Haluaisin vaihtaa pojalleni minun sukunimeni koska se on harvinainen, mutta ex mies ei taatusti suostu
mitä minun pitää tehdä jotta nimen hänelle saan?
minun sukunimeni on vain 8:lla ja hänen monella tuhannella
Kommentit (7)
Entä jos annatte ajan kulua ja annatte pojan valita sukunimensä.
yksi poika ja se on minun toinen poikani jolla eri isä kuin nuoremmalla, joten sukunimi ei kamalan pitkään jatku jos ei miehiä tule enemmän tälle sukunimelle, voi olla että poika haluaa itse vaihtaa myöhemmin sukunimensä tälle sukunimelle. Naiset ovat jo pitäneet kaikki naimisiin mennessä sukunimensä mutta kun sukuun tulee vain tyttöjä :)
Pitää siis vain toivoa että poikani vanhempana (minkäikäisenä voi ilman vanhempien suostumusta vaihtaa nimensä?) vaihtaa nimensä
ja harmitellut kun sukunimi ei jatku kovin pitkään enää
on mielestäni kummallista, että teillä on eri sukunimet. SINUN perheeseenhän se poika kuuluu, jos sinä siitä pääasiallisesti huolehdit, ei miehesi. Tottakai te kuulutte enemmän yhteen jos asutte yhdessä, ei ex-mies, jos hän on etävanhempi. Mielestäni on kummallista, että pojallasi pitäisi olla miehesi nimi, vaikka mies ei edes kuulu enää pojan perheeseen, miehesi ei huolehdi pojasta päivittäin ja asu saman katon alla. Silloin se on SINUN lapsesi. Esitä nämä näkökohdat miehellesi. Tottakai yhdessä asuvilla on oltava sama sukunimi!!!
Minusta on tosi inhottavaa jos lasten nimiä vaihdetaan kesken kaiken siis joskus kouluiässä. Toiset kiusaavat ai oletko menny naimisiin yms. Mutta et sinä mitään lupaa tarvitse Päivi Lipponenkin vaihtoi Cecilian sukunimen Lipposeksi ilman isän lupaa.
enkä minäkään kouluikäisen nimeä lähtisi muuttamaan, siitä vasta hankaluuksia tuleekin
sitten vaan kysyttävä exältä lupaa ja jos ei anna sitä, niin sitten et voi mitään. Lapsi itse voi muuttaa sen myöhemmin halutessaan.