Rakenteelliset silmäpussit
Minulla on ollut silmäpussit lapsesta asti. Ja arvatkaapa miten paljon olen kuullut niistä. "Näytätpä väsyneeltä", "onpa sulla jännät jutut tossa" (sanoja pyörittää sormeaan silmänsä ympärillä), jopa optikko alkoi vihjailemaan että pitäisi tehdä asialle jotain kun 30 vuotta alkoi lähestyä. Tai sitten myötätuntoisesti päivitellään omia silmäpusseja joita on tuskin nimeksi.
Minun pussini eivät johdu väsymyksestä vaan päinvastoin mitä enemmän nukun sitä isommat pussit. Tiedän näyttäväni todella uupuneelta ja jopa sairaalta mutta en vain voi asialle mitään.
Jospa kaikki muutkin antaisivat olla?
Kommentit (9)
Mun tytöllä on kans. En edes tiedä mistä ne on sille periytyny, kun kummallakaan vanhemmalla ei ole. Mutta näin pikkulapsivaiheessa ne on kasvojen hallitsevin piirre ja pitää myöntää, että hieman huolestuttaa tuleeko niistä vanhempana ulkonäköongelma tytölle. Tietenkään ei vanhempina kiinnitetä moiseen huomiota mutta pari vierasta ihmistä on maininnut niistä. Ne pussit on siis paljon isommat kuin itse silmät, mutta uskon että vanhetessaan ne tasoittuu. Ja tietenkin onneksi kyseessä on vain esteettinen vika, eikä mitään sairautta.
Leikkauttaisin ne pois, jos niillä olisi vaikutusta siihen miten ihmiset minua tulkitsevat. Jos näyttäisin koko ajan väsyneeltä, ilottomalta ja jotenkin sairaalta, vaikuttaisi se väistämättä esimerkiksi työpaikan saamiseen.
En kannata sinänsä plastiikkakirurgiaa terveille ihmisille, mutta tällaiset "viat" mitkä oikeasti vaivaavat jokapäiväistä elämää ja ihmiset huomauttelevat, niin en näe mitään syytä miksi et kävisi kirurgilla hoitamassa pussit pois silmien alta. Jos asia vaivaa itseä, niin ei kannata koko elämää niistä kärsiä. Mutta jos itse olet sinut asian kanssa, niin jätä typerät kommentit omaan arvoonsa.
Mun koko perheellä on kyseinen piirre. Olisi ihana päästä eroon niistä, mutta eihän se ilmaista ole. Onko sulla vielä silmäpusseissa tummuutta vai ovatko vain pussit?
Sympatiat minulta. Paljonkohan se leikkaus maksaa.
On tummuutta myös mutta laitan peitevoidetta. Jotenkin kaikki saavat leikkauksen tuntumaan pikkuasialta. Vaikka minulla ehkäpä olisi siihen varaa niin ajatus kasvojen leikkelystä tuntuu vastenmieliseltä ja pelottavalta. Ja miten ilmoittaudun viikkokausiksi sairaslomalle esteettisen leikkauksen takia? En mitenkään. Iso juttu on leikkaus minusta vaikka toisaalta houkutteleekin.
Ap
Mulla on sama vika. Mitä kauemmin nukun, sitä turpeammat ovat silmäpussit. Samoin helle ja suolaisen syönti turvottaa. Mitkään voiteet tai kylmällä painelu ei auta. Vettä voisi ehkä juoda enemmän.
Mutta miten tuollaiset silmäpussileikkaukset onnistuvat? Ja niistä toipuminen vie varmasti usean viikon. Itselle tulee herkästi mustelmia muutenkin ja voin vain kuvitella, miltä näytän tollasen operaation jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
On tummuutta myös mutta laitan peitevoidetta. Jotenkin kaikki saavat leikkauksen tuntumaan pikkuasialta. Vaikka minulla ehkäpä olisi siihen varaa niin ajatus kasvojen leikkelystä tuntuu vastenmieliseltä ja pelottavalta. Ja miten ilmoittaudun viikkokausiksi sairaslomalle esteettisen leikkauksen takia? En mitenkään. Iso juttu on leikkaus minusta vaikka toisaalta houkutteleekin.
Ap
Ihan samaa ihmettelen, miten leikkauksesa puhutaan niin kevyesti.
Minulla on myös ollut lapsesta asti selvät silmäpussit. Leikkaus on jopa kerran ollut varattuna, mutta peruin ajan, kun jänistin. Kaikissa leikkauksissa on aina riskinsä. Kun kyseessä ei kuitenkaan ole terveyttä haittaava ongelma, niin ei uskalla taa sitä riskiä, että jotain menisi pieleen. Hinta ei ole este leikkaukselle.
Minulla vielä voimakas arvenmuodostus joten todennäköisesti jäisi näkyvät arvet. Huokaus.
Ap
Kyllä voit,plastiikkakirurgi auttaa. Niin teki mullakin ja voin vain suositella.