G. Mitäs RUOKAA mammat tänään laittaa päivälliseksi?
Kommentit (24)
ja tuoresalaattia, kurkkusalaattia + punajuurisalaattia.
Varmaan kanaa ja riisiä vois olla kivaa...
Mä en tajuu tätä suomalaisten tyyliä syödä lettuja niinkun jotain pihvejä! Siis hä, makaronia lettujen kanssa?
Lounaaksi syötiin kaura-vehnälesepuuroa, leipää ja leikkelettä, tomaattia, kurkkua ja maitoa sekä omenatäysmehua.
Päivälliseksi pitäisi loihtia jotain tuhdimpaa. Taidan päätyä lasagneen minäkin, kiitos vinkistä.
Lisäksi tein perunasalaatin, oliki hyvää!
Riisit ja broilerinkoivet samaan vuokaan ja uuniin. Helppo ja hyvää. Sekaan vielä lisäksi he-ma-pa.
Eilen leivoin itse sämpylöitä, eli niitä sitten lisäksi, ja rutkasti kasviksia väliin. Talvipäivän keitot on niiiiiin nam :)
Miten te aina jaksette vääntää salaatit ja rahkat yms?
parmesan - perunamuusia ja lisänä kaupan italiansalaattia..
Jälkiruokia tehdään meillä vaan erikoistilanteissa.
poronkäristystä ja perunamuusia ja eiliseltä lounaalta jäänyttä makaroonisalaattia, että näitä meillä syödään
Hän suunnittelee päivän ateriat yhdessä minun ja mieheni kanssa...tänään on saamme kanaa =)
Eli meillä on tänään ruokana perunamuusia, kalapuikkoja ja
valkokastiketta, jossa on kananmunaa.
Hiukka mielikuvituksen puutetta sanon minä. Meillä lapset syö usein ruuan kanssa muutaman porkkanan, tai kurkku-, tomaattiviipaleita. miten siitä tulee terveellisempää kun näkee helvetillisen vaivan?
Perunamuusia, hirvenpaistia ja kruunuvihanneksia, porkkanaraastetta. siis eilisiä jämiä.. :)
Porkkana, kurkku ja tomaatti. Siinäkö ne?
Itse teen salaatteja nimenomaan sen vuoksi, että niihin tulee käytettyä kasviksia paljon monipuolisemmin. Joskus kun laiskottaa, pilkon vain tomaattia ja kurkkua.
Vierailija:
Hiukka mielikuvituksen puutetta sanon minä. Meillä lapset syö usein ruuan kanssa muutaman porkkanan, tai kurkku-, tomaattiviipaleita. miten siitä tulee terveellisempää kun näkee helvetillisen vaivan?
En nyt viitsinyt kaikkia lasten syömiä vihanneksia luetella. Ja salaattia on meilläkin usein, muttei sentään joka päivä. Eikä tarvitse olla. Meillä kun se ruoka harvemmin on peruslasagnea, mikä muuten on täysin ravintoköyhää ruokaa. Tänään lapset söivät punajuurilaatikkoa ja sen kanssa ruisleipää salaatilla ja paprikalla. Olisko siihen viereen pitänyt vielä raastaa raasteet?
ainoastaan kyseenalaistanut tarvitseeko salaattia tehdä joka päivä 31/42 muistaakseni
päiväruoaksi oli makaronia ja pinaattilettuja + kukkakaalia.