Onko tää tervettä?
Olen ollut suhteessa miehen kanssa nyt pian 5 kuukautta. Aluksi kaikki vaikutti hyvältä, mutta miehen terveysongelmien takia alkoi käyttämään lääkitystä joka teki hänestä ihan toisen ihmisen.
Tätä jatkui 2 kuukautta. Jaksoin sen läpi, tsemppasin ja rakastin, annoin aikaa ja tilaa ja olin aina tässä häntä varten. Koko sen ajan kun lääkitys oli käytössä, käyttäytyi kun hirviö, sanoi ja teki asioita joiden tiesi sattuvan. Yritin ymmärtää tämän kaiken, ajattelin että johtuu lääkityksestä.
Ajan mittaan on tullut ilmi asioita, jotka ovat satuttaneet kovasti. On ollut valehtelua, toisten kanssa flirttailua, törkeitä sanoja ja jopa tekoja (ei fyysistä väkivaltaa) ja lukemattomat kerrat olen itkenyt itseni uneen tämän kaiken takia.
Nyt on lopettanut lääkityksen, mutta suurimman osan ajasta käyttäytyy kuin olisin ilmaa. Sattuu, tämän saan vastapainoksi kaikesta tuesta ja rakkaudesta jota olen antanut vaikka tämä on ollut rankkaa mullekin.
Juttelee ja antaa mulle aikaa vaan silloin kun itselleen sopii. Vetoaa siihen ettei jaksa (koska lääkityksestä vierottuminen vie voimia ja olo on sen takia huono) mutta kuitenkin jaksaa juosta ulkona kavereidensa kanssa. Minulle ei vain ole aikaa tai energiaa.
Emme siis asu yhdessä. Viimeisin kunnon keskustelu jonka kävimme oli reilu kaksi viikkoa sitten. Tuntuu, että pitää mua itsestäänselvyytenä. Voi sanoa ja tehdä mitä lystää, silti tuen ja rakastan ja olen tässä häntä varten. Kestän muka kaiken. Olen edelleen tässä koska välitän ja toivon että asiat muuttuisi paremmaksi kun hän tervehtyy. Olen väleissä hänen äitinsä kanssa, hänkin on pahoillaan tästä kaikesta ja on yrittänyt puhua pojalleen. Ei auta. Kaiken laittaa sairauden syyksi ja vetoaa aina siihen.
Jos yritän puhua omista tunteistani, kieltää ne tai väittää että ylireagoin. Ei kuuntele eikä kunnioita minun tunteitani.
En tiedä mitä tehdä. Toivon että tää kaikki johtuu hänen vaikeasta elämäntilanteestaan, mutta toisaalta olemme olleet yhdessä vasta niin lyhyen aikaa, etten tiedä onko tämä kaikki vaan osa hänen oikeaa luonnettaan mikä nyt vasta tulee esille.