Kampaajat ja kosmetologit!
Voisitteko kertoa jotakin koulutuksestanne ja sen sisällöstä? Minkälaiset pääsykokeet koulutukseen oli vai oliko niitä? Kuinka paljon työharjoitteluja, minkälaisissa paikoissa? Minkälaisia tenttejä? Oliko kaikenkaikkiaan helppo vai vaikea tutkinto?
T. Alasta kiinnostunut
Kommentit (7)
Mun tyttö valmistui keväällä parturi-kampaajaksi. Ei ollut pääsykokeita, vaan todistuksella pääsi kouluun (tai ei oikeasti päässyt kuin mutkien kautta, mutta pääsi kuitenkin). Koulussa harjoiteltiin paljon ja ihan oikeilla asiakkailla sai harjoitella. Alkuun oli opettaja neuvomassa ja tarvittaessa opelta sai aina kysyä.Työssäoppimisjaksoja oli paljon ja ne paikat piti itse etsiä. Mun tyttö pääsi aina samaan kampaamoon opettelemaan. Koulussaa oli myös ainakin viestintää, matikkaa, englantia ja maskeerauksen ja meikkaamisen opiskeluakin. Muuta en osaa vastata.
Eikö linjalla ole oikeasti yhtään kauneusalan ammattilaisia? Höh. Minkä alan ihmisiä täällä sitten on? Taidankin laittaa gallupin pystyyn seuraavaksi.
Ap
En ole kumpikaan, mutta meikkaaja-maskeeraaja kylläkin.
Kävin yksityisen koulun, n vuoden pituisen. Alkuun oli haastattelu jossa kyseltiin kaikennäköistä alasta ja piti tehdä väritys/piirtojuttuja paperille.
Työharjoittelu oli parin viikon mittainen kauneusosastolla Sokoksella. Lisäksi tuli teatteriprokkiksia mihin sai osallistua ja kartoittaa osaamistaan.
Käytiin todella tarkasti asiat läpi, hyvin vähän teoriaa ja 90% tekemistä. Hinta oli n. 3500 johon kuului opetus, kokonainen meikki-maskipakki jossa kaikki tarvittavat kamat. Ajalta sai myös opintotukea.
Up