Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin pillerit - seksuaalinen kiinnostus miestä kohtaan katosi?!

Vierailija
06.07.2016 |

Parisuhteessa on kaikki kohdallaan, kaikki on oikeastaan lähes täydellistä. On läheisyyttä, hellyyttä, seksiä, huumoria ja luottamusta. Mutta omat varsinaiset seksihaluni katosivat pillerien aloittamisen myötä n. puolisen vuotta sitten. Seksi on edelleen mukavaa, mutta en itse sitä varsinaisesti enää kaipaa. menen vain miehen mukana.

Pillereiden aloittamiseen asti kaiken muun ihanan ohella oli ihan eläimellinen vetovoima miestä kohtaan. En ollut aiemmin sellaista kokenut ja sama fiilis jatkui melkein kolme vuotta (eli ei ollut pelkkää alkuhuumaa). Tämän vetovoiman loppu tuli ihan selkeästi pillerien aloituksen jälkeen parissa viikossa. Seksi ei tunnu mitenkään epämieluiselta vaan ryhdyn siihen kyllä aina ihan mielelläni, mutta se veto katosi. Nyt pidän seksistä ehkä ennen kaikkea läheisyyden vuoksi, kiihko puuttuu minulta.

Seksi on edelleen hyvää ja harrastamme sitä nyt pillerien jälkeen ehkä aiempaa useammin, sillä mies tekee selvästi enemmän aloitteita. Hän on todella tyytyväinen nykytilanteeseen ja kondomittomaan elämään. Myös äärimmäisen kivuliaat ja pitkät sekä runsaat kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois, mikä on parantanut ihan uskomattoman paljon elämänlaatuani. Myös migreenikohtaukset ovat jääneet toistaiseksi pois pillerien aloittamisen jälkeen, joskin se saattaa olla puhdasta sattumaa, eikä sivuvaikutusta.

Mitä mieltä olette? Onko sen vetovoiman kaipaaminen syy lopettaa pillerien käyttö, kun muuten ne sopivar niin hyvin ja muita ehkäisyratkaisuja ei tunnu olevan? Muuttuuko täydellinen suhde omasta puolestani vain kaverilliseksi kumppanuudeksi, kun totun tähän "vetovoimattomuuteen"? Tämä suhde on ehdottomasti sellainen, että haluan sen kestävän koko ikäni. En voi kuvitella parempaa kumppania.

Migreenin vuoksi harva ehkäisy sopii minulle. Muut minipillerit on myös kokeiltu, mutta ne eivät sopineet. Kuparikierukka tuskin sopii minulle kuukautisongelmien vuoksi. Olemme hiukan alle kolmekymppisiä ja lasten hankinta on vasta pidemmällä tulevaisuudessa, joten pysyvätkään ehkäisykeinot eivät meille sovi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä suotta ehkäisypillereiksi kutsuta.

Vierailija
2/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelvollinen syy lopettaa pillerit on mikä tahansa. Jos haluaa lopettaa, niin lopettaa. Sitä ei voi varmasti tietää, palaako intohimo. Mutta jaksatko tuota kyllästymättä vähintään seuraavat viisi vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit aiheuttaa tota. Toisilla vaikutus isompi kuin toisilla. Kondomi on ihan oikeasti hyvä keino, niitä on ohuita ja nystyllisiä molempien "kivaa" lisäämään.

Vierailija
4/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pillerit vei kyllä tehokkaasti kaikki halutkin.

Vierailija
5/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVRA? NuvaRing? Mirena? Viimeksi mainittu kun on paikallinen niin voisi sopia paremmin kuin pillerit. Itselläni ainakin kävi niin. Kannattaa kokeilla

Vierailija
6/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt itse punnita mikä on tärkeintä. Halut vai muut luettelemasi asiat. Kukaan muu ei sitä pysty sulle kertomaan.

Hormonikierukka muuten usein auttaa menkkaongelmiin, eli kysy nyt lääkäriltä ainakin mielipidettä ennen kuin teilaat ajatuksen siitä. Ja sen saa myös pois, jos ei ole hyvä.

Vierailija
7/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä väliä. Ei naisen sitä seksiä kuulukaan himoita. Ole kiitollinen, ajattele ennemmin parantuneesi ja muuttuneesi normaaliksi naiseksi.

Vierailija
8/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit, nuvaring, hormonaalinen ehkäisy, kaikki veivät halut ihan täysin. Ja lihottivat. Sterilointini myötä sain hormonaalisen ehkäisyn pois pari vuotta sitten ja halut paukahtivat päälle kuin jyrä. Painoni lähti myös laskemaan vaikka en tehnyt yhtään mitään muutoksia elämäntavoissani, ylimääräiset 10 kg lähti puolessa vuodessa. Kannattaa siis todellakin miettiä muita ehkäisytapoja kuin hormonaalista.

Vierailija
9/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hormonaaliset itselle sopivat on kokeiltu (ellei tässä nyt vuoden sisään ole tullut ihan uusia vaihtoehtoja, joista en tiedä).

Tämä on ehkä typerä pelko hyvässä suhteessa, mutta pelkään kuitenkin että kondomin kanssa mies kyllästyy seksiimme ja alkaa vähitellen kaivata parempaa seksiä jonkun muun kanssa. Hän on ollut paljon tyytyväisempi seksiimme ilman sitä ja maininnut lukuisat kerrat, miten ihanaa nyt on. 

Aiheesta on tosi vaikea puhua miehen kanssa, sillä hän ei varmaan ole aavistanut yhtään mitään ja luulen, että asian "salailu" loukkaisi häntä. Normaalisti puhumme kaikesta tosi avoimesti, mutta jostain syystä jätin sivuvaikutuksen huomattuani sanomatta. Nyt tuntuu myöhäiseltä sanoa ja mies saattaisi helposti tulkita, että olen esittänyt seksin kiinnostavan, vaikkei se totuus olisikaan. 

Päätös on tietysti minun, mutta kuulen mielelläni ajatuksia siitä miten muut toimisivat tilanteessani ja muiden kokemuksia vastaavista tilanteista. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi