Miks nuo unelmahäät-parit on aina niin noloja?
Kunnon myötähäpeä ku kattoo suomalaisia hääohjelmia. 20 vuoden aikana olen nähnyt ehkä kolme täysjärkistä paria noissa ohjelmissa.
Kommentit (40)
En pysty katsomaan, ovat niin noloja. 😔🥺
Eikä se ole aika noloa edes katsoa tuota?
Koska Mika Aaltola ei ole ollut valitsemassa parempia pareja.
Kukaan täysipäinen ei noihin ohjelmiin lähde,
Tutantoyhtiö maksaa häistä koituvia kuluja, joten ei tuonne hae kuin köyhiä, jotka haluavat isot prinsessahäät. Ne joilla on varaa maksaa häänsä itse eivät halua tuollaisiin nolattaviksi.
Jep. Tässä bingo jokaiseen jaksoon:
Runsas alkoholin käyttö
Tupakointi
Alapääjutut
Huonosti hoidetut hampaat
Sotkuinen koti
Väärän kokoinen hääpuku
Kiroilu
Mauttomat taruoinnit
Vierailija kirjoitti:
Runsas alkoholin käyttö
Tupakointi
Alapääjutut
Sotkuinen koti
Väärän kokoinen hääpuku
Kiroilu
Mauttomat taruoinnit
White trash
Tämä ohjelmahan on jo perusoletukseltaan jotain aivan muuta kuin häöohjelma sarjan varsinaisessa merkityksessä. Jo ohjelman nimi on ironiaa. Tästä saa paljon enemmän irti kun ymmärtää tämän ohjelman sosiaalipoliittisen luonteen. Ohjelma kun on oikeastaan kuvausta suomalaisen alaluokan elämästä kokonaisuudessaan ja suomalaisen sosiaalipolitiikan ja hyvinvointivaltion ongelmista ja epäonnistumisesta. Ne häät ovat vain tekosyy päästä kuvaamaan tällaista tutkimusaineistoa. Ohjelmassa ei ole tarkoituskaan kuvata oikeita unelmahäitä. Itse asiassa sarjan edetessä tämä alaluokan elämän kuvaus on voimistunut ja mennyt entistä rajumpaan suuntaan ja painopiste on tässä sen varsinaisen hääkuvauksen sijaan.
No eivät täysijärkiset mene tositv-ohjelmiin. Menisitkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Koska Mika Aaltola ei ole ollut valitsemassa parempia pareja.
Selvis sit viimein tämäkin🤣🤣🤣🤣
Lisäksi hän ei ole mukana neuvomassa pareja, alusta loppuun.
Voi voi...
Mutta näemmähän tämän "herra joka alan asiantuntijan" edes seuraavissa Maajussille morsian- sekä Ensitreffit alttarilla- ohjelmissa, näemmähän?
Ehkä hän sitten jatkossa ilmaantuu Unelmahäihinkin, jos vaan kiireiltään ehtii...
Aikoinaan kun tämä oli yle tv2:lla, niin oli tolkkua meininkiä ja ns. normaaleja ihmisiä. Kun tuotanto siirtyi muille kanaville niin meno muuttui hurjaksi. Luulen, että on ihan tietoista hommaa jolla pyritään viihdyttämään katsojia.
Jos haluaa katsoa hääohjelmaa, joka on hääohjelma kannattaa valita katsottavaksi joku muu kuin tämä. Hääpäiväkirjat kannattaa nyt vaikka katsoa, vaikka siinä yksi pareista muistuttaakin Unelmahäiden osallistujia, toinen morsian haaveilee luksuselämästä, kolmas pari on vähän todellisuudesta vieraantunut ja sisäänpäin kääntynyt ja neljäs on naispari niin on silti paljon laadukkaampi kuin Unelmahäät.
Vierailija kirjoitti:
Runsas alkoholin käyttö
Tupakointi
Alapääjutut
Sotkuinen koti
Väärän kokoinen hääpuku
Kiroilu
Mauttomat taruoinnit
Niinpä. Siideriä tai olutta juodaan prinsessamekossa tölkistä, niin kuin ei edes kerran elämässään voisi tehdä jotain tyylillä ja juoda lasista.
Ja morsiamien yksi lempikirosana tuntuu olevan oman sukuelimen alatyylinen nimitys, jota miehet ennen käytti, ei naiset.
Ja kaikki morsiuspukujen hienot linjat menee pieleen, kun tatskat pilkottaa milloin mistäkin kokonaan tai osittain. Jos tatuoinnin ottaa, kannattaisi katsoa sitten juhlamekkoa valitessaan, ettei tule suttuinen vaikutelma vain osittain näkyvästä tatuoinnista.
Mulle yks tuttu sanoi, kun ihmettelin näitä pareja että;
"Ihan normaalia, eikö teillä muka ole tuommoista...".
No ei ole, vaikka noloja muuten ollaankin.
En vaan itse menisi ikinä televisioon.
Nolona tai en.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun tämä oli yle tv2:lla, niin oli tolkkua meininkiä ja ns. normaaleja ihmisiä. Kun tuotanto siirtyi muille kanaville niin meno muuttui hurjaksi. Luulen, että on ihan tietoista hommaa jolla pyritään viihdyttämään katsojia.
Kyllä Satuhäät Ylen kausien edetessä muuttuu yhä enemmän tuoksi alaluokan elämän kuvaukseksi ja jaksot muuttuvat samalla hurjemmiksi loppua kohden. Ne alkuaikojen jaksot vuodelta yksi ja kaksi ovat sitten oikeasti enemmän kuvausta tasokkaista häistä.
Koska ne on niin räväkkää porukkaa