AV-palsta on pahentanut syömishäiriötäni huomattavasti
Teidän suhtautumisenne ylipainoisiin on niin julma ja taipumaton, ihan kuin emme olisi ihmisiä lainkaan. Erehdyin kerran laittamaan tänne vyötärönympärykseni, joka on nyt 83cm ja heti sateli ilkeitä ja arvostelevia kommentteja. Samoin kuin painostani, joka on juuri ja juuri BMI 25 alapuolella.
Oli kiva lukea, kun toiset kehuivat omia hoikkia vyötäröitään ja kauhistelivat minun. Tämä kaikki osaltaan vaikuttivat suuresti siihen, että buliamia on äitynyt pahemmaksi kuin aikoihin ja koko ajan olen ahdistunut siitä, mitä syön ja en syö.
Kiitos teille ihanat, taipumattomat ja hoikat av-mammat
Terv Kahden lapsen yh, joka liikkuu 5 kertaa viikossa, mutta BMI silti 24
Kommentit (18)
Tämä paikka on niin täynä provoilijoita ja säälimättömiä ivaajia, että noinkin vakavasta syömishäisriöstä kärsivän ei kannattaisi täällä paljon aikaansa viettää.
Kyllä mä vaan otan tosissani.
Lehdessä oli, että enää 48% naisista on normaalipainoisia. Mutta av:llä luku on varmaan jotain 82%, ainakin juttujenne perusteella.
Sinun ei pitäisi tulla tänne palstalle, jos otat kaikki ilkeilyt noin tosissasi, että se käy terveyden päälle.
Olen itsekin kärsinyt syömishäiriöstä, ja se ei ollut ilkeiden vanhempieni syy, tai koulukiusaajien syy, tai laihojen mallien syy lehdissä. Se oli sairaus, joka minun itse piti terapialla, lääkityksellä, ja itsestäni huolehtimalla hoitaa kuntoon.
Tsemppiä ap, mene lääkäriin, tai hae muuta apua syömishäiriöösi.
Kuten nyt myös.
Kyllä täällä av:llä vaan tulee pyörittyä ja bulimikkona katseltua kaikki painogallupit. Sellainen on syömishäiriö.
Kai voisi apua hakea, mutta kun haluan oikeasti laihtua. En ainakaan lihoa.
ap
ja langanlaihoihin ystäviin. Ja sitten masennun, koska en ole kuin he. Ja katselen av:n painogalluppia.
Minkäs itselleen mahtaa...
ap
Ei kai kukaan mene ehdoin tahdoin niihin kertomaan olevansa ylipainoinen, kun tietää miten siihen täällä suhtaudutaan. Niihin vastaavat ne ihmiset jotka mielellään kertovat painonsa kaikille jotka vain viitsivät kuunnella.
Täällähän ei myöskään ole A- tai edes B-kuppisia naisia, vaan kaikkien koko niiden galluppien mukaan on 70DD.
Ja kadulla kävelee vastaan joka päivä nättejä nuoria tyttöjä joilla on täydellinen kroppa. So what!
Sinun pitää oppia hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, jos haluat laihtua, no laihduta, mutta terveellisesti. Minäkin laihduin tosi nopsaan oksentelemalla, ja paastoamalla päiväkausia, mutta ei se pidemmän päälle kannattanut.
j
Minkäs itselleen mahtaa...
ap
Tuo kommentti saa minut raivoihini! Sinulla on sinun elämäsi ja vain SINÄ, yksin SINÄ teet valintasi oman elämäsi suhteen. Kukaan muu ei sinua paranna tai ajatuskieroutumiasi oikaise kuin SINÄ itse. Mutta vain jos haluat ja olet valmis luopumaan jostakin ( esim. itsesi sälimisestä vertaillessasi itseäsi muihin.) Älä syytä palstaa, malleja tai ystäviäsi omista mielen kiemuroistasi.
generoi mm. syömishäiriötäsi. Tuo että etsii itseään koko ajan muitten ihmisten silmistä ja mielipiteistä kuvaa juuri sitä todellista ongelmaa siellä takana. Terapiassa voisit ruveta etsimään sitä oikeaa itseäsi jota ei hetkauta mitä mieltä joku on painostasi. Kun sen oikean sisimmän tuntee ja oppii kunnoittamaan sitä, silloin itsen rakastaminenkin on paljon helpompaa ja tulee tavallaan luonnostaan. Tiedän omasta kokemuksesta.
Älä välitä ivaajista. Ymmärrän täysin sinua, koska minuakin ärsyttää ihan suunnattomasti jonkun/joidenkin painoterroristien jutut. Niitä painoterroristeja on valitettavasti myös ihan normaalissa elämässä. Pitää vain oppia elämään itsensä kanssa.
Mitä tästä opimme: Naiset, olkaa edes toisia naisia kohtaan armollisia ja lopettakaa toisten painon ivaaminen.
helppoa.
Tuo kommentti saa minut raivoihini! Sinulla on sinun elämäsi ja vain SINÄ, yksin SINÄ teet valintasi oman elämäsi suhteen. Kukaan muu ei sinua paranna tai ajatuskieroutumiasi oikaise kuin SINÄ itse. Mutta vain jos haluat ja olet valmis luopumaan jostakin ( esim. itsesi sälimisestä vertaillessasi itseäsi muihin.) Älä syytä palstaa, malleja tai ystäviäsi omista mielen kiemuroistasi.
Kas kuin puolustusmekanismien tarkoitus on suojella ihmistä liian kipeiltä totuuksilta ja usein siinä käy sitten niin, että ihminen ei oikeasti NÄE asioita oikein. Osa puolustusmekanismeista on sellaisia, että niiden tarkoitus on piilottaa asioita itseltään. On aika vaikea korjata sellaista, mistä ei ole edes tietoinen!
Että syömishäiriö ja oman painon sairalloinen tarkkailu on vain oire siitä todellisesta ongelmasta. Mutta jos sitä todellista ongelmaa ei itse näe, vaikea sitä on parantaa. Sen oikean ongelman läsnäolon voi nähdä vain omasta "järjettömästä" käytöksesta, jota ei "voi" muuttaa. Sitten kun itsensä rupeaa näkemään oikein, oireetkin lievittyy ihan itsestään, ilman ponnisteluja. Yksi päivä vaan havahduin siihen, että hetkinen, en enää katsele itseäni ja "läskejäni" peilistä viiden minuutin välein.
Täällähän ei myöskään ole A- tai edes B-kuppisia naisia, vaan kaikkien koko niiden galluppien mukaan on 70DD.
Just eilen tai toissapäivänä oli gallup, ja sieltä löytyi tosi paljon A-kuppisia. Joku nauroikin, että ovat vain ääripäät paikalla, kun B:tä ja C:tä ei ollut kuin joku yksi tai kaksi.
Olen itse taistellut lihoakseni, joten ymmärrän täysin, jos jollain on vaikeuksia laihtua. Me vaan ollaan kaikki erilaisia fyysisesti.
Eri asia on sitten se, kuinka nuorena synnynnäiset ominaisuutensa pystyy hyväksymään. Kuten joku jo sanoikin, aina on joku kauniimpi, joten pitäisi vain osata olla välittämättä koko asiasta. En kyllä valitettavasti osaa sanoa, miten se tapahtuu. :-/ Itselläni se tuntuu riippuvan joistain hormoneista, niin että joskus vaan itkettää vaikka mitä yrittäisi ajatella ja seuraavana päivänä ei voi ymmärtää, miksi olin eilen niin synkkä. o.O
Joku sentään vähän ymmärsikin...
Onneksi kohta lomamatka, siellä ei ole av:tä. Mutta paljon ruokaa, josta pitää yrittää kieltäytyä....
Hyvää kesää
ap
Minä olen tullut siihen tulokseen, ettei minusta ikinä tule mitään huippumallia, tai missiä. Ja olen ihan hyvännäköinen sellaisena kuin olen, vaikka onkin pari kiloa tullut lisää viime vuoden aikana. En tiedä mistä tuo itsevarmuus on tullut, iän mukana kai.
Minullakin oli paha syömishäiriö nuorempana, mutta se vain siitä lähti kun tapasin mieheni, ja alkoi lapsia tulla. Nyt on muutakin ajateltavaa, ei ole aikaa olla laihdutuskuurilla ja puristella läskejä koko ajan. ei ole aikaa katsoa peiliin muuten kuin aamulla...
hyvä ihminen, mene terapiaan. jos todellakin voit syyttää neittisaittia sun ongelmistasi, niin jopas on. todellista kieltämistä. kaivele mieluummin niitä OIKEITA syitä, mistä syömishäiriö juontaa- :)
ja kuka sua käskee laittamasta tänne vyötärönympäryksiä tai ylipäätään tulemaan edes av.lle??!!