Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut pankista lainaa velkojen yhdistämiseen?

Vierailija
04.07.2016 |

Tein tänne ketjun viime viikolla siitä kymppitonnin yhdistelylainasta. Minulla on nyt aika varattuna pankkiin, mutta nyt haluaisin kysyä: onko kukaan koskaan saanut tuollaista summaa lainaa velkojen yhdistelyyn? Millaisilla tuloilla? Onko tarvittu takaaja?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sain, kun oli noita pikkuvelkoja. Jos on työpaikka, eikä ole mitään hirmuista asuntovelkaa tai luottotiedot menneet ym. niin moisen summan voipi saada helpostikin. Työ pitää sitten tietenkin olla jotain muuta kuin kerran- viikossa-jaan-mainoksia -tyylinen.

Vierailija
2/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta velkaa ei ole kuin tuon kymppitonnin edestä, sitten on toki opintolainaa. Luottotiedot kunnosssa, mitään ei ole perinnässä tai ulosotossa. Osamaksuja on ja vippejä. Säännölliset tulot kuitenkin, suht hyvätkin tulot vielä. Vaikuttaako vipit kuinka paljon lainan saantiin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
4/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaaja ei riitä, vaan pitää olla takuu.

Vierailija
5/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippejä ei kovin hyvällä katsota pankissa.  Niitä on liian helppo ottaa ja ne sitten karkaavat käsistä, kun ne korot on niin järkyttävät.

Sinun pitää jotenkin saada pankki vakuuttumaan, että et ota enää koskaan yhtään vippiä.

Vierailija
6/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin saanut pankista lainan pikavippi laskujen pois maksuun (kans kymppitonni) mut kerkes luottotiedot mennä sinä aikana kun sitä käsiteltiin. Oma vika kun menin pankkiin liian myöhään :) uskon kyllä että saat helposti. Takaajista en tiedä

Vierailija
7/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tollo ottaa pikavippejä...

Vierailija
8/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin saanut pankista lainan pikavippi laskujen pois maksuun (kans kymppitonni) mut kerkes luottotiedot mennä sinä aikana kun sitä käsiteltiin. Oma vika kun menin pankkiin liian myöhään :) uskon kyllä että saat helposti. Takaajista en tiedä

Okei! Vippejä mulla ei ole kuin muutama pienehkö, mutta osamaksuja senkin edestä. Mutta juu, tarkoituksena olisi nyt maksaa nämä pois eikä enää koskaan ottaa lisää. Ilman tuota yhdistelyä en pääse eroon noista vipeistä, mutta kun pääsisin niistä eroon, niin lisää en ota koskaan. Tämä ei ole ihmisarvoista elämää.

Vierailija
9/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä uppaan, onko kenelläkään vielä omakohtaista kokemusta?

Vierailija
10/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lainan saa jos on takaaja. Siskoni sai just kymppitonnin millä maksoi velat pois. Äitimme oli takaajana.

T. Katkera

Vierailija
11/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lainan saa jos on takaaja. Siskoni sai just kymppitonnin millä maksoi velat pois. Äitimme oli takaajana.

T. Katkera

Voihan rähmä, minulla ei ole takaajaa eikä mitään vakuuksia. :/ ilman takaajaa kai voi saada joissain tapauksissa?

Vierailija
12/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain n 6000 hoitovapaalla. Mutta mulla olisi ollut vakuutena asunto. Ei tarvinnut sitä mutta sanoi että hyvä tietää että sellainen on. Niin ja siis velkojen yhdistämiseen ja perintöveron maksuun hain lainan

Vierailija
13/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Katkera

Voihan rähmä, minulla ei ole takaajaa eikä mitään vakuuksia. :/ ilman takaajaa kai voi saada joissain tapauksissa?

Kyllä jotain vakuuksia on oltava, jos puhutaan jo n.10000€ lainasta. Eli toisin sanoen osakkeita, kiinteistö tai henkilötakaus. Eikö vanhempasi tai sisaruksesi tulisi takaamaan?

Vierailija
14/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Katkera

Kyllä jotain vakuuksia on oltava, jos puhutaan jo n.10000€ lainasta. Eli toisin sanoen osakkeita, kiinteistö tai henkilötakaus. Eikö vanhempasi tai sisaruksesi tulisi takaamaan?

En kehtaa pyytää, kukaan ei tiedä että minulla on näin paljon velkaa. Pitänee keskustella sen virkailijan kanssa ja iskeä laskelmia pöytään ja perusteluja.

Vierailija
15/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan noita lainafirmoja, joista saa ilman takaajaa johonkin summaan saakka. Tiedot vaan työnantajasta ja todistus tuloista, esim palkkanauha puolelta vuodelta ja voit hyvinkin saada sen 10 000.

Vierailija
16/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankit enää myönnä lainaa henkilötakauksilla. Jotain omaisuutta täytyy olla pantattavaksi.

Vierailija
17/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohan noita lainafirmoja, joista saa ilman takaajaa johonkin summaan saakka. Tiedot vaan työnantajasta ja todistus tuloista, esim palkkanauha puolelta vuodelta ja voit hyvinkin saada sen 10 000.

ja pieni lisäys tähän vielä! siis noilla lainafirmoilla on ihan lainojen yhdistämiseen tarkoitettuja lainoja, eli selvitys veloista tarvitaan.

Vierailija
18/25 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 12000 vippien ja osamaksujen hoitoon vaikka oli vain osa-aikaista työtä. Oli tosin vakuuksia.

Jos sinulla on vakituinen, koko-aikainen työ, niin varmasti noin pieni summa lainataan.

Vierailija
19/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päivittää tilannetta, ihan vain jos joku on samassa tilanteessa ja etsii tietoa velkojen yhdistämisestä.

Nordeasta sain kymppitonnin lainaa. Itsellä tilanne on se että olen määräaikaisessa työsuhteessa, tulot n. 2200€/kk ja opintolainaa on. Kuulun myös liittoon, eli jos työttömäksi joudun niin saan liiton päivärahaa. Velat koostuvat vipeistä ja osamaksuista. Lainan myöntämisessä meni Nordealla alle puoli tuntia, ja viikon päähän sovittiin aika pankkiin, jolloin nuo pikkulainat maksetaan pois yhdessä. Lainaturva oli pakollinen ottaa mukaan, se nostaa kuukausierää muutamalla eurolla. Takaajaa tai vakuuksia en tarvinnut. Varasimme samalla ajan säästösuunnitelman tekemiseen, kun itse mainitsin että haluan säästää puskurirahaston pahan päivän varalle. Virkailija myös suositteli sitä omaehtoista luottokieltoa, kun kysyin siitäkin asiasta häneltä.

Lainaneuvottelu tapahtui muuten online-konttorissa, eli mihinkään pankkiin ei tarvinnut itse mennä hattu kourassa. Virkailija soitti sovittuun aikaan, olin itse silloin tietokoneen ääressä ja kirjauduin pankkitunnuksilla verkkopankkiin. Keskusteltiin asiasta, ja jutun lopuksi hän sanoi että puoltaa myönteistä lainapäätöstä ja hyväksyttää päätöksen vielä ylemmällä taholla. Sanoi soittavansa viimeistään huomenna, mutta soittikin tosiaan jo alle puolen tunnin päästä.

Tuntuu kuin valtava järkäle olisi vierähtänyt harteilta pois. Uutta velkaa en enää ota, tämän maksan alle viidessä vuodessa pois. Tuntuu, kuin olisi helpompi hengittää ja veikkaan, että uni maistuu yöllä kunnolla ensimmäistä kertaa varmaan yli vuoteen. Ja kyllä, käsitän että olen edelleen saman verran velkaa, ja tämäkin kasvaa korkoa, mutta kuukausilyhennyksen maltillinen määrä mahdollistaa säästämisen ja sen, ettei ruokakaupassa tarvitse ihan joka senttiä laskea (vaikka ruokabudjetin aion pitää jatkossakin). Voin vihdoinkin elää elämääni muutenkin kuin vain sinnittelemällä palkkapäivästä toiseen.

Ja se mitä halusin sanoa tällä viestillä on se, että se lainan saaminen ei ole mahdottomuus. Velkakierteestä on ihan oikeasti mahdollista päästä irti! :)

Vierailija
20/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap päivittää tilannetta, ihan vain jos joku on samassa tilanteessa ja etsii tietoa velkojen yhdistämisestä.

Nordeasta sain kymppitonnin lainaa. Itsellä tilanne on se että olen määräaikaisessa työsuhteessa, tulot n. 2200€/kk ja opintolainaa on. Kuulun myös liittoon, eli jos työttömäksi joudun niin saan liiton päivärahaa. Velat koostuvat vipeistä ja osamaksuista. Lainan myöntämisessä meni Nordealla alle puoli tuntia, ja viikon päähän sovittiin aika pankkiin, jolloin nuo pikkulainat maksetaan pois yhdessä. Lainaturva oli pakollinen ottaa mukaan, se nostaa kuukausierää muutamalla eurolla. Takaajaa tai vakuuksia en tarvinnut. Varasimme samalla ajan säästösuunnitelman tekemiseen, kun itse mainitsin että haluan säästää puskurirahaston pahan päivän varalle. Virkailija myös suositteli sitä omaehtoista luottokieltoa, kun kysyin siitäkin asiasta häneltä.

Lainaneuvottelu tapahtui muuten online-konttorissa, eli mihinkään pankkiin ei tarvinnut itse mennä hattu kourassa. Virkailija soitti sovittuun aikaan, olin itse silloin tietokoneen ääressä ja kirjauduin pankkitunnuksilla verkkopankkiin. Keskusteltiin asiasta, ja jutun lopuksi hän sanoi että puoltaa myönteistä lainapäätöstä ja hyväksyttää päätöksen vielä ylemmällä taholla. Sanoi soittavansa viimeistään huomenna, mutta soittikin tosiaan jo alle puolen tunnin päästä.

Tuntuu kuin valtava järkäle olisi vierähtänyt harteilta pois. Uutta velkaa en enää ota, tämän maksan alle viidessä vuodessa pois. Tuntuu, kuin olisi helpompi hengittää ja veikkaan, että uni maistuu yöllä kunnolla ensimmäistä kertaa varmaan yli vuoteen. Ja kyllä, käsitän että olen edelleen saman verran velkaa, ja tämäkin kasvaa korkoa, mutta kuukausilyhennyksen maltillinen määrä mahdollistaa säästämisen ja sen, ettei ruokakaupassa tarvitse ihan joka senttiä laskea (vaikka ruokabudjetin aion pitää jatkossakin). Voin vihdoinkin elää elämääni muutenkin kuin vain sinnittelemällä palkkapäivästä toiseen.

Ja se mitä halusin sanoa tällä viestillä on se, että se lainan saaminen ei ole mahdottomuus. Velkakierteestä on ihan oikeasti mahdollista päästä irti! :)

Hyvä, että sait lainan. Helpompi maksaa pois, kun ei ole erillisiä laskutuslisiä ja kovia korkoja.