Onko pakko tunkea niiden koirien kanssa samaan hissiin?!
Asun talossa jossa muutamalla asukkaalla on koira. Ymmärrän kyllä, että niiden kanssa ei voida kulkea monta kerrosta portaita pitkin, mutta onko ihan pakko tulla samaan aikaan mun kanssa hissiin? Eikö voi edes kysyä, että onko se ok? Minulla on allergiaa ja ei ole kiva, että tungetaan siihen samaan pieneen hissiin yhtäaikaa. Nytkin oli kaksi mäyräkoiraa nuuskimassa mun ruokakassia!
Kommentit (54)
Ja ei, minä en kävele viittä kerrosta painavien kassien kanssa. Teen fyysistä työtä muutenkin.
No et sitten voinut sanoa että olet allerginen?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä etteivät sniffaa muita kassei!
Sun kannattais välillä pestä omas. Pidä taukoa sieltä ylilaudalta ja Riemurasiasta.
Voithan Sinä pyytää, että koirat eivät tule hissiin yhtä aikaa. Ihmisille voi puhua ;) ja aika moni kyllä ymmärtää pyynnöstä olla tulematta.
Hän voi itse sanoa kun näkee koirien lähestyvän että "menkää te ensin."
Meidänkin talossa on joitain jotka tykkäävät kun osutaan samaan hissiin koiran kanssa, joitain ei kiinnosta ja jotkut just sanoo että voidaan mennä ensin.
Elämä on. Valita voi myös itse, onko sun pakko asua siellä ellet kestä? Tai mitä jos avaisit suusi ja pyytäisit etteivät tule samaan aikaan.
Itse olen TODELLA allerginen kalalle, saatan saada rappukäytävässä oireita hajusta, mutta voinko kieltää ketään valmistamasta kalaa kotonaan? Niin, en voi. Meidän on vain sopeuduttava.
Koira ja kerrostaloasunto :D Voiko enää surkuhupaisampaa olla. Tai no surullistahan se. Pitäisi luokitella eläinrääkkäykseksi.
Mun lapsi(3v.) pelkää ihan kuollakseen kaikkia koiria koosta riippumatta. Yleensä pelko pysyy hallinnassa, jos katsellaan kauempaa ja lapsi saa lähestyä koiraa halutessaan omaan tahtiinsa. Tällä systeemillä ollaan päästy jo ihan hyvään tilanteeseen ja pelko oli jo vähän laantunut. Kunnes viime viikolla samaan hissiin änkesi keski-ikäinen nainen chi hua huansa kanssa. Lapsi kiipesi paniikissa syliini, kun säikähti yhtäkkiä pieneen tilaan tullutta koiraa. Koira alkoi räksyttämään ja omistaja raakkumaan lapselleni, ettei tätä koiraa tarvitse pelätä ja lapseni on ihan typerä. Sitten otti vielä koiran syliinsä ja tunki muriseva otuksen ihan lapseni naamalle ja selitti: "katso nyt, tämä on ihan kiltti". Olin niin tyrmistynyt, etten sanonut mitään. Onneksi ei asuta kyseisen naisen kanssa samassa talossa vaan olimme vain menossa kylään samaan taloon. Tämän tapauksen jälkeen kaikki aiemmin saatu kehitys koirapelosta pääsemiseen on ollut tiessään. Onneksi ihan kaikki koiranomistajat ei ole yhtä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Asun talossa jossa muutamalla asukkaalla on koira. Ymmärrän kyllä, että niiden kanssa ei voida kulkea monta kerrosta portaita pitkin, mutta onko ihan pakko tulla samaan aikaan mun kanssa hissiin? Eikö voi edes kysyä, että onko se ok? Minulla on allergiaa ja ei ole kiva, että tungetaan siihen samaan pieneen hissiin yhtäaikaa. Nytkin oli kaksi mäyräkoiraa nuuskimassa mun ruokakassia!
Olisko sellainen mitään, että sanot ystävällisesti koiran omistajalle olevasi allerginen ja jäät sen vuoksi odottamaan "seuraavaa" hissiä? Jos koiran omistajalla on älyä päässä (ja on tullut odottamaan hissiä sinun jälkeesi), niin toki hän tarjoutuu itse jäämään hissistä pois.
No, ilmoita asiallisesti, että oot allerginen tai päästät ne ensin. Ei se hissi ny ikuisuuksia kestä kulkea. Meiän talossa yx mies sanoo aina, jos satutaan yhtäaikaa hissiä,odottamaan että menkää te vaan, hän "tilaa" sitten seuraavan. Hänellä on sellainen pieni rekku, mistä ei kyllä mitään haittaa olis.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin talossa on joitain jotka tykkäävät kun osutaan samaan hissiin koiran kanssa, joitain ei kiinnosta ja jotkut just sanoo että voidaan mennä ensin.
Ai pitää sun korkeuden karvaperseet päästää ensin vaikka toinen kantaa esim raskaita kauppakasseja. Se menee hissillä ensin joka siinä ensin on ja toinen jää odottamaan.
Minä en ole allerginen, mutta kieltämättä järkkyä jos hissiin tulee iso sateessa kastunut kuolaava koira, joka on juuri käynyt paskalla ja peräaukko tuoksahtaa toimenpiteen jäljiltä. Istahtaa tietysti niin, että persereiän haju saadaan hissin lattiaan sulostuttamaan loppupäivän hissinkäyttäjiä.
Koirilla on useimmiten ihana luonne, mutta nämä ulkoiset puutteet...olen herkkä hajuille ja alan voida pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pitää sun korkeuden karvaperseet päästää ensin vaikka toinen kantaa esim raskaita kauppakasseja. Se menee hissillä ensin joka siinä ensin on ja toinen jää odottamaan.
Ei kun sillä hissillä menee ensin se, jolla ei ole mitään ongelmaa sen suhteen kuka siellä hississä hänen kanssaan matkustaa. Valikoivat odottaa seuraavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais välillä pestä omas. Pidä taukoa sieltä ylilaudalta ja Riemurasiasta.
Ei kande, jemmaa kunnon löyhkää. Sit kun saan sut lähikuppilasta iskettyä niin laitan sut sniffaa mun juustosii kassei! I bet u like
#1, number one, uno, eins
Kun muistaisimme, että muut ihmiset eivät välttämättä rakasta sitä meidän ihanaa koiraamme, niin pärjättäisiin paremmin. Tottakai märkä koira haisee. Ja ennen pesua ulkonakäynnin jälkeen voi myös haista kakalle jos on karvoihin sattunut tarttumaan. Me joilla on koiria/on ollut koiria, ymmärrämme asian mutta jotkut eivät sitä voi ymmärtää. Jotkut pelkäävät koiria, joten kysykää ensin voiko tulla samaan hissiin vai jäättekö koiran kanssa odottamaan seuraavaa kuormausta.
Voi sanoa "Anteeksi, voinko mennä ensin hissillä, koska olen allerginen koirille". Luultavasti koiranomistaja muistaa sen seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, minä en kävele viittä kerrosta painavien kassien kanssa. Teen fyysistä työtä muutenkin.
Jokaikinen kertako sinulla on painavia kasseja mukana hississä? Mitä sinä mukanasi jatkuvasti raahaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena...
Pointti taisi kumminkin tuossa olla, että on tylyä - ja koska asia sinulle on ongelma, niin ilmeisesti et itse kykene niin sanomaan naapureillesi - sanoa, että "älkää tulko koiran kanssa samaan hissiin, olen vaikeasti koira-allerginen.
On sosiaalisesri helpompaa ilmaista omat rajoitteensa väistymällä: "otan eri hissin, kun mulla on paha koira-allergia". Fiksu koiranomistaja tietenkin sanoo siihen, että "ei kun totta kai sä otat tuon hissin, kun sen tilasitkin, mä odotan vuoroani". Ja muistaa jatkossa, että sinun kanssasi ei kannata tulla samaan hissiin koirien kanssa tai ilman koiria (jos sun allergia on noin vaikea, et varmaan kestä koirapölyn peittämää koiranomistajaakaan).
Koirat on kuvottavia. Ajan kyllä taatusti ne samasta hissistä ulos, yök.