Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silarit on psyykkinen sairaus

05.07.2016 |

Pakko ottaa nyt erillisellä keskustelulla kantaa silareihin.

On kyllä jotenkin huvittavaa, mutta samalla surullista, että osa laitattaa muovitissit, jotta "voisi hyvin" itsensä kanssa. Miten itsensä voi tuntea naiseksi, kun tietää kantavansa muovipalleroita? Yleensä feikit vielä erottaa aika helposti.

Ja tämä muutos tehdään miehiä varten. Eikun... siis itseään! Jep jep, itsensä vuoksi se tehdään. Se ei johdu ollenkaan itsensä vertaamisesta muihin :D ...kuvitelmasta, että sitten on seksikäs muiden silmissä. Ihminenhän muodostaa itsestään mielipiteen omien uskomusten perusteella: tarkkailemalla ympäristöä, mediaa, vuorovaikuttamalla ja vertaamalla itseään muihin.

Ymmärrän, että osa laihduttaa ja treenaa, koska haluaa voida terveydellisistä syistä hyvin. Mutta tissien koolla ei ole mitään yhteyttä terveyteen!

Ok, ehkä henkiseen terveyteen. Mutta ratkaisu "riippuvuuteen" ei ole leikkaus, vaan psykologi/psykiatri. Jos ihminen tekee itselleen ongelman rinnoista, niin silloin kyse on muusta sisäisestä ongelmasta.

Luulen, että moni silarit ottanut lähentelee narsistin määritelmää. Ei tietenkään kaikki. Näen, että yhteistä näille ihmisille on halu olla kaikkivoipainen. Eli leikkauttaa itsensä paremmin vastaamaan käsitystä "täydellisestä".
Sitten tulee seuraava paranneltava kohta jne.

Ja miksi tämä tehdään? "Itseä varten". Miksi? Todellisuudessa muita varten. Miksi? Koska halutaan saada ihailua. Miksi? Koska uskotaan, että ulkoapäin tuleva ihailu korjaa oman riittämättömyyden tunteen. Miksi? Koska media uskottelee niin. Miksi? Koska siten liike-elämä pyörii - ihmisten mielen manipuloinnilla.

Itsensä leikkely ei kuitenkaan ole mikään kevyt muoti-ilmiö. Siksi mielestäni silarit / kauneuskirurgia on merkki vakavasta psyykkisestä sairaudesta. (Poikkeuksena vakavat sairaudet / tapaturmat, jolloin pyritään alkutilanteeseen.)

Tärkeintä olisi taito hyväksyä itsensä, nähdä itsensä riittävänä ja kauniina. Saa olla erittäin onnellinen, jos on fyysisesti terve ja on läheisiä ihmisiä. Siitä se onnellisuus lähtee.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulan kantaan! Eräs ex kaverini otti silarit. Hän oli erittäin epävarma. Katsoi aina kateellisesti minua ollessamme kaksin, ei voinut olla huomaamatta ja vaivaantumatta.

Minulla normaalit B/C-kupit ja häntä oli haukuttu laudaksi teinistä asti. Hänen kasvatuksessa on myös ollut jotakin mätää. Varsinkin äiti marmatti jatkuvasti hälle, kun taas ihaili hänen sisarustaan.

Hänellä tuli varmasti riittämätön olo.

Hän haki minulta varmuutta olla ihailemansa ihminen. Hän oli matkija ja feikki. Ihan kaikessa.

En ymmärtänyt hänen käytöstä, sillä hänellä oli mielestäni paremmat valmiudet hankkia kaikki sama mitä minullakin. Tätä hokiessani, hän sitten ymmärsi löytää ainakin osittaisen onnen itse. Tämä koski vain materiaa ympärillä.

Kun hän oli epävarma, hän tuli aina luokseni hakemaan rohkaisua olla jotakin muuta kuin minä piti itseään.

Kehuin ja kehuin ja ....väsyin.

Oli uuvuttavaa, kun hän ramppasi luokseni vain hakemaan nostoa, uskallusta.

