Sairaanhoitajat
Olen vastikään valmistunut sairaanhoitaja, sh:n työt aloitin kesän alussa. Ajattelin että työn kautta taitojen karttuessa epävarmuus pikkuhiljaa häviää. En oleta että kaikki tapahtuu hetkessä, mutta en tiedä miten kestän tätä oloa.
Joka päivä ahdistaa ja pelottaa jos olenkin tehnyt/teen jonkun virheen. Minut on perehdytetty hyvin ja aina on joku keneltä kysyä neuvoa, mutta silti olo työpäivän jälkeen on hirveä. Vapaapäivinäkin mietin tekemisiäni töissä.
Olenko liian tunnollinen vai onko minulla kenties kohtalotovereita? Miten te muut sh:t olette selvinneet tämän epävarmuuden yli?
Kommentit (5)
Kyllä se siitä :) Itse olen valmistunut sairaanhoitajaksi yli 20 vuotta sitten, mutta mitään en osaisi tehdä jos joutuisin johonkin käytännön työhön. Nuorempana kuitenkin olen olut osastoilla, mutta ne unohtuu ja käytännöt muuttuu.
Tuttua on. Tässä työssä ei koskaan ole täydellisen viisas. Virheitä tekee jokainen. Ja työryhmä kuin joukkue. Jokaisella oma paikka ja yhteispeli ratkaisee.
Kiitos kannustuksesta. Pitää uskoa että tämä aja mittaan helpottaa!
Ei tule juuri helpottamaan ajan myötä. Asioita täytyy päivän aikana tarkistella moneen kertaan ja aina huomaa, että melkein on meinannut unohtaa jonkin tärkeän asian. Myös tulee viikottain tilanteita, joissa huomaa tehneensä virheen. Ei auta: kukaan ei ole täydellinen. Täytyy vain yrittää aina keskittyä täysillä aamusta iltaan.
Ihan normaalia.