Luetko/lukisitko Jehovan todistajien postilaatikkoosi laittamat brosyyrit?
Silmäiletkö tai luetko tarkemminkin vai meneekö suoraan roskiin/paperikeräykseen?
Kommentit (35)
Luen kannesta kanteen. Olen myös päästänyt heidät kotiini ja lukenut Raamattua heidän kanssaan. Lisäksi olemme käyneet mielenkiintoisia keskusteluita uskonnoista ja ihmisistä. Jehovantodistajaksi en ole kuitenkaan kääntymässä.
Joskus olen uteliaisuuttani lueskellut lehtiä sieltä täältä. Kerran yksi todistajaperheen poika jakoi koululla kaikille opettajille kirjasen, jossa selitettiin raamatun kohtia kertomusten avulla. Selailin sitäkin hiukan. Tuntui aika omituiselta, että ne painotuotteet olivat kuin vähä-älyisille tehtyjä, alkeellista selitystä alusta loppuun. Ja sitten vielä kysymyksillä testattiin, oliko ymmärtänyt jutun tyyliin: Kallen isän nimi on Pekka, onhan? Olen tottunut vähän toisen tasoiseen kristilliseen kirjallisuuteen, sellaiseen joka on tarkoitettu täysjärkisille aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut vähän toisen tasoiseen kristilliseen kirjallisuuteen, sellaiseen joka on tarkoitettu täysjärkisille aikuisille.
Noissa piireissähän kouluttamattomuus on hyve. Pysyy jengi nöyränä.
Saatan vilkaista kun postilaatikolta roskikselle kävelen, mutta en enempää. Aikoinani Amerikassa asuessani tuli ovelleni paikallisia Jehovan todistajia. Yritin hämätä heitä sanomalla, että en osaa englantia. Viikon päästä soi taas ovikello ja samat ihmiset toivat minulle nipun suomenkielisiä esitteitä ja lehtiä. :) Ei tullut silloinkaan kauppoja, mutta yritys oli kyllä hyvä!
En lue, ja silppuan ne pieneksi, jotta kukaan muukaan ei erehtyisi lukemaan.
Laitan kirjekuoreen lähetän - ilman postimerkkiä luonnollisesti - lehtisissä mainittuun osoitteeseen.
Onneksi ei tule moista sontaa luukusta. Meillä on kerrostalon alaovi aina lukossa eikä summereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut vähän toisen tasoiseen kristilliseen kirjallisuuteen, sellaiseen joka on tarkoitettu täysjärkisille aikuisille.
Ihan kuin Zinzinossa tms verkostomarkkinointipaskassa.
t:negodiili
Saiko kukaan konventtikutsua messukeskukseen? Vai eikö niitä jaettu?
Mulle on oikeasti kerran soitettu, siis pidetty puhelimitse sitä "myyntipuhetta"... En tiedä miten on mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini varsin älykäs DI kuuluu JT seurakuntaan, kuten hänen DI vaimonsakin. En ymmärrä miksi.
Luin joskus muutaman uteliaisuuttani, nykyään menee suoraan roskiin. Ällöttävää tekopyhäilyä. Ärsyttää kun ne tyypit on jostain syystä ottaneet meidät vierailulistalleen, vähintään kerran kuussa ovat oven takana, vaikea ignoorata kun joku lapsista aina menee avaamaan oven. Kyselevät kuulumisia kuin vanhat tutut vaikka ei ikinä itse puhuta niille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus muutaman uteliaisuuttani, nykyään menee suoraan roskiin. Ällöttävää tekopyhäilyä. Ärsyttää kun ne tyypit on jostain syystä ottaneet meidät vierailulistalleen, vähintään kerran kuussa ovat oven takana, vaikea ignoorata kun joku lapsista aina menee avaamaan oven. Kyselevät kuulumisia kuin vanhat tutut vaikka ei ikinä itse puhuta niille mitään.
Kieltäydyt, etkä ota sitä tarjottua läpyskää vastaan. Itse erehdyin ottamaan lehdykän vastaan kiitos ja näkemiin tyylillä, sekin tuntui olevan merkki jatkaa käyntejä. Nykyään en avaa ovea ollenkaam.
En lue, roskiin vaan. Kerran tuli oikein kädinkirjoitettu kutsu jossa toivottiin osallistumista heidän tilaisuuteensa. Ei kiitos.