Lopetin kaveruussuhteen, kun hänellä oli luonteessa enemmän mätää kuin hyvyyttä. Hän oli äärimmäisen mustasukkainen (kyttäsi ((nyk.ex-))miehensä fb:t, vaikka mies viereisessä huoneessa, seuraili töissä yms) ahdistui suunnattomasti, kun mies halusi omaa aikaa yksin. Mies ei saanut puhua kavereille, eikä kaverit miehelle, edes naisen seurassa. Nainen katsoi vihaisesti suu mutrulla ja alkoi vimmakkaasti touhuta jotakin. Edes miehestä kaukana olo ei auttanut, seuraavana oli miehen lapsi, jolle olla mustasukkainen ja vihata. Minulle sitten soitettiin ja purettiin myös tuota lapsivihaa. En halunnut olla niin kamala ihminen, että olisin ollut mukana tuossa edes kuuntelemassa.

Ihminen, kun on täynnä epävarmuutta itsestä, se heijastuu kaikkeen. Hyvän maun rajat hämärtyvät.

Hänessä oli kuitenkin paljon hyvää, mutta enemmän näin loppupeleissä pahuutta, jopa omia lapsia kohtaan.

Tuo tuntemani ihminen hankki silikonit. Enkä usko, että onni niistä kestää kauaa, kun se epäonni on siellä ihmisen sisällä.

Joskus on vain liian lähellä huomatakseen, että ratkaisu onkin vielä lähempänä kuin vain rintakehän päässä.

En voisi itse ottaa kroppaani mitään vierasta ainetta. Arvostan vartaloani. Hyväksyn itseni.

Vierailija
2/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin kosmeettisen vian vuoksi. Rintojeni koko ero on 2 kokoa. Ja itsetunto ihan pohjalla. Vihaan itseäni, enkä tunne itseäni kummoiseksikaan naiseksi. Rintaliivien osto omaa luokkaansa. Toinen tyhjänä tai toinen tursuaa. Paidat ja hameet roikkuu toiselta puolelta. Mutta juu. Arvostelkaa toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

4/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin kosmeettisen vian vuoksi. Rintojeni koko ero on 2 kokoa. Ja itsetunto ihan pohjalla. Vihaan itseäni, enkä tunne itseäni kummoiseksikaan naiseksi. Rintaliivien osto omaa luokkaansa. Toinen tyhjänä tai toinen tursuaa. Paidat ja hameet roikkuu toiselta puolelta. Mutta juu. Arvostelkaa toki.

Tää on just se kun sanoo jonkun yleisesti olevan faktan ja sitten sinne tulee just se yks sadasta poikkeus sanomaan, että oot väärässä kun kyllä minäkin!

Vierailija
5/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...kyllä mä toisaalta ymmärrän miksi jotkut naiset ottavat silikonit. Olen itsekin lähes lauta (toinen rinta A ja toinen AA) ja varsinkin teini-iässä sain kuulla vähemmän mairittelevaa kommentia "puuttuvista" rinnoista. Myöhemmin tuli vastaan törppöjä ihmisiä jotka kommentoivat tyyliin "olet ihan nätti mutta vieläkin nätimpi jos sulla olis isommat rinnat". Keskustelupalstoilta saa lukea kuinka pienirintainen ei ole nainen ollenkaan ja media syöttää kuvaa täydellisestä naisesta (isot rinnat, leveä lantio jne.).

Vähemmästäkin se epävarmuus kasvaa!

6/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua nyt? En saisi mitään kiksejä että naisystävälläni olisi silarit. Onhan se telkkarin isotissinen chättijuontaja aika hot. Mutta en haluaisi omalle kullalleni tehtävän moista paskaa.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
7/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silarien hankkijat ovat varmastikin melko epävarmoja vartalonsa suhteen, mutta väite siitä että he olisivat psyykkisesti sairaita, on mielestäni melko liioiteltu. Tuskinpa löytyy edes merkittävää korrelaatiota näiden välillä. Ihan ok provo silti.

Vierailija
8/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minustakin on aika paksua väittää, että monet silikonit ottaneet (tai sitä miettivät) on lähellä narsistin määritelmää. Mä näen sen enemmän sinä täytenä epävarmuutena. Olen aika varma että narsistin olen tuntenutkin ja kyllä ongelma on paljon monitahoisempi, kuin pelkästään täydellisen kuvan antaminen itsestään. Eiköhän sen täydellisen kuvan halua antaa kaikki ihmiset, oli ne epävarmoja tai ei. Tietysti aina on ihmisiä joita ei kiinnosta muiden mielipiteet ollenkaan, väitän kuitenkin että aika harvassa ovat.

Tekstissäsi oli paljon hyviä päätelmiä, joista olen samaa mieltä. Minusta kuitenkin antaa ihmisten tehdä omat ratkaisunsa itsensä suhteen , koska he itsensä kanssa "joutuvat" päivittäin elämään. Minullakin on pienet rinnat ja olen niistä joskus saanut kuulla pientä arvostelua. Mutta olen huomannut että mitä vähemmän kiinnittää pinnallisiin asioihin huomiota, sitä vähemmän ne häiritsevät. Lisäksi en vietä aikaa juurikaan pinnallisten ihmisten kanssa ja sen mitä vietän, yritän pitää sen lyhyenä ja keskustelun jossain muualla kuin ulkonäössä. 

Vierailija
9/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi ahdistua noin paljon RINNOISTA???? Oli ne silikonista tai ei..

Vierailija
10/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma kroppa ja päätös. Ei kuulu muille.

Vierailija
11/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä mitään. Mutta kun niihin pitäisi kiinnittää ekstrahuomiota ja antaa jotain kannustusta että tosi kiva, ja onpas kivan näköiset. Ne silarit yleensä nostetaan myös tarjolle, ikään kuin huomiota kerjäten. 

Toinen yhtä kammottava tapa on nämä järkyt irtoripset ja jatkeet. Kerrassaan noloa kun keski-ikäiset laittavat kuvia uusisa ripsistä facebookiin, se naama ei siitä todellakaan parane. 

Vierailija
12/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en henkilökohtaisesti tunne yhtään ihmistä, joka olisi laittanut silkkarit. Mutta kyllä joo sama tunnelma mulla on kuin ap:lläkin. Tuo on tämän ajan ilmiö, kun on kaikenlaista blogia, facebookkia ja netti pullollaan ihmisiä, jotka ovat siloiteltuja, kauniita, ihailtuja ja suosittuja. Siinä voi tuntea tavallinen tallukka itsensä monta astetta huonommaksi. Eniten elämästä nauttii silloin, kun on tyytyväinen ja hyväksyy kaikki puolet omassa kehossaan ja minässään. Jos lähtee vertailun tielle, niin se on loputon.

Vierailija
13/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä mitään. Mutta kun niihin pitäisi kiinnittää ekstrahuomiota ja antaa jotain kannustusta että tosi kiva, ja onpas kivan näköiset. Ne silarit yleensä nostetaan myös tarjolle, ikään kuin huomiota kerjäten. 

Toinen yhtä kammottava tapa on nämä järkyt irtoripset ja jatkeet. Kerrassaan noloa kun keski-ikäiset laittavat kuvia uusisa ripsistä facebookiin, se naama ei siitä todellakaan parane. 

Kyllä, tekoripset, silkkaritissit, hiuslisäkkeet, tekokynnet, niistä on huono itsetunto tehty.

Vierailija
14/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä tuollaiset ihmiset edes kiinnostaa?

Vierailija
15/23 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää tatuoinneista enkä lävistyksistä, mutta jos joku niitä laittaa ei se ole minulta pois enkä syytä sellaista ihmistä psyykkisesti sairaaksi. Silareissa ei ole kysymys välttämättä huonosta itsetunnosta, moni vaan haluaa parannusta vaikka olisi sopeutunut entiseenkin, ostetaanhan sitä muutakin uutta vaikka entinen on ihan hyvä. Jos naisella on pienet rinnat ja näyttää poikamaiselta, mikä ihme siinä on niin hirveää jos sellainen nainen haluaa laittaa silikonit? Tai rinnat ovat eri paria? Tai nännit roikkuvat napaan asti jne jne?

Minusta tämä on kateellisten panettelua, ihmisiltä jotka itse haluaisivat silarit mutta ei ole varaa niihin; tyyliin happamat pihlajanmarjat. Sama juttu tekoripsien kanssa, kun ei ole itsellä varaa niin ei saisi muillakaan olla mukamas sillä verukkeella että ne näyttää rumilta ja feikeiltä. Minulla on tekoripset, mutta edes  kosmetologi ei huomannut että ripseni olivat feikit, luuli luonnollisiksi.

Vierailija
16/23 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää tatuoinneista enkä lävistyksistä, mutta jos joku niitä laittaa ei se ole minulta pois enkä syytä sellaista ihmistä psyykkisesti sairaaksi. Silareissa ei ole kysymys välttämättä huonosta itsetunnosta, moni vaan haluaa parannusta vaikka olisi sopeutunut entiseenkin, ostetaanhan sitä muutakin uutta vaikka entinen on ihan hyvä. Jos naisella on pienet rinnat ja näyttää poikamaiselta, mikä ihme siinä on niin hirveää jos sellainen nainen haluaa laittaa silikonit? Tai rinnat ovat eri paria? Tai nännit roikkuvat napaan asti jne jne?

Minusta tämä on kateellisten panettelua, ihmisiltä jotka itse haluaisivat silarit mutta ei ole varaa niihin; tyyliin happamat pihlajanmarjat. Sama juttu tekoripsien kanssa, kun ei ole itsellä varaa niin ei saisi muillakaan olla mukamas sillä verukkeella että ne näyttää rumilta ja feikeiltä. Minulla on tekoripset, mutta edes  kosmetologi ei huomannut että ripseni olivat feikit, luuli luonnollisiksi.

Mielestäni perustelusi on melko naiivi. Eli jos silarit hyväksyy, niin silloin ei ole kateellinen? Ja jos niitä ei hyväksy, niin silloin on kateellinen? Niihin ei ole varaa.

Mielestäni nykyajan media tarjoaa todella vääristynyttä mielikuvaa kauneuskirurgiasta: kulutustuote, jota jokaisen naisen (ja miksei miehen) on pakko saada, jotta voi olla osa seksikkäitä ja ihailtuja ihmisiä.

Median mukaan nainen koostuu vain ruumiinosista. Katsokaa vaikka maikkarin, IL:n, IS:n etusivuja. On rikosuutisia, on politiikkaa, urheilua ja naisista bikinikuvaa, uhkeaa muotoa, paljastavaa kaula-aukkoa, muodot paljastavaa selfietä jne. Ei ihme, että normi epävarmempikin pohtii tuossa myllyssä, että onko itsessä jotain vikaa.

Jokainen meistä kaipaa hyväksyntää ja myös ihailua. Joillakin se tarve on mielestäni luonnehäiriöstä johtuen ylikorostunut. Mielestäni henkisesti vahvat pystyvät hyväksymään itsensä ja ymmärtävät ihmisen olevan kokonaisuus. Ja juurikin ne eritasoristesti luonnehäiriöiset menee leikkauttamaan itseään "kaikkivoipaisuuden" tarpeesta. Tämä on minun näkemys.

En lähtisi vertaamaan tekoripsiä silikoneihin. Vaikka toki feikit nekin ovat ja yleensä ei niin kivan näköiset. Tämä on minun näkemys, joka ei ole rahasta kiinni. Tai kateudesta. Vain v********sta.

Vierailija
17/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on sitä mieltä että silarien ottajan on psyykkisesti sairas, niin mitä niiden haukkujat sitten on? Jos ei ole kyse kateudesta? Ovatko itse epävarmoja itsestään, ja itsetunto perustuu ulkonäköön? Esim. jos itsellä on DD-kuppi luonnostaan, ja sitten muut naiset hankkivat DD-kupin silikoneilla, vähentääkö se jotenkin sen luonnollisen arvoa ja harvinaisuutta ja sekö ottaa päähän?

Huono juttu jos itsetunto perustuu ulkonäköseikkaan. Suurin osa naisista hakeutuu kauneuskirurgiaan, koska haluavat näyttää normaaleilta, eivät siis hae mitään ihailua ja hyväksyntää, tämä on fakta plastiikkakirurgeilta. Heillä leikkaustulos ei näytä tehdyltä, vaan luonnolliselta ja sitä eivät ulkopuoliset huomaa. Eri asia ovat jotkut nuoret instababet, jotka hakevat huomiota ja laittavat ylisuuret rinnat, huulet, ripset ym. He ovat pieni vähemmistö, mutta näkyvin osa joka vääristää ihmisten mielikuvaa esteettisestä kirurgiasta.

Miksi ulkonäköä ei saisi muuttaa jos haluaa! Missä menee raja; saako värjätä hiuksensa, saako leikkauttaa hörökorvat, karsastavat silmät, vai pitäisikö vaan hyväksyä itsensä sellaisena kuin Luoja on luonut?

Vierailija
18/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

Siis mitä vittua nyt? En saisi mitään kiksejä että naisystävälläni olisi silarit. Onhan se telkkarin isotissinen chättijuontaja aika hot. Mutta en haluaisi omalle kullalleni tehtävän moista paskaa.

-IISAK SONNI

Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että naisystävälläsi ei ole kunnon ikitissejä. Once you've seen them slack, you never ever want it back.

Vierailija
19/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Marmeladi kirjoitti:

Median mukaan nainen koostuu vain ruumiinosista. Katsokaa vaikka maikkarin, IL:n, IS:n etusivuja. On rikosuutisia, on politiikkaa, urheilua ja naisista bikinikuvaa, uhkeaa muotoa, paljastavaa kaula-aukkoa, muodot paljastavaa selfietä jne. Ei ihme, että normi epävarmempikin pohtii tuossa myllyssä, että onko itsessä jotain vikaa.

Kuka käskee olla epävarmempi? Herra/rouva on hyvä ja ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa sen vässyköinnin.

Vierailija
20/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Marmeladi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perustelusi on melko naiivi. Eli jos silarit hyväksyy, niin silloin ei ole kateellinen? Ja jos niitä ei hyväksy, niin silloin on kateellinen? Niihin ei ole varaa.

Mielestäni nykyajan media tarjoaa todella vääristynyttä mielikuvaa kauneuskirurgiasta: kulutustuote, jota jokaisen naisen (ja miksei miehen) on pakko saada, jotta voi olla osa seksikkäitä ja ihailtuja ihmisiä.

Jokainen meistä kaipaa hyväksyntää ja myös ihailua. Joillakin se tarve on mielestäni luonnehäiriöstä johtuen ylikorostunut. Mielestäni henkisesti vahvat pystyvät hyväksymään itsensä ja ymmärtävät ihmisen olevan kokonaisuus. Ja juurikin ne eritasoristesti luonnehäiriöiset menee leikkauttamaan itseään "kaikkivoipaisuuden" tarpeesta. Tämä on minun näkemys.

En lähtisi vertaamaan tekoripsiä silikoneihin. Vaikka toki feikit nekin ovat ja yleensä ei niin kivan näköiset. Tämä on minun näkemys, joka ei ole rahasta kiinni. Tai kateudesta. Vain v********sta.

Mistä lähtien pelkkä huono itsetunto tai epävarmuus on ollut luonnehäiriö? Persoonallisuushäiriöön kuuluu aika paljon kaikkea muutakin ja vakavampaa. Muuten samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan