Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä aamuisin meteliä. Hermostun herkästi

Vierailija
09.07.2016 |

Tarvitsen aamuisin rauhaa ja hiljaisuutta mutta lapsiperheessä se ei ole mahdollista. Hermostun ja heti herättyä stressaan asiaa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mikään. Toiset ei osaa olla hiljaa mutta yrität olla itse huutamatta vaikka hermostuisit. Siinähän se.

Vierailija
2/4 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu-unisena ymmärrän tilanteesi. Mutta lapset pitää ääntä, sille ei voi mitään. Aamut kuitenkin rauhoittuvat lasten kasvaessa, joten ole kärsivällinen. 

Meillä niin onnekas tilanne, että mies on aamuvirkku ja hän on hoitanut aamutoimet aina (jo ennen lapsia) ja minä olen saanut herätä hitaasti. Hiljaista ei tietenkään ole kun talossa on viisi ihmistä, mutta saan olla aika rauhassa. 

Vierailija
4/4 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Olen samanlainen. Mulla auttoi 10 vuotta... Eli lapset niin isoja, etteivät enää metelöi aamuisin.

Vasta lapset pienellä ikäerolla saatuani älysin tämän ominaisuuden itsessäni. En ylipäätään kestä kovia ääniä. Olen keskimääräistä herkempi äänille, tuoksuille ja visuaalisille ärsykkeille. Ennen perheen perustamista omaa aistitulvaa pystyi säsäätelemä enkä huomannut olevani tällainen.

Yksi pika-apu on tietysti korvatulpat- niiden läpi kuulee puheen, mutta äänet vaimenee kivasti. Kovaan meteliin auttaa kuulosuojaimet. Ne tosin näyttävät mielenosoituksillisilta ja saattavat provosoida muita (meillä on välillä käytössä jos joku saa raipparin, myös lapset osaavat hakea ne kaapista ja ottaa käyttöön, jos sisarus metelöi liikaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän