Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halunnut aina lapsia, mutta nyt...

Vierailija
08.07.2016 |

Useampi raskaustesti nyt plussattu ja no raskaanahan sitä ollaan. Olen aina halunnut lapsia, mutta silti mietityttää. Elämäntilannekki sallisi lapsen, mutta päässä jokin jarruttelee...

Olen vasta 23v ja miesystäväni 26v. Kihloissa ollaan ja seurustelua takana 6 vuotta. Suhde on vakaa ja hyvällä pohjalla. Molemmilla on yliopistokoulutus (minä juuri valmistunut, suoritin lukion kahdessa vuodessa, jos joku miettii miten jo nyt) ja vakituiset työsuhteet ja työllisyysnäkymät tulevaisuuttakin ajatellen erinomaiset. Asumme yhdessä hyvällä alueella, täällä lapsenkin olisi hyvä kasvaa.

Lapsista on puhuttu aikaisemmin ja niiden hankinta on ollut jokseenkin itsestäänselvyys meille. Kumpikin ollaan lapsirakkaita ja isossa perheessä kasvettu. Miehelle en ole raskaudesta vielä puhunut, meillä on ehkäisynä kapseli joten siksi raskaus tuntuukin lievästi ilmaistuna shokilta. Varsinkin kun mahdollisuudet tähän liki olemattomat.

Tässä olen nyt itsekseni miettinyt, että miksi on niin kamalan vaikea istua alas ja kertoa miehelle? Elämäntilanne ja suhde tosissaan kunnossa ja lapsia halutaan. Olen ehkä jopa hieman peloissani omasta reaktiostani (enkä ole edes varma miten reagoin, tuntuu vaan niin "sumuiselta"). Niin ja kovin nuorihan olen, tiedä sitten liittyisikö siihenkin...

Onko täällä muita joilla raskaus ollut periaatteessa aina toiveena, mutta sitten ku se tapahtuu ei olekaan enää varma. Olen lievästi ilmaistuna täysin pihalla :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullapa menee elämä putkeen. Tuo on juuri se polku, mitä kaikki haluaisivat. Tai no, suurin osa. On koulutus, vakityö ja kiva mies. Nyt lapsikin.

Riippuu niin ihmisestä. Minulle tuo olisi ihan kammottavaa ja olen sinua kuitenkin 15 vuotta vanhempi. Sun pitää nyt vain miettiä mitä juuri sinä haluat. Älä mieti yhteiskunnan paineita tai sitä, miten kuuluisi elää. Mieti mitä sydämeltäsi todella haluat.

Toivon, että se tulee tapahtumaan mikä sinulle on parhaimmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi