Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani tyttärestäni

Vierailija
08.07.2016 |

Minulla on 19-vuotias tytär, joka tässä vielä kotona asustelee, kun opiskelee paikkakunnalla. Ongelma on rakasta tyttöäni kohtaan kasvanut huoli. Kuulen usein, kun hän itkee yksin huoneessaan ja manaa miksi hän on niin ruma. Olen tyrmistynyt tavasta kuinka hän puhuu itsestään! Hän on todella kaunis, sisältä, että ulkoa, hänellä on paljon ystäviä ja hyvä poikaystävä jotka sanovat samaa, mutta hän ei tahdo uskoa sitä, vaikka kuka sitä hänelle jankuttaisi. Työkaverinikin kehuivat minulle kerran, että tyttäreni on nätti kuin nukke. Tuntuu kamalalta tietää, että hän inhoaa itseään. Hänen mielestään hänen ulkonäössään kaikki on pielessä, ei mitään hyvää. Kuulin kuinka hän puhui kerran ystävälleen puhelimessa ja sanoi jotain sen suuntaista, että, jos hänen poikaystävälleen joku kauniimpi näyttäisi vihreää valoa niin jätkä jättäisi hänet muka sillä sekunilla. Tämähän oli jo minun mielestäni ennenkuulumatonta! Näen ja tiedän miten kyseinen poikaystävä rakastaa häntä enemmän kuin mitään, mutta tyttöni ei usko. Hän vihaa ulkonäköään, hän rupesi kerran kaupungilla ollessamme itkemään kesken kaiken, kun vastaan tuli ikäisensä tyttö, joka oli ulkoisesti kuulemma "kaikkea, mitä hän haluaisi olla", muttei koskaan voi. Hän on hyvin pinnallinen ja kriittinen itseään kohtaan. Mihinkään ei voi mennä ilman sitä pakkeli kerrosta, jota väsätään parisen tuntia.

Olen myös hiljattain huolestunut hänen syömisestään. Hän on vähentänyt syömistä huomattavasti, eikä syö enää edes pikkiriikkistä suklaan palaa, jota hänelle tarjotaan. Ennen olisi ottanut sen mukisematta. Hänen ruokamääränsä on todella vähäistä, lisäksi hän on alkanut käymään juoksulenkeillä. Sairastumisen merkki? Hänen ei todellakaan tarvitse laihtua, hän on pituutensa nähden juuri hyvän painoinen, muutama kilo lisääkin voisi olla, mutta ei missään tapauksessa vähempää, alipainoiseksi tulisi.

Tämä on niin sydäntä raastavaa! Olen yrittänyt puhua hänelle, mutta hän kiertää puheenaiheen ja aloittaa uuden aiheen! Välttelee aihetta, ei vastaa, kun kysyn. Auttakaa!

On tämä nykymaailma niin kauhea. Media tyrkyttää vain tiettyä kehonkuvaa ja toitottaa harva se päivä millainen ei saa olla ja millainen täytyy olla ja plaaplaaplaa. Ihan kauhistuttaa ajatella niitä nuoria teini tyttöjäkin ja miksei nuorempiakin tai jopa poikia/miehiä. Kauheat ulkonäköpaineet luodaan ihmisille. On tämä niin perseestä sanon minä! Ei mun nuoruudessani ollu mitään tällaista sontaa! Ihmiset sai olla sellaisia kuin olivat. Nykymaailma myrkyttää ihmisten mielet. Eikö joku voisi laittaa tälle sairaalle hulluudelle loppua!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ketju täynnä superkasvattajia.

Hyvä jos teidän lapsenne ovat ongelmattomia , ai niin eihän teillä lapsia olekaan.

Lapsettomat ovatkin usein niitä pätevimpiä.

Mutta aplle sanoisin että vie tyttö lääkäriin tai psykologille.

Voi olla ettei halua lähteä mutta nyt on oltava sinnikäs.

Vierailija
22/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuollainen mutta mietityttää sekin miten kukaan jaksaa noin paljon ajatella omaa ulkonäköään..ja porata jos vastaan tulee kauniimpi tyyppi?! Jotenkin sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on ottanut sen kaiken ulkoonäköönsä kohdistuneen kehun ja huomion ja ymmärtänyt sen niin,mettä ulkonäkö on se,illä on väliä. Nyt se ei ole täydellinen, ei koskaan voi olla täydellinen eikä varsinkaan voi pysyä sellaisena. Olisi varmasti kannattanut jo lapsena kiinnittää huomiota joihinkin vähemmän fyysisiin ominaisuuksiin, taitoihin, sitkeyteen, päättäväisyyteen, oppimishaluun jne. ja kehua ja kannustaa pitämään niitä itsetuntonsa pohjana.

No, ei se myöhäistä nytkään ole, vaikka toki vaikeampaa. Siitä vaan rakentamaan muulle kuin ulkonäölle perustuvaa itsetuntoa ja itsetuntemusta!

Vierailija
24/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tyttärelläsi on mies.

Vierailija
25/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap.Jokaisella nuorella on paineita ulkonäöstään.Tilanne paranee kun teinihuurut vähenee ja itsetunto kasvaa.Kohta et enää välitä oikeastaan yhtään,mitä mieltä ihmiset susta ovat.Ja se poikakaveri vaihtuu jos vaihtuu,ei siihen ulkonäkö vaikuta.Sydänsurut kuuluu elämään.Turha sulle on mitään sanoa jos et usko mitä ihmiset sanoo,mut se kuuluu tuohon ikään.

Toiseksi miksi esiinnyt äitinäsi?

Olet varmasti kaunis nuori nainen jolla elämä edessä!

Älä tuhlaa sitä miettimällä tuollaista kuraa!!!

T.31 vee äiti ja vaimo,joka tuhlasi nuoruutensa tuollaiseen.

Ps.arvaa vaikuttaako enää nykyään mitään?

30-> nainen on hehkeimmillään,kaunis ja itsetunto jo kohdillaan..;)

Vierailija
26/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas ketju täynnä superkasvattajia.

Hyvä jos teidän lapsenne ovat ongelmattomia , ai niin eihän teillä lapsia olekaan.

Lapsettomat ovatkin usein niitä pätevimpiä.

Mutta aplle sanoisin että vie tyttö lääkäriin tai psykologille.

Voi olla ettei halua lähteä mutta nyt on oltava sinnikäs.

En ole superkasvattaja, vaan itse nuorena anoreksiavaiheen kokenut. Kyllä se ihan kotoa lähti, vaikka media antoikin eväitä laihduttaa, mutta se, miten minua oli kohdeltu kotona oli kyllä juurisyy anoreksian puhkeamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi