelleen, voi olla mahavaivaa syödessä tiedossa.

Alkaa siis pöpöt jylläämään jääkaapissa? Mulla ainakin säilyy voi siellä monta kuukautta.

Vierailija
8/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennemmin jaksaisin tehdä pizzapohjan itse kuin kävellä tunnin suuntaansa pakastepohjan takia...

Vierailija
9/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kuole. Ei ole suositeltavaa, koska tulee jäähilettä ja säilyvyydestä ei ole takeita, mutta ei se haittaa jos kerran sulaa, eikä tuon pitempää aikaa ole ollut ja käytät pian. 

Vierailija
10/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvitellaan, että tuotteella on esim. 7 päivää säilyvyysaikaa, niin voit pakastaa sen 6 kertaa ja ottaa joka toinen kerta pois pakastamisesta. Kuvitellaan, että se yksi päivä on mennyt umpeen siellä pakkasessa. Ei tämä sen ihmeellisempi asia ole.

Vierailija
11/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et muille syötä. Itsesi kanssa voit ottaa riskejä, mutta et voi altistaa muita mahdollisille terveyshaitoille.

Vierailija
12/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzapohja on muutenkin armollisempi tuossa. Lihaa ja kalaa ei ihan oikeasti pitäisi pakastaa ensimmäistäkään kertaa mutta varsinkaan ei toista kertaa. Niitten solurakenne vaurioituu siinä, niin ei ole hyvä. Pakastetun kalan tunnistaa heti kun se on vetistä.

Vierailija
13/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolee Tilastotieteen laitoksen mukaan keskimäärin 40 ihmistä vuodessa syötyään jo sulanutta, ja uudelleen pakastettua tuotetta. Laitoksen johtaja, prof. Vesa Keskinen muistuttaakin ihmisiä kylmäketjun säilyttämisestä matkalla kaupasta omaan kylmäsäilytystilaan. 

Vierailija
14/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennemmin jaksaisin tehdä pizzapohjan itse kuin kävellä tunnin suuntaansa pakastepohjan takia...

En mä nyt pelkkiä pakastepohjia käynyt ostamassa :D

Ap

Vierailija
15/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan et muille syötä. Itsesi kanssa voit ottaa riskejä, mutta et voi altistaa muita mahdollisille terveyshaitoille.

Tämäpä oli oikein kauniisti sanottu, av-palstalaisiin voi aina luottaa. <3

Ap