Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut pankista lainaa velkojen yhdistämiseen?

Vierailija
04.07.2016 |

Tein tänne ketjun viime viikolla siitä kymppitonnin yhdistelylainasta. Minulla on nyt aika varattuna pankkiin, mutta nyt haluaisin kysyä: onko kukaan koskaan saanut tuollaista summaa lainaa velkojen yhdistelyyn? Millaisilla tuloilla? Onko tarvittu takaaja?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaalivakuus (asunto tms)todennäköisesti vaaditaan. Maksukyvyn pitää olla kunnossa ja on eduksi jos lainaa hakee siitä pankista mihin palkka tulee. En usko että pelkällä henkilötakauksella mikään pankki myöntää.

Vierailija
22/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap päivittää tilannetta, ihan vain jos joku on samassa tilanteessa ja etsii tietoa velkojen yhdistämisestä.

Nordeasta sain kymppitonnin lainaa. Itsellä tilanne on se että olen määräaikaisessa työsuhteessa, tulot n. 2200€/kk ja opintolainaa on. Kuulun myös liittoon, eli jos työttömäksi joudun niin saan liiton päivärahaa. Velat koostuvat vipeistä ja osamaksuista. Lainan myöntämisessä meni Nordealla alle puoli tuntia, ja viikon päähän sovittiin aika pankkiin, jolloin nuo pikkulainat maksetaan pois yhdessä. Lainaturva oli pakollinen ottaa mukaan, se nostaa kuukausierää muutamalla eurolla. Takaajaa tai vakuuksia en tarvinnut. Varasimme samalla ajan säästösuunnitelman tekemiseen, kun itse mainitsin että haluan säästää puskurirahaston pahan päivän varalle. Virkailija myös suositteli sitä omaehtoista luottokieltoa, kun kysyin siitäkin asiasta häneltä.

Lainaneuvottelu tapahtui muuten online-konttorissa, eli mihinkään pankkiin ei tarvinnut itse mennä hattu kourassa. Virkailija soitti sovittuun aikaan, olin itse silloin tietokoneen ääressä ja kirjauduin pankkitunnuksilla verkkopankkiin. Keskusteltiin asiasta, ja jutun lopuksi hän sanoi että puoltaa myönteistä lainapäätöstä ja hyväksyttää päätöksen vielä ylemmällä taholla. Sanoi soittavansa viimeistään huomenna, mutta soittikin tosiaan jo alle puolen tunnin päästä.

Tuntuu kuin valtava järkäle olisi vierähtänyt harteilta pois. Uutta velkaa en enää ota, tämän maksan alle viidessä vuodessa pois. Tuntuu, kuin olisi helpompi hengittää ja veikkaan, että uni maistuu yöllä kunnolla ensimmäistä kertaa varmaan yli vuoteen. Ja kyllä, käsitän että olen edelleen saman verran velkaa, ja tämäkin kasvaa korkoa, mutta kuukausilyhennyksen maltillinen määrä mahdollistaa säästämisen ja sen, ettei ruokakaupassa tarvitse ihan joka senttiä laskea (vaikka ruokabudjetin aion pitää jatkossakin). Voin vihdoinkin elää elämääni muutenkin kuin vain sinnittelemällä palkkapäivästä toiseen.

Ja se mitä halusin sanoa tällä viestillä on se, että se lainan saaminen ei ole mahdottomuus. Velkakierteestä on ihan oikeasti mahdollista päästä irti! :)

Hyvä, että sait lainan. Helpompi maksaa pois, kun ei ole erillisiä laskutuslisiä ja kovia korkoja.

Kyllä! Kun velka ei kasva korkoa moneen paikkaan (esim yhdessäkin parin tonnin vipissä vuosikorosta kertyisi isompi summa kuin koko tuohon kymppitonniin kertyy viiden vuoden aikana korkoa) ja maksan vain yhden laskun yhteen paikkaan, on talouden hoito miljoona kertaa helpompaa. Tätä ratkaisua suosittelen todellakin kaikille velkaisille, jos vaan on tahtoa muuttaa kulutustottumuksia vähän vastuullisempaan suuntaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap päivittää tilannetta, ihan vain jos joku on samassa tilanteessa ja etsii tietoa velkojen yhdistämisestä.

Nordeasta myönnettiin kymppitonnin varma laina. Itsellä tilanne on se että olen määräaikaisessa työsuhteessa, tulot n. 2200€/kk ja opintolainaa on. Kuulun myös liittoon, eli jos työttömäksi joudun niin saan liiton päivärahaa. Velat koostuvat vipeistä ja osamaksuista. Lainan myöntämisessä meni Nordealla alle puoli tuntia, ja viikon päähän sovittiin aika pankkiin, jolloin nuo pikkulainat maksetaan pois yhdessä. Lainaturva oli pakollinen ottaa mukaan, se nostaa kuukausierää muutamalla eurolla. Takaajaa tai vakuuksia en tarvinnut. Varasimme samalla ajan säästösuunnitelman tekemiseen, kun itse mainitsin että haluan säästää puskurirahaston pahan päivän varalle. Virkailija myös suositteli sitä omaehtoista luottokieltoa, kun kysyin siitäkin asiasta häneltä.

Lainaneuvottelu tapahtui muuten online-konttorissa, eli mihinkään pankkiin ei tarvinnut itse mennä hattu kourassa. Virkailija soitti sovittuun aikaan, olin itse silloin tietokoneen ääressä ja kirjauduin pankkitunnuksilla verkkopankkiin. Keskusteltiin asiasta, ja jutun lopuksi hän sanoi että puoltaa myönteistä lainapäätöstä ja hyväksyttää päätöksen vielä ylemmällä taholla. Sanoi soittavansa viimeistään huomenna, mutta soittikin tosiaan jo alle puolen tunnin päästä.

Tuntuu kuin valtava järkäle olisi vierähtänyt harteilta pois. Uutta velkaa en enää ota, tämän maksan alle viidessä vuodessa pois. Tuntuu, kuin olisi helpompi hengittää ja veikkaan, että uni maistuu yöllä kunnolla ensimmäistä kertaa varmaan yli vuoteen. Ja kyllä, käsitän että olen edelleen saman verran velkaa, ja tämäkin kasvaa korkoa, mutta kuukausilyhennyksen maltillinen määrä mahdollistaa säästämisen ja sen, ettei ruokakaupassa tarvitse ihan joka senttiä laskea (vaikka ruokabudjetin aion pitää jatkossakin). Voin vihdoinkin elää elämääni muutenkin kuin vain sinnittelemällä palkkapäivästä toiseen.

Ja se mitä halusin sanoa tällä viestillä on se, että se lainan saaminen ei ole mahdottomuus. Velkakierteestä on ihan oikeasti mahdollista päästä irti! :)

Hyvä, että sait lainan. Helpompi maksaa pois, kun ei ole erillisiä laskutuslisiä ja kovia korkoja.

Kyllä! Kun velka ei kasva korkoa moneen paikkaan (esim yhdessäkin parin tonnin vipissä vuosikorosta kertyisi isompi summa kuin koko tuohon kymppitonniin kertyy viiden vuoden aikana korkoa) ja maksan vain yhden laskun yhteen paikkaan, on talouden hoito miljoona kertaa helpompaa. Tätä ratkaisua suosittelen todellakin kaikille velkaisille, jos vaan on tahtoa muuttaa kulutustottumuksia vähän vastuullisempaan suuntaan. Ap

Tuo lainojen yhdistäminen on kyllä järkevää. Itsellä oli sama tilanne, eli velkaa oli moneen paikaan. Nyt helpompi kun on vain yksi laina.

Vierailija
24/25 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla on opintolainaa tai vaikuttiko se edes mitenkään?

Itelle riittäis 3000euoa. Saisikohan tuollaisen summan? Alkaa niin paljon ahdistaa tämä tilanne että pakko olisi tehdä nyt jotain ennen kuin menee pahemmaksi

Vierailija
25/25 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää oliki joku vanha ketju. Ei taida ap olla enää hoodeilla :/