Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, muilla vauvoilla vihreää kakkaa?

27.02.2006 |

Heips!

Sorry taas näitä kakkakysymyksiä, mutta pakko hyvät kanssasiskot kysyä, että onko teidän vauvanne kakannut vihreää tavaraa. Meillä nyt 3 kk ikäinen vauveli ja neuvolassa vain sanoivat, että seuraile sitä, miltä näyttää jatkossa. Kakka siis todella vihreää ja limaista välillä. Voi kuulema johtua mun ruokavaliosta, syön aika kasvisvoittoista ruokaa. Mutta kun suvussa on vatsa- ja suolistosairauksia, vähän tietysti on huoli, ettei mitään vakavampaa.. Kiitos jo etukäteen ja aurinkoisia talvipäiviä. Nyt nukutuspuuhiin.

tuppis ja 3kk neiti

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ollut moista. Neuvolassa sanoivat että se viestii vauvan vatsakivuista, mikä lienee aika yleistä ... Eli ole huoleti. En toki ole mikään asiantuntija mutta näin olettaisin.

Vierailija
2/6 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..neuvolassa eivät sanoneet mulle mitään sellaista. Voisko siis olla ruuansulatuksen epäkypsyyttä.. Epäilen kyllä, että ei vauvalla kovin vatsakipuja ole, koska ei niitä valittele. Kovin on tyytyväinen ja vähän itkee, mutta tiedä häntä sitten. Meillä kovin nuori terkkari, eikä kovin kommentoinut koko asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös noin 3 kk ikäinen vauva. välillä kakka on keltaisempaa ja välillä kuten tänään vihertävää. myös aika " limaista" . olen ajatellut että väri johtuu ehkä syömisistäni? syön myös kasvisvoittoisesti.

joku kirjoitti että vihreä väri johtuisi vatsavaivoista, niitäkin tuolla meidän pojulla välillä on, joten siinä mielessä mahdollista. Mut mistä sitten johtuukin, niin en ole huolissani että mitään vakavaa. Vaihteleehan tuo aikuistenkin ulosteen väri.

Gerda

Vierailija
4/6 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on jo kohta 9 kk ja monesti on ollut vihreen eri sävyissä kakkaa.. Eri lähteistä olen lukenut/kuullut että voi johtua mm. allergiasta, lieväst yliherkkyydestä, vatsan kehittymättömyyydestä käsitellä uutta ruoka-ainetta tms. Seuraa tilannetta ja ota vaikka minigrip-pussiin näyte/pyydä neuvolasta " oikea" astia näytettä varten ja tutkituta. Saat mielenrauhan ainakin... Mutta on siis ihan normaalia, meillä johtuu mm. parsakaalista, päärynästä, mun liiasta kahvinjuonnista (siis imetän edelleen) ymsyms.

Lounis

Vierailija
5/6 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi 5kk lähes täysimetyksellä oleva vaavi yllättäen kakata monta kertaa päivässä, kun pitkään oli tullut n.1-2. Ja parin päivän päästä väri muuttui vihreäksi. Ensin säikähdin, että se on allergiaa, kun oltiin vähän maisteltu soseita. Mutta viikon jälkeen alkoi flunssa ja lääkäri arvioi, että myös vatsavaivat johtuvat viruksesta. Kurakakkaa tuli 2 viikkoa ja nyt tilanne on normaali.

Lääkäri kehoitti tulemaan takaisin, jos jatkuu yhteensä 3 viikkoa. Tietysti aikaisemmin, jos vauva voi todella huonosti. Mutta meillä kaveri ei ollut moksiskaan...

Vihreä pahalta haiseva kakka VOI olla myös allergian oire. Tuttava perheessä lasten allergiat ovat oireilleet siten.

Vierailija
6/6 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvan kakka on ollut laitokselta asti vihreää. Lastenlääkäri sanoi, ettei värillä ole niin väliä. Itsekin luulin, että se johtuu ilmavaivoista, mutta lääkärin mukaan se on normaalia.

Tämä on siis vain yhden lastenlääkärin näkemys asiasta.

Vauvamme on noin 2,5 kuukautta vanha. Voisikohan kyseessä olla suoliston kypsymättömyys? Se selittäisi meidänkin kakan värin.

Meillä ei ole voinut olla koko ajan ilmavaivoja; on niitäkin muutaman kerran ilmaantunut.