Miten naiset jaksavat hoitaa lapsiaan, kun eivät näytä jaksavan hoitaa iteseäänkään?
Lihavia, plösöjä, vaatteet lähinnä jotain lökäri luokkaa, hiukset lyhyet, meikkinä suttuinen ripsari.
Jos ei jaksa yhtään panostaa itseensä, kuinka lapseen, joka sentäs on vanhempien armoilla kaikessa?
Kommentit (43)
Mua ei kiinnosta ulkonäkö ja sen hoitaminen. En meikkaa ja pukeudun lököverkkareihin ja feikkikrokseihin. Olen näillä asetuksilla onnistunut nappaamaan itselleni miehen, niin enköhän saa sen pidettyäkin.
Meikkaamisen ja muun tälläytymisen sijaan teen jotain itselleni mieluisaa hommaa. Istun vaikka hiekkalaatikolla tekemässä kakkuja.
Jos kroppa on hyvässä kondiksessa niin näyttää hyvältä vaikka ei aina jaksaisikaan meikata. Ja pitkä tukka niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se lapsihan tulee ensin, pöykiö.
Miten tuo liittyy esim tuohon ylipainoon? 😲 En ole ap, mutta jäin ihmettelemään. Onko kilot lapselle eduksi vai?
Ei ole lapselle kilot eduksi. Suosittelen lukemaan väsyneiden ihmisten kuvauksia elämästään ja vaikka googlaamaan, miten väsymys vaikuttaa painoon. Ehkä sitä kautta aukeaa.
No aukeaa juu et jos ei syö terveellisesti vaan mättää paskaa koko ajan väsyneenä ni lihoo.
Mulla on kaks lasta. Nuorin 3kk ja painan 60kg. Et nii... Ei aukea kyllä muuten.
Tiedätkö, ei kaikessa ole kyse juuri sinusta. Eikä minustakaan (en ole ylipainoinen, ja toisaalta, joku voi olla 60-kiloisena ylipainoinen, eli eipä kerro sekään mitään). Vaan siitä, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ja jossain elämäntilanteessa se laihduttaminen ja painonhallinta ei ole helppoa. Laihduttaminen ei ole muutenkaan helppoa, jos olisi, ei olisi ylipainoisiakaan. Mun mielestä on kurjaa paukutella omia henkseleitään ja kehuskella itseään toisten ihmisten kustannuksella.
Niin että läski on normia? Okei. Oletetaan näin. (Elämäntilanne ei lihota, vaan elintavat. Ihmiset on erilaisia. Jotku tyhmiä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se lapsihan tulee ensin, pöykiö.
Miten tuo liittyy esim tuohon ylipainoon? 😲 En ole ap, mutta jäin ihmettelemään. Onko kilot lapselle eduksi vai?
Ei ole lapselle kilot eduksi. Suosittelen lukemaan väsyneiden ihmisten kuvauksia elämästään ja vaikka googlaamaan, miten väsymys vaikuttaa painoon. Ehkä sitä kautta aukeaa.
No aukeaa juu et jos ei syö terveellisesti vaan mättää paskaa koko ajan väsyneenä ni lihoo.
Mulla on kaks lasta. Nuorin 3kk ja painan 60kg. Et nii... Ei aukea kyllä muuten.
Tiedätkö, ei kaikessa ole kyse juuri sinusta. Eikä minustakaan (en ole ylipainoinen, ja toisaalta, joku voi olla 60-kiloisena ylipainoinen, eli eipä kerro sekään mitään). Vaan siitä, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ja jossain elämäntilanteessa se laihduttaminen ja painonhallinta ei ole helppoa. Laihduttaminen ei ole muutenkaan helppoa, jos olisi, ei olisi ylipainoisiakaan. Mun mielestä on kurjaa paukutella omia henkseleitään ja kehuskella itseään toisten ihmisten kustannuksella.
Jos laihduttaminen olisi helppoa ei olisi ylipainoisia? Jos ihmiset osaisivat syödä oikein niin ei olisi ylipainoisia.
Ajatusmaailmasi kuullostaa painavalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillani on onneksi isäkin.
Sitä suuremalla syyllä on aikaa panostaa itseensä. Lapset saavat einesruokaa, heidät istutetaan tv -eteen, ja ulkoilu ulottuu kauppareissulla puistoon. Ennen oli tusina lapsia ja tehtii raskasta kotityötä käsin tiskauksineneen, kannettiin vedet, pestiin pyykit käsin, Mutta naiset oli hoikkia, hiukset kauniisti, pukeuduttiin mekkoon. Mikä nykyäitejä väsyttää?
Lasten isä on loistava kokki ja osaa hän lapset ulkoiluttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremalla syyllä on aikaa panostaa itseensä. Lapset saavat einesruokaa, heidät istutetaan tv -eteen, ja ulkoilu ulottuu kauppareissulla puistoon. Ennen oli tusina lapsia ja tehtii raskasta kotityötä käsin tiskauksineneen, kannettiin vedet, pestiin pyykit käsin, Mutta naiset oli hoikkia, hiukset kauniisti, pukeuduttiin mekkoon. Mikä nykyäitejä väsyttää?
Miten niin ennen oli toisin? :D ja toisekseen, naiset käy yleensä töissä kuten miehetkin, ei kaikki naiset ole kotiäitejä.
No eipä nuo suomalaiset miehetkään kovin paljon parempia ole. Ylipainoisia, huonokuntoisia ja pukeutuvat rumasti.
Kyllä minäkin tykkäsin laittautua vielä silloin laittautuminen oli kaunistautumista. Myöhemmin sain aikuisiän aknen johon olen kokeillut kaikki lääkkeet/ kosmetiikat / ruokavaliot mutta ei. Meikkaamisesta tuli finnien peittelyä ja arvet ovat jo sen verran pahat ettei tätä koskaan tästä kauniiksi saa. Ulkonäkö asiat on täytynyt jättää. Minua ei itseasiassa kiinnosta enää, ei kiinnosta värjätä / laittaa tukkaa kun ei se kaunis tukka tätä naamaa kaunista. Vaatteista puhumattakaan.
Mutta olen minä ollut kaunis, löytänyt komean miehen ja saanut kauniita lapsia. Nyt on minun lasten vuoro olla kauniita ja niitä tykkää laittaa ja ostella ihania juttuja.
Jos jää vauvakiloja niin kannattaa pian päästä niistä eroon ettei jämähdä vyötäisille. Monta kaunista naista nähnyt jotka eivät välittäneet.
Itsellä ei ollut isoa urakkaa, mutta tuntuuhan miehen katse hyvältä. Varsinkin kun vauvakin niin pieni. Mutta onneksi oletetaan että nainen räjähtää! Oma mies ihan ihmeissään miksi paluduin niin pian mittoihin. Seksikin luistaa. Joten loistava masennuksentorjuntaa samalla 😊
PIIS.
Vierailija kirjoitti:
No eipä nuo suomalaiset miehetkään kovin paljon parempia ole. Ylipainoisia, huonokuntoisia ja pukeutuvat rumasti.
Mitä? Valitse miehesi paremmin 😁 Jokainen ottaa omantasoisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta pieni, tuo kuvailemasi "vanha hyvä aika" ei täysin pidä paikkansa. Minun sukuni on maalta, aamusta iltaan oltiin navetassa ja perunapellolla. Kerran viikkoon käytiin pesulla navetassa joka oli talon ainoa paikka jonne tuli vesi. Kädet oli täynnä känsiä ja hampaat mustana reikiä - myöhemmin amalgaamia. Kaikki lapset ei selviytynyt arjesta hengissä edes - ja naiset oli silti lihavia eikä hiuksia oltu taitettu, mitä nyt se navetta huivi kiedottu päähän.
Näen välillä kauniita meikattuja hoikkia nuoria äitejä. Pikkulapsetkin puettu kauniisti. Haluan olla samanlainen mutsi kun lapsen saan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin tykkäsin laittautua vielä silloin laittautuminen oli kaunistautumista. Myöhemmin sain aikuisiän aknen johon olen kokeillut kaikki lääkkeet/ kosmetiikat / ruokavaliot mutta ei. Meikkaamisesta tuli finnien peittelyä ja arvet ovat jo sen verran pahat ettei tätä koskaan tästä kauniiksi saa. Ulkonäkö asiat on täytynyt jättää. Minua ei itseasiassa kiinnosta enää, ei kiinnosta värjätä / laittaa tukkaa kun ei se kaunis tukka tätä naamaa kaunista. Vaatteista puhumattakaan.
Mutta olen minä ollut kaunis, löytänyt komean miehen ja saanut kauniita lapsia. Nyt on minun lasten vuoro olla kauniita ja niitä tykkää laittaa ja ostella ihania juttuja.
Mitäääää??? Älä menetä toivoo. Jos et pysty pelastaa naamaa ni pelasta ees hiukset ja vaatteillaki saa pal aikaseks. Ihme tekstii!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei yhden-kahden lapsen hoitaminen voi olla niin raskasta, ettei edes puoltatuntia voi uhrata oman itsensä hoitamiseen päivässä.
No ei olekaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah mitä puppua.
Oletko nähnyt vanhoja valokuvia, miten vanhoilta ihmiset alkoivat näyttää jo 4-kymppisinä? Tietysti piti valokuvaan laittaa itsensä niin siistiksi kuin pystyi. Mutta kyllä 6-kymppiset näyttivät hyvinnpaljon vanhemmilta kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäääää??? Älä menetä toivoo. Jos et pysty pelastaa naamaa ni pelasta ees hiukset ja vaatteillaki saa pal aikaseks. Ihme tekstii!!!
Se on aika pahaa jälkeä mitä tuollainen vaikea hormoniperäinen akne saa aikaan. Ei kerta kaikkiaan viihdy peilin edessä. Mutta lihava en ole, tykkään liikkua ja lenkkeillä ihan jo sillä että itselle tulee hyvä olo. Mutta vaateostoksilla en ole käynyt ainakaan 7 vuoteen. :D Eiii, ulkonäköjutut ei ole enää mua varten.
Miksi teitä kiinnostaa miltä muut ihmiset näyttävät?? Sehän on jokaisen oma asia. Jokanen näyttää siltä mikä tuntuu ittestä hyvältä. Jos jonkun ulkonäöstä ahdistuu niin että pitää vauvapalstalle alkaa purkautumaan niin miten pystytte ylipäätään käymään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Minä jaksan kyllä pukea lapseni 3v ja 5v jakkupukuun, korkokenkiin. Tytöillä on hiusten pidennykset, ja hiuksia laitetaan vähintään tunti. Lisäksi lapset tietenkin meikataan kaikkien sääntöjen mukaan. Kynnet ovat pitkät ja lakatut. Että minä panostan lapsiini, ihan samalla tavalla kuin panostan itseenikin. Meillä ei tietenkään kukaan leiki varsinkaan ulkoleikkejä. On ihan hirveää katsottavaa, kun naapurin mammakin tekee kaikenlaisia metsäretkiä, uimarantareissuja ( kastelee hiukset, sukeltaa, seisoo käsillään vedessä), juoksee hippaa, kirkkistä yms. ja pukeutuu juurikin läkäreihin, lenkkareihin tai jopa kumisaappaisiin.
No ei kai se itsensä laittaminen ja panostaminen tarkoita, ettei voi uida ja kastella hiuksia! Itsellänikin on ne hiusten pidennykset - hui kamalaa! - ja ihan normaalisti käydään uimassa ja lasten kanssa riehutaan. Metsäreissutkin onnistuu! Ja juokseminen. Se, että aamulla laittaa hiukset ja kivan meikin, sekä pukeutuu nätisti, ei todellakaan tarkoita noita asioita. Ihan järjettömiä ennakkoluuloja